2.0 > 16T / 18T of 19T

Gestart door ~Thijs~, 20-03-2017 21:33:42

Vorige topic - Volgende topic

~Thijs~

Zoals de titel zegt, wat is naar jullie mening de beste föhn voor een 2.0 T5.

In principe gaan we voor het hoogst haalbare vermogen natuurlijk.

Kan iemand een indicatie geven van welk vermogen welke turbo gaat geven, en welke randdelen zijn hiervoor benodigd?

Gaat om een handgeschakelde auto.
Volvo 855 T5 2.0

RemkoT5

Lees/zoek maar wat verder op t forum, ik denk dat je verder moet denken dan n 19T, als je t max haalbare wilt.

Probeer de zoek functie eens en zoek daar bijvoorbeeld eens op´garret´.

MikeyQR

Alles is natuurlijk mogelijk kwa turbo, maar om de turbo wat beter op te laten spoelen zou ik een S60R / V70R uitlaatspruitstuk erop schroeven en neem dan wel een Turbo met schuine flens die zijn ook weer beter, ipv met de rechte flens ivm de flow.

Zelf heb ik ook een 2.0 T-5R wel gechipt maar mocht er een andere turbo op komen dan wordt het een 19T deze is ook nog goedkoper naar mijn weten. :eusa_think:

Met een 2.0 T-5 zit je met deze turbo en randdelen op de >320 PK lijkt mij toch wel voldoende met standaard onderblok. ;)

RemkoT5

Zeker mee eens, maat ik las toch hoogst haalbare vermogen?
Dan kun je nog wel richting de 350 pk zonder internals aan te gaan passen?
Enkel al met de juiste rand upgrades, Injecteurs, Spruitstuk, IC, goede Chip, uitlaat.

~Thijs~

Citaat van: RemkoT5 op 20-03-2017 21:43:47
Lees/zoek maar wat verder op t forum, ik denk dat je verder moet denken dan n 19T, als je t max haalbare wilt.

Uiteraard al heel wat rondgezocht, maar kan toch niet alles specifiek 2.0 vinden, wel heel veel plannen, maar weinig tot geen resultaten.

Citaat van: MikeyQR op 20-03-2017 21:48:32
Alles is natuurlijk mogelijk kwa turbo, maar om de turbo wat beter op te laten spoelen zou ik een S60R / V70R uitlaatspruitstuk erop schroeven en neem dan wel een Turbo met schuine flens die zijn ook weer beter, ipv met de rechte flens ivm de flow.

Zelf heb ik ook een 2.0 T-5R wel gechipt maar mocht er een andere turbo op komen dan wordt het een 19T deze is ook nog goedkoper naar mijn weten. :eusa_think:

Met een 2.0 T-5 zit je met deze turbo en randdelen op de >320 PK lijkt mij toch wel voldoende met standaard onderblok. ;)

Dank!

Welke randdelen moet ik aan denken? Welke injectoren? Kan dit met de standaard IC?

MAW: wat moet ik samen met de turbo nog meer meepakken? Denk zelf aan, injectoren, software, uitlaatlijn...

Citaat van: RemkoT5 op 20-03-2017 22:01:16
Enkel al met de juiste rand upgrades, Injecteurs, Spruitstuk, IC, goede Chip, uitlaat.

Ik snap dat er bizarre vermogens mogelijk zijn met een oneindig budget, gaat mij er meer om welk van de genoemde turbo's hier het beste voor kan zorgen?

Volvo 855 T5 2.0

MikeyQR

Citaat van: ~Thijs~ op 20-03-2017 22:12:15
Citaat van: RemkoT5 op 20-03-2017 21:43:47

Uiteraard al heel wat rondgezocht, maar kan toch niet alles specifiek 2.0 vinden, wel heel veel plannen, maar weinig tot geen resultaten.

Citaat van: MikeyQR op 20-03-2017 21:48:32

Dank!

Welke randdelen moet ik aan denken? Welke injectoren? Kan dit met de standaard IC?

MAW: wat moet ik samen met de turbo nog meer meepakken? Denk zelf aan, injectoren, software, uitlaatlijn...

Citaat van: RemkoT5 op 20-03-2017 22:01:16

Ik snap dat er bizarre vermogens mogelijk zijn met een oneindig budget, gaat mij er meer om welk van de genoemde turbo's hier het beste voor kan zorgen?

Randdelen.
groene injectoren.
3" downpijp.
Koelvloeistofpijp aanpassen voor de turbo.
Uitlaatspruitstuk.
Software.
En turbo.
Zonder intercooler te veranderen zit je op de plus minus 320 pk.
Met iets hoger uiteraard.

En wil je meer dan komen er meer euro's bij maar je zegt ook al hoeft niet ivm budget. ;)

~Thijs~

Kijk hier kan ik wat mee!

R uitlaatspruitstuk is plug and play? Is zo'n ding een beetje te betalen?

Welk onderdeelnummer 19T heb ik nodig? Want ik vind verschillende op internet?
Volvo 855 T5 2.0

Vulk

leons850

Het is nog steeds niet bewezen dat een R-uitlaatspruitstuk beter flowed dan een Japanifold.
Deze laatste zit op alle N T5's. Die kun je al hebben voor ongeveer 100Euro, een R-spruitstuk gaat al snel voor het dubbele. Beide is plug and play.

Groene injectoren zijn overprised, zijn nieuw amper geleverd op auto's dus erg duur, zelf rij ik met 470cc blauwe injectoren, deze zijn iets groter en kosten ook de helft: http://www.ebay.de/itm/111681588992

Dikkere intercooler is wel lekker als je max pk's wilt maken, anders moet je na 1 keer doorhalen eerst een poosje wachten tot alles weer afgekoeld is.

Wat betreft de 19T, volgens mij bood forumlid Volvobaksteen ze heel gunstig aan, misschien hem eens een pb sturen.

Downpipes kun je van Ferrita kopen of via diverse uitlaatbouwers op maat laten maken.
Dit laatste heb ik gedaan bij Crossroads motor sport (3" van voor naar achter) maar die doet het volgens mij niet meer, anders heel weinig.

De tune/chip kan bij een goeie tuner, let wel de 19T wil graag vooruit dus laat iemand er naar kijken met verstand anders kun je je drijfstangen van de straat opvegen.

Ohw en zorg echt voor een goeie stage 0, alle vacuüm slangen nieuw, carterventilatie, sensoren zoals lmm en lambda sensor en ontsteking compleet.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

NinaPaul

En vergeet niet, de basis zorgt voor het behaalde resultaat.

Ik mis hier vaak de eerste stap: -compressie meten. (zeker bij oude motoren die al tonnen hebben gelopen)
Laats ook iemand die wilde tunen aangezet tot het reviseren van zijn blok. Waarom? Omdat hij bijna 25% van zijn vermogen had verloren na 4 ton op de teller.
Na revisie met standaard turbo (3"downpipe zat al op de auto) en chip op maat was hij helemaal in de wolken van het vermogen (op de bank, 239pk op de wielen).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

RemkoT5

Nou Thijs, ik dank dat in bovenstaande echt de beste tips en tricks (o.a. de link van Vulk) staan om er wat geweldigs van te maken.

~Thijs~

Dank voor de goede reacties!

Stage 0 is reeds uitgevoerd, op de carterventilatie na.

Injectoren zit ik dus niet per se vast aan de groene als ik het goed begrijp?

Welke downpipe raden jullie aan/waar kan ik die gunstig kopen? Gebruikt mag ook, geld ook voor de turbo en injectoren trouwens, dus als iemand wat weet hoor ik dat graag.

Welke tuner raden jullie aan?

Heb me even snel ingelezen, zal een Japanifold moeten worden, voor wat ik lees schijnt deze ook een mooier 5 cilinder geluid te geven.
Volvo 855 T5 2.0

UserID6342

Japanifold is goed, S60R uitlaat spruitstuk is beter.  Net wat iedereen zegt; je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Zowel qua grootte van de turbo als de grootte van de injectoren.  Het belangrijkste van de laatste is dat de capaciteit groot genoeg is, zodat de boel a) niet te arm gaat open en b) je genoeg brandstof binnen kunt krijgen.  Grootte van de turbo is mede afhankelijk van de grootte van de injectoren en andersom.

Even heel zwart/wit gezegd en moet je niet willen; een 15G turbo met groene of die blauwe van Leon (erg goede dingen trouwens) injectoren moet je niet echt willen maar het kan wel.  Een 19T turbo met witte injectoren of de standaard oranje injectoren moet je niet willen want dan kom je echt te kort.

Idem voor het uitlaatsysteem / DP, een 19T met de standaard pijp erachter is niet echt wat, terwijl een 15G / 16T met een 3" DP al een heel verschil geeft.

Ik denk als ik je laatste bericht zo nog eens doorlees, je je eigen eens goed moet laten voorlichten door een tuner van jouw keuze, ook qua kosten.  Er zijn er zeer vele namelijk.  Wat de een persoonlijk over een tuner vind is dan niet echt belangrijk in mijn ogen, je moet de voor jouw juiste tuner vinden. Worst wie dat is, anders strand je weer in een oeverloze discussie.

Een voor jouw juiste tuner vinden kan via het forum / andere specifieke tune fora voor o.a. Volvo's, social media, etc.  Lees dan ook vooral de ervaringen van de mensen met deze tuner en maak aan de hand daarvan zelf een keuze.

~Thijs~

Uiteraard begrijp dat de keus voor een tuner uiteindelijk aan mezelf is, maar gezien ik (nog) niet echt bekend ben in de Volvo scene, hoor ik natuurlijk graag suggesties waar ik allemaal terecht kan.

Verder is alle me vrij duidelijk tot zo ver 👍🏼
Volvo 855 T5 2.0

peteRRR

Je kan eens informeren bij http://www.autoenemotie.nl

Zekers zit je goed bij http://www.serfix.nl

Hier kan je ook informeren,.https://www.volvoservice.eu

Voor je software/mapping is er ook wat keus Rica,MTE,Fastech of een forum mapper.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla