Gezocht: Forumlid die 'een rupsje kan leggen' op mijn uitlaatspruitstuk

Gestart door CharlieFox, 22-03-2017 11:25:16

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Uiteraard tegen vergoeding. Blijkt een scheurtje in te zitten. Motorsteunen lijken in orde, maar ben ik nog niet helemaal zeker van. Moet ik eerst even goed dit forum op doorpluizen voor de juiste methode. Hoe dan ook, auto moet voor de apk en spruitstuk, anders dan nieuw, blijkt lastig te vinden. Maar wie weet, hier wel?

Motortype B5252FS (2.5L 10V) uitlaatspruitstuk zonder het flex deel erop. Die zit bij mij op de uitlaat zelf.

Spruitstuk haal ik eraf en kom dan op de motorfiets langs. In of wijde omgeving Amsterdam. Dank alvast.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

CharlieFox

Ook inmiddels geregeld. Door hetzelfde forumlid die ook het odo tandwieltje gaat doen. Een allrounder dus ...  :)
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

CharlieFox

Paar uur later:

Gaat niet lukken. Mijn spruitstuk blijkt van gietijzer. Niet geheel onmogelijk te lassen, maar vereist wel behoorlijk wat vlieguren, zeg maar. Dus ik ga nu op zoek naar een gebruikt exemplaar zonder crack. Iemand van hier toevallig zo'n spruitstuk liggen?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,84057.0.html

Vervelende ontdekking was trouwens dat het eerste draadeind, aan de cilinder 5 kant, miste en die bleek afgebroken in het draadgat te zitten! Lekkage sporen zichtbaar op het spruitstuk. Ga ik een fijne klus aan hebben met 25 cm werkruimte. Gelukkig schijnt de zon volop morgen.