verlichting LED knippert mee met knipperlichten

Gestart door v0lv0freak, 24-03-2017 09:39:48

Vorige topic - Volgende topic

v0lv0freak

Mijn schoonpa had een paar LED lampen over. Dus die heb ik in de achterlichten van mijn C70 (1998, geen canbus) gezet. Nu zag ik dat als ik de auto ontgrendel, dat de achterlichten meeknipperen met de knipperlichten. Ook in mijn koplampen (ABM) heb ik LED stadslichten, deze knipperen ook mee.
Ook bij het gebruik van de alarm schakelaren knipperen de LED lampjes mee.
Als de verlichting aanstaat, is er niks vreemds aan de hand bij gebruik van de alarmlichten. De knipperlichten knipperen en de LED achterlichten branden gewoon.

Zet ik diezelfde LED lampen in de 850, dan knipperen ze niet mee met de alarm lichten.
Normale lampjes in de achterlichten knipperen ook niet mee met de knipperlichten in de C70, zoals het hoort.

Hoe kan dit probleem ontstaan? Er komt dus spanning op mijn stadslichtcircuit als ik de alarmlichten gebruik.
Ik heb niet getest of dit probleem zich ook voordoet als ik naar 1 kant richting aangeef.

UserID25761

heb ik gehad met led kenteken verlichting, knipperde ook mee. ik heb toen de ledjes vervangen voor een duurdere canbus variant, en toen was het weg

v0lv0freak

Citaat van: NickGR op 24-03-2017 09:54:48
heb ik gehad met led kenteken verlichting, knipperde ook mee. ik heb toen de ledjes vervangen voor een duurdere canbus variant, en toen was het weg

in een niet canbus auto?
Mijn schoonpa heeft die zelf in zijn V70N, dus dan kan ik dat mooi even testen.

UserID25761

Half canbus  ;) modeljaar 2000.

Heb nu dezelfde ledjes in mijn N zitten, en ook zonder problemen.

v0lv0freak

ok ik ga het uitproberen!

Mijn auto is van 98, daarom vind ik het zo raar dat het in een 850 (1995) wel zonder problemen werkt :)

v0lv0freak

Blijkt dat de normale lampjes ook mee knipperen. Ik denk toch ergens een massa probleem dan?