S70 TDI voorkant verlagen

Gestart door Ronker, 29-03-2017 11:52:56

Vorige topic - Volgende topic

Ronker

Liefhebbers,

Omdat ik de S70 hoofdzakelijk heb aangeschaft om comfortabel redelijk voordelig veel kilometers te maken zal ik niet te veel gaan aanpassen maar een paar kleine mods moet kunnen toch :eusa_whistle:

Zou het mogelijk zijn om R veren te plaatsen om de voorkant iets naar beneden te krijgen? Gaat het gewicht van de dikke diesel een probleem zijn en zou er veel comfort verloren gaan?

Zijn er leden die dit al gedaan hebben toevallig? In het verlagingsoverzicht elders hier op het forum zie ik zo snel geen TDI staan :eusa_think:

Ries van de Zilverschuit

'k Zou het gewoon eens uitproberen met gebruikte veren: kijken wat het resultaat is. 'k Heb ooit R-veren onder mijn auto gehad, maar dat leverde geen verlaging op. Terugkijkend, denk ik dat het veren van een automaat (zwaarder aan de voorkant) geweest zijn, terwijl ik met een handbak rijdt. Het is best lastig om uit de onderdelenoverzichten van Volvo af te leiden welke veren onder welke auto hebben gezeten.  
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

big ben

Ronker

Citaat van: big ben op 29-03-2017 12:13:32
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32547.0.html

:)
Citaat van: Ronker op 29-03-2017 11:52:56
Liefhebbers,

............... In het verlagingsoverzicht elders hier op het forum zie ik zo snel geen TDI staan :eusa_think:
Wel 2 V70's 2.5D, zelfde motor zelfde gewicht maar toch weer een stuk zwaarder aan de achterkant wat weer een bepaald effect kan hebben op de eventuele verlaging en veergedrag aan de voorkant.

Ik was juist specifiek op zoek naar ervaringen van S70 TDI rijders die de voorkant verlaagd hebben met R veren, vandaar de vraag.

UserID25761

Met R AWD bouwjaar 2000 voorveren gaat een TDI automaat zo'n 3 cm omlaag.
met gewone R veren gaat hij veel te laag staan (4,5 cm), deze zijn te zwak.

Ronker

Citaat van: NickGR op 29-03-2017 18:20:56
Met R AWD bouwjaar 2000 voorveren gaat een TDI automaat zo'n 3 cm omlaag.
met gewone R veren gaat hij veel te laag staan (4,5 cm), deze zijn te zwak.
Dat is nou precies het antwoord wat ik zocht  :eusa_clap:

Nou nog even een setje veren vinden, nieuw zal niet goedkoop zijn.

Ries van de Zilverschuit

Euro of 200 schat ik, met een beetje korting bij de dealer. Als ze nog leverbaar en vindbaar zijn.

elianmars

Ik heb toentertijd voor m'n V70 2.5D gewoon een setje verlagingsveren via Marktplaats aangeschaft. Enkel de voorveren en was toen zo'n 80 euro kwijt.

Achterkant zaten nivomats, die had ik m.b.v. bussen verlaagd.

Ronker

Ik was een beetje bang dat het gewicht van de dikke diesel het wat lastig zou maken om de juiste veren te vinden maar dat lijkt allemaal wel mee te vallen dus 8)

Zal straks de dealer even een belletje geven, als het zou lukken met iets origineels geef ik daar wel de voorkeur aan. Ik ben sowieso wel te spreken over de progressieve veren van Volvo :eusa_clap:

Ries van de Zilverschuit

'k Ben benieuwd wat het antwoord van de dealer is...