electrische antenne aansluiten

Gestart door skibber54, 01-04-2017 15:42:40

Vorige topic - Volgende topic

skibber54

Hallo Leden

Ik heb voor onze C70 con. een andere elektrische antenne gekocht bij auto Rima maar wil niet communiseren  met mijn radio zit wel spanning op de kabel als ik vanuit de kofferbak spanning geef met uitsluiting van het witte kastje wat op de antenne zit gaat deze wel omhoog of omlaag. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is, of is de antenne aangesloten op het contact of hoe zit deze geschakeld. ??? 

NinaPaul

Zit op de "antenne" draad van de radio. Enkel bij radio (dus niet bij cd spelen, uitzetten, etc.) zal hier spanning op staan (contact aan).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

skibber54

ik heb de antenne kabel wel maar zit verder geen draad bij weet je toevallig een kleur van de kabel

UserID6342

Weet de kleurcode even niet zo uit het hoofd bij de antenne, maar de draad begint meestal als blauw/wit vanaf de radio. Zit er een originele Volvo radio in of een andere want dan zou je de juiste kleurcode kunnen zien is het verloop van de iso-stekker bij de radio.