nieuwe motorolie koeler en nog lek

Gestart door volvo jan, 02-04-2017 19:30:29

Vorige topic - Volgende topic

volvo jan

Onlangs de motorolie koeler vervangen door een nieuwe merk Ava.
Gemonteerd met nieuwe rubbers van volvo ,bouten niet te vast aangedraaid en nog wat olie lekkage.
Zijn er betere afdichtrubbers te koop?
Of heeft iemand nog een andere tip???
Vr gr Jan.

RoelNL

ME7 blok denk ik?

Lekt het op de rubbers of is er nog een andere plek die kan lekken op de oliekoeler?

Mischien iets strakker aandraaien? Niet te uiteraard.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

UserID6342

Het merk AVA word onder andere gevoerd door Brezan en is niet helemaal top qua pasvorm. Het kost niets, maar is ook niets... Normaliter levert AVA zelf die O-ringen erbij (net zoals bij hun condensors) wellicht dat het daarop fout gaat ?

volvo jan

Dag Dirk,ik las op 16 10 2016 een reaktie van jou over dit probleem en toen schreef jij dat je al jaren koelers van Ava en hella monteert en nooit klachten had. Ik heb toen een Ava gekocht  en onlangs gemonteerd.Het ding is idd niet duur maar ziet er goed uit en leek ook goed te passen. De ringen heb ik bij Volvo gehaald en zijn passend voor deze koeler lijkt mij.
Zijn er betere ringen te koop als deze matig zijn of heb jij een andere oplossing?

UserID6342

AVA is niet slecht qua koelers, verre van en dat zeg ik ook niet ! De pasvorm is soms minder, dat dan weer wel.  Als jij een koeler koopt moeten daar de O-ringen van AVA bijzitten.  Net zoals bij een condensor van AVA, zitten de O-ringen ook gewoon bij.  Die O-ringen zijn net iets dikker als de originele van Volvo waardoor het spul wel afdicht.

Controleer wel als je de koeler monteert of het drukvlak (waar de O-ringen opliggen) recht is en niet kromgetrokken want dan word het al helemaal niets.

volvo jan

Dirk dank voor je reaktie.Ik ga dat morgen regelen met Brezan.
Vr gr Jan.

volvo jan

dag Dirk,vandaag met brezan kontakt gehad maar zij kunnen geen ringen leveren voor de Ava oliekoeler.
Brezan heeft daarover kontakt gehad met Ava.
Als jij deze ringen wel kan kopen wil ik er graag 2 van je overnemen.
Ik hoor nog wel van Je.
Vr gr Jan.

UserID6342

Dat is raar, zal eens even navragen bij de jongens hier.  Andere optie is nog om de maat van de O-ringen die je nu hebt even goed op te nemen dan kan ik hier wel even kijken voor je.  Ik heb die koelers altijd met O-ringen gehad namelijk, net zoals hun condensors....