Boetepot 2017

Gestart door heutink, 06-04-2017 15:27:55

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: BBS op 07-04-2017 21:43:59
Citaat van: Vulk op 07-04-2017 21:38:59
Mijn eerste snelheidsboete met de T-5R is binnen.

137 waar ik 120 mocht.
Na correctie 128km/u.

50 euro, valt me nog mee.
Had je ook lekker van uit eten kunnen gaan ;D ;D

Ik kwam van een etentje en heb nog steeds geen honger.
No worries. :P

sander69

Citaat van: The Demon op 07-04-2017 21:35:01
Ik reed vandaag op de N205 met een gangetje van 120 op de teller en dat terwijl ze met een radarauto "verdekt" opgesteld stonden.
Bij de verkeerlichten t.h.v. Vijfhuizen kwam er een Motormuis (Politieagent op de motor) naast mij staan en keek even naar binnen en gaf daarna een duimpje.
Maximum snelheid is daar vastgesteld op 100 en bij de verkeerslichten op 70.

Dus als het verkeer het toelaat en jij geen agressieve rijstijl hebt is er niets aan de hand.

Vaak staat de radar iets hoger als de maximum snelheid als het verkeer het toelaat, dus als de max 100 is zetten ze hem op 110.

De Radar staat idd iets hoger; daarnaast heb je nog de wettelijke correctie die er vanaf moet en je hebt nog de afwijking van de km teller ( ong 10 % )

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

The Demon

Citaat van: sander69 op 07-04-2017 22:21:38
De Radar staat idd iets hoger; daarnaast heb je nog de wettelijke correctie die er vanaf moet en je hebt nog de afwijking van de km teller ( ong 10 % )
Die 10% gaat bij mij niet op omdat ik een iets hogere band heb.
100 KM/H op de teller is ook 100KM/H op de GPS, maar dat neemt niet weg dat de werkelijke snelheid gemeten door de radar iets afwijkt, die is immers geijkt en de teller inde auto niet net als dat de GPS dat niet is.

V70 classic

Citaat van: The Demon op 07-04-2017 22:50:00
Die 10% gaat bij mij niet op omdat ik een iets hogere band heb.
100 KM/H op de teller is ook 100KM/H op de GPS, maar dat neemt niet weg dat de werkelijke snelheid gemeten door de radar iets afwijkt, die is immers geijkt en de teller inde auto niet net als dat de GPS dat niet is.

Maar ooit was dat wel zo.
Dat jij er andere banden onder zet en die 10% kwijt bent.
betekend dus extra opletten.

Vroega legde men kleinere wielen onder de vracbtwaggel voor men naar de apk reed.
Werd de begrenzer opnieuw geeikt op 89.
Kon ie weer net iets harder normaal.
Nu staat de bandenmaat  vermeld kan dat niet meer.
Werd je gepakt was je echt de sjaak.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

forbert

Citaat van: The Demon op 07-04-2017 22:50:00
t net als dat de GPS dat niet is.

De GPS neemt de exact afgelegde afstand, de exacte tijd, dus dat is zo goed als geijkt lijkt me.

Douwe

Mag ik ensceneerde keertje de Clio van de vrouw mee, krijg ik weer een naheffing genoten rijgenot van 50€ . 111(na correctie 107) waar je 100 mag op de A27 bij Houten.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

Citaat van: Douwe op 08-04-2017 18:47:54
Mag ik ensceneerde keertje de Clio van de vrouw mee, krijg ik weer een naheffing genoten rijgenot van 50€ . 111(na correctie 107) waar je 100 mag op de A27 bij Houten.
Zo'n Clio is ook niet te houden hé!  ;D ;)

rpakuypers

Citaat van: Douwe op 08-04-2017 18:47:54

In jouw geval trek je een keer de Clio aan, kom je op de foto .........

Groet,
Roger

Walter

Citaat van: sander69 op 07-04-2017 16:55:57
edit: laat ik maar de verstandigste zijn.
je kunt ook in normale woorden reageren. Ben wel benieuwd naar welk stuk van mijn betoog je kant noch vindt raken. Reageer dan aub wel op de woorden die ik gebruikt heb, niet op dingen die ik niet genoemd heb. Niet om te rellen of om je kwaad te maken etc, echt gewoon om er een normaal gesprek over te hebben

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

henry classic v70

Automobilisten krijgen steeds vaker een verkeersboete op de deurmat voor een relatief kleine snelheidsovertreding. Door het gebruik van nieuwe verkeerscamera's kunnen mensen al een boete krijgen als ze ook maar 1 kilometer te hard rijden.

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) die het AD heeft opgevraagd. Vorig jaar werden 3,1 miljoen boetes uitgedeeld aan bestuurders die hooguit 5 kilometer te hard hebben gereden. Dat is een stijging van 31 procent in vergelijking met 2014. In 69.000 gevallen werd vorig jaar een boete opgelegd voor 1 kilometer per uur te hard rijden.

Politiebond ANPV vindt dat justitie te ver gaat en noemt dit een 'verkapte vorm van belasting'. De flitspaal die het meeste geld in het laatje van het Rijk heeft gebracht, staat in Hilversum. Aan het Oostereind leverde een lucratieve flitspaal gemiddeld 710 euro per uur op, wat neerkomt op bijna 12 boetes per uur. Elke 5 minuten was het raak, meldt de KRO-NCRV. Ondanks het hogere aantal boetes voor snelheidsovertredingen, zijn Nederlanders wel positiever geworden over het functioneren van de politie.

BNR: Bastiaan Kleinjan
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Ik hoorde vanmorgen ook zoiets op de radio Henry.
Een vriend van mij is politie agent en die geeft zelf aan dat hij zich voor zulke dingen gewoon schaamt want hij wordt er mee geassocieerd.
Hij zegt zelf ook dat hij veel liever verkeershufters aangepakt ziet worden.

Elke keer dat hij dat zegt, stel ik voor dat hij heen en weer gaat rijden tussen Zwolle en Amersfoort om alle onnodig links rijders te bekeuren en de vrachtwagens die het inhaalverbod negeren.
Daar geeft hij maar weinig antwoord op. ;D
Maar dat is dan weer mijn mening, aangezien ik denk dat het de doorstroming ten goede zou komen als er eens echt serieus bekeurd zou worden op onnodig links rijden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Domaso

Citaat van: henry classic v70 op 10-04-2017 12:18:30
Automobilisten krijgen steeds vaker een verkeersboete op de deurmat voor een relatief kleine snelheidsovertreding. Door het gebruik van nieuwe verkeerscamera's kunnen mensen al een boete krijgen als ze ook maar 1 kilometer te hard rijden.

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) die het AD heeft opgevraagd. Vorig jaar werden 3,1 miljoen boetes uitgedeeld aan bestuurders die hooguit 5 kilometer te hard hebben gereden. Dat is een stijging van 31 procent in vergelijking met 2014. In 69.000 gevallen werd vorig jaar een boete opgelegd voor 1 kilometer per uur te hard rijden.

Politiebond ANPV vindt dat justitie te ver gaat en noemt dit een 'verkapte vorm van belasting'. De flitspaal die het meeste geld in het laatje van het Rijk heeft gebracht, staat in Hilversum. Aan het Oostereind leverde een lucratieve flitspaal gemiddeld 710 euro per uur op, wat neerkomt op bijna 12 boetes per uur. Elke 5 minuten was het raak, meldt de KRO-NCRV. Ondanks het hogere aantal boetes voor snelheidsovertredingen, zijn Nederlanders wel positiever geworden over het functioneren van de politie.

BNR: Bastiaan Kleinjan

Het regent kleine boetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard

Het aantal boetes voor kleine snelheids­overtredingen stijgt explosief. Wie slechts 1 kilometer per uur te hard rijdt, is al de pineut. De politiebond vindt dat justitie doorslaat.

Het afgelopen jaar zijn 3,1 miljoen bekeuringen uitgedeeld voor snelheidsoverschrijdingen tot en met 5 kilometer per uur, tegen 2,4 miljoen in 2014. Dat is een stijging van 31 procent. Het totale aantal snelheidsboetes steeg in diezelfde periode veel minder hard, met 18 procent.

Bekeuringen
Dat blijkt uit gegevens verkregen met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Vooral op wegen waar 130 kilometer per uur mag worden gereden, regende het vorig jaar bekeuringen. 69.000 automobilisten kregen een prent, omdat ze daar - na meetcorrectie - 1 kilometer per uur te hard reden. In 2014 waren dat er 12.000. Die boete bedraagt 20 euro, inclusief 9 euro administratiekosten.

'Belachelijk'
Geert Priem, voorzitter van politievakbond ANPV: "Belachelijk. Soms is het nodig een paar kilometer per uur harder te rijden, bijvoorbeeld om veilig in te halen." Volgens Priem gaat het Openbaar Ministerie (OM) te ver door automobilisten op grote schaal te bekeuren voor kleine snelheidsovertredingen. "Het is een verkapte vorm van belasting. Het is belangrijker om huftergedrag harder aan te pakken, zoals bumperkleven."

Flitspalen
Sinds vorig jaar zijn alle flitspalen vernieuwd en gedigitaliseerd. Ze staan nu 24 uur per dag en zeven dagen per week aan. Ook is het aantal trajectcontroles uitgebreid. "Daardoor neemt het aantal boetes substantieel toe", zegt Ernst Koelman van het OM. "Op 130-km-wegen geldt een meetcorrectie van 5 kilometer. Je hebt dus gewoon flink te hard gereden als je die boete van 20 euro krijgt, want je gemeten snelheid was 136 kilometer per uur."

Bron: http://www.limburger.nl, Peter Winterman
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 10-04-2017 12:33:17
Ik hoorde vanmorgen ook zoiets op de radio Henry.
Een vriend van mij is politie agent en die geeft zelf aan dat hij zich voor zulke dingen gewoon schaamt want hij wordt er mee geassocieerd.
Hij zegt zelf ook dat hij veel liever verkeershufters aangepakt ziet worden.

Elke keer dat hij dat zegt, stel ik voor dat hij heen en weer gaat rijden tussen Zwolle en Amersfoort om alle onnodig links rijders te bekeuren en de vrachtwagens die het inhaalverbod negeren.
Daar geeft hij maar weinig antwoord op. ;D
Maar dat is dan weer mijn mening, aangezien ik denk dat het de doorstroming ten goede zou komen als er eens echt serieus bekeurd zou worden op onnodig links rijden.

Yep, is inderdaad irritant... ook dat volk wat de spitsstrook niet gebruikt en "in het midden" blijven toeren.
Meestal zit ik gewoon op de rechterbaan...  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Statistiek, niet voor iedereen.....

CiteerDoor het gebruik van nieuwe verkeerscamera's kunnen mensen al een boete krijgen als ze ook maar 1 kilometer te hard rijden.
CiteerDat blijkt uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) die het AD heeft opgevraagd.

Daaruit blijkt dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn :D

verder:
De meeste 1km/h boetes worden "uitgeschreven" op snelwegen waar je 130km/h mag, dan rij je dus minimaal 136km/h; op de teller (ongeveer x 1.1 EU bepaling) dus 150km/h.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Die flitspalen beweging komt volgens het radionieuws door het verbeterde ontwikkelde presicie binnenwerk waardoor
er nog nauwkeuriger gemeten kan worden,....neem aan dat ze die dingen laten bouwen en niet plotseling,...in eens,..
beter gaan meten dan daarvoor,....ketjing ketjing

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla