Boetepot 2017

Gestart door heutink, 06-04-2017 15:27:55

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: NinaPaul op 10-04-2017 12:39:31
Statistiek, niet voor iedereen.....

CiteerDoor het gebruik van nieuwe verkeerscamera's kunnen mensen al een boete krijgen als ze ook maar 1 kilometer te hard rijden.
CiteerDat blijkt uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) die het AD heeft opgevraagd.

Daaruit blijkt dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn :D

verder:
De meeste 1km/h boetes worden "uitgeschreven" op snelwegen waar je 130km/h mag, dan rij je dus minimaal 136km/h; op de teller (ongeveer x 1.1 EU bepaling) dus 150km/h.

Je zal het vast bij het juiste eind hebben. Maar ik durf echt geen 150km/h te rijden in de trajectcontrole waar je 130 mag. zelfs niet met de V70N die een teller afwijking hebben van heb ik jou daar.

Mijn S70 geeft inderdaad ook de juiste snelheid aan ivm bandenmaat.
Vind ik zelf wel prettiger en is dus inderdaad mijn eigen keus.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MatthewRM

Ik ben weer even klaar voor de komende periode  :police:

77 waar je 50 mocht, 74 na correctie. O, en er waren wegwerkzaamheden  :eusa_wall:

Inclusief admin kosten: 284,-  :eusa_doh:

Natuurlijk helemaal aan mijzelf te danken, maar als ik dan toch mag klagen: Er werd helemaal niet gewerkt aan de weg  ???

Positief bekijken, ze hebben wel een mooi actie plaatje van mn 850R geschoten  8)

Walter

Citaat van: MatthewRM op 12-05-2017 08:20:20
Er werd helemaal niet gewerkt aan de weg  ???

die extra sanctie heeft niet alleen te maken met het daadwerkelijk werken aan de weg, dus bescherming van de werklui, maar volgens mij vooral met de gewijzigde situatie die er mee gepaard gaat. Dus mogelijk smallere wegvakken, vuil op de weg, paaltjes, onoverzichtelijke situaties etc.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

V70 classic

Citaat van: Walter op 12-05-2017 08:35:11
Citaat van: MatthewRM op 12-05-2017 08:20:20
Er werd helemaal niet gewerkt aan de weg  ???

die extra sanctie heeft niet alleen te maken met het daadwerkelijk werken aan de weg, dus bescherming van de werklui, maar volgens mij vooral met de gewijzigde situatie die er mee gepaard gaat. Dus mogelijk smallere wegvakken, vuil op de weg, paaltjes, onoverzichtelijke situaties etc.

T frusterende is enkel.
Dat een aannemer vaak borden in de berm flikkert wanneer t hem uitkomt.
En ophaalt wanneer t hem uitkomt.
Als er dan zo een berm toerist met een laser staat dan ben je gewoon de sjaak als die knuppels er een bordje 30 hebben weg geflikkerd.

Vroeger kreeg de aannemer een boete als borden niet waren afgedekt.
Men is er nu achter dat het bekeuren van bestuurders die er te hard rijden meer oplevert.
Dus staat men lekker te flitsen.
Al dat andere is politiek gezeik.

Zou men hier meer tegen optreden zou er meer respect zijn voor weg werkzaamheden.  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

cornelis-b

Vaak worden borden gewoon vergeten, zo staat hier nu een bord met 15 kilometer. Vroeger stond er onder bij hevige regenval maar dat is nu weg, betekend dus dat je er stipt gezien niet harder dan 15 mag ondanks dat het hele poldergebied hier 60 kilometer is. Een ijverige diender kan hier dus bekeuren of het bord weghalen. Het laatste gebeurt niet het eerst is wel gebeurd. Als de sloten buiten hun oevers komen OK dan stel ik me er wat bij voor maar bij een droge weg is het lariekoek.

Klik het plaatje
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70 classic

Citaat van: cornelis-b op 12-05-2017 12:51:44
Vaak worden borden gewoon vergeten, zo staat hier nu een bord met 15 kilometer. Vroeger stond er onder bij hevige regenval maar dat is nu weg, betekend dus dat je er stipt gezien niet harder dan 15 mag ondanks dat het hele poldergebied hier 60 kilometer is. Een ijverige diender kan hier dus bekeuren of het bord weghalen. Het laatste gebeurt niet het eerst is wel gebeurd. Als de sloten buiten hun oevers komen OK dan stel ik me er wat bij voor maar bij een droge weg is het lariekoek.

Klik het plaatje
https://www1.picturepush.com/photo/a/14282038/220/14282038.jpg

Juist
Hier stond ooit een bord 30 km op een toen nog 80 weg.
Heeft er jaren gestaan.
Vecht je zo een bekeuring aan dan krijg je dat gezeur van weg situatie ed.
Allemaal onder de noemer verkeers veiligheid.
Vroega kreeg dus gewoon die aannemer een dikke prent.
Dan vergeet je dat bordje geen 2 keer.
Want die waren niet mals.
Maar met t bekeuren op te hard rijden was daar meer verdiend.
En zo gaat t op veel plaatsen.

Groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

henry classic v70

..in een aantal gevallen:

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Maar dan zonder afbraamschijf  :eusa_whistle:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rjverbrugh

Eerste met de T5R... na kleine 3 maanden ontvangen uit Oostenrijk. 20 km/u te hard.....€35, doen we het voor!

UserID6342

Ikzelf gelukkig niet maar Jeff had deze week de hoofdprijs :evil:, verkeerd parkeren 63.- terwijl hij makkelijk eventjes in de auto had kunnen blijven zitten want zijn vriendin was dan gewoon naar de auto gekomen, ipv hij haar bij de winkel ophaalt. En als koekje/toetje dacht meneer, heel voorzichtig, met 25km/h door het rood te kunnen rijden 's avonds. Koste hem dus 240,- (!!). Dus in 1 week ruim 300.- aan bekeuringen dan doe je het goed :evil: :evil: ;D ;D. Was er niet echt blij mee dat hij door rood heenging, maar gebeurt mij ook wel eens, wel met het bedrag want is voor hem toch bijna bijna 4 dagen werken...

Vulk

Door het rood rijden is gewoon een ernstige overtreding die zware gevolgen kan hebben.
Boetebedrag vind ik meer dan terecht.

Die parkeerboete, die vind ik duur. :o

UserID6342

Ik ook hoor ;D. parkeerboetes in Nijmegen ga je er gewoon vol in, is hier ook bekend en dom om er eentje te krijgen in mijn optiek.

Taranis

Citaat van: Vulk op 14-05-2017 09:15:43
Die parkeerboete, die vind ik duur. :o

Dat is nog goedkoop. Ik mocht er in Goes 2 jaar geleden al 97 euro voor aftikken (2 wielen op de stoep).