Miskoop-justin (staalwol C70)

Gestart door miskoop-justin, 08-04-2017 02:03:03

Vorige topic - Volgende topic

miskoop-justin

Beste forum leden,

Ik (miskoop-justin) hou van auto's en dan het liefst super snelle auto's. Omdat ik waarde hecht aan vermogen heb ik als eerste auto een een dikke BMW 318i 4-cil gekocht. Volgens de verkoper was deze 318i super snel, zo snel zelfs dat ik garantie tot de deur kreeg. Hierdoor heb ik mij natuurlijk niet aflaten schrikken en ik heb de auto veels te impulsief gekocht en dus mijn naam waar gemaakt met mijn eerste officiële (auto) miskoop.

Vorige zomer heb ik mijn eerste volvo gekocht. Een volvo v70 T5. De vorige eigenaar heeft destijds mij erg geholpen met een grote onderhoudsbeurt en ik kon dan ook altijd bij hem terecht voor vragen en opmerkingen. Die zelfde zomer ben ik naar zweden gegaan met de T5 en heeft het *volvo virus* mij toch echt besmet. Tijdens de vakantie zijn er een paar  niet nader te noemen ongelukjes gebeurd met de v70.. Ik kan het me allemaal nog maar vaag herinneren maar het had iets te maken met drie keer vastzitten in een bos en rijden over een afgebroken lantaarnpaal te maken....

Deze lente omstreeks 18.00 savond's  dacht ik weetje ? Ik wil een nieuwe auto. Ik wil een auto die snel is, betrouwbaar is en er nog een beetje toonbaar uit ziet. Met deze criteria ingevuld te hebben op marktplaats gecombineerd met mijn studentenbudget kreeg ik weinig tot geen matches. Ik besloot het gedeelte snel, betrouwbaar en toonbaar een beetje te versoepelen en mijn oog is gevallen op een veeeeeels te mooie advertentie aan de anderen kant van NL.... Zodoende heb ik mijn goeie vriend TDIederick opgebeld en de taxi besteld.

Aangekomen in apeldoorn werden we 5 minuten voor aankomsttijd opgebeld door de handelaar (op afspraak gekomen) of we even konden opschieten want om 18.15 wou meneer eten en anders moesten we even wachten ?! Juist handelaar is koning offcourse helemaal vergeten stom natuurlijk. Eenmaal aangekomen zag ik daar op een vol terrein een saffron, niet zomaar een saffron maar een dikke c70 T5 handbak! De auto zag er werkelijk van buiten niet uit, maar vanaf een meter of 100 was het een plaatje. De ooit zo prachtige saffron lak is onderverdeeld in 8 tinten en per deel hangt er een anderen gloed overheen. Ik vraag me werkelijk af welke van 69 vorige eigenaren zijn auto ging poetsen en is vergeten met de zachte kant van de spons te poetsen inplaats van schuurkant. Er zitten gewoon echt een stuk of 100 rechte krassen die er moetwillig opgebracht zijn dit kan niet perongeluk zijn gebeurd. Zodoende het teleurstellende rondje om de auto gedaan te hebben werd het tijd voor een proefrit niet zomaar een proefrit, maar een extra spannende proefrit want er zat werkelijk nog maar 100 ML benzine in de tank. Tijdens het proefritje vielen een paar punten op.

Punt 1 : De handbak werkt subliem
Punt 2 : De motor loopt ondanks de zwarte modder olie erg mooi en rustig
punt 3 : Van de standaard 240 pk voelt het alsof er nog maar 70 over zijn....

Afijn je leeft maar 1 keer, teveel geld betaald maar wel een c70 rijker. Mijn 10 minuten vreugde gingen snel om in een paar uur verdriet. Werkelijk 99% van de *opties* binnen handbereik onderweg werkte niet en ik was weer een miskoop rijker. Eenmaal thuis aangekomen snel de vloeistoffen bekeken en vervangen en jeetje eigenlijk is mijn 2.3tje nog best netjes ! Tijdens de vloeistof klusjes zelfs nog tot de aangename verassing gekomen dan 1 van de 96 vorige eigenaren 302's heeft geplaatst, linker wiellager heeft vervangen en de auto van V70 stoelen heeft voorzien ?!

Al met al een lange avond maar dikke pluim richting TDIederick voor de  emotionele/pracktische hulp.

Gr,

Miskoop-justin

-D©©©L-

Welkom hier, je beschrijving klinkt als een eerlijke weergave van wat er in de praktijk qua auto's aangeboden wordt.  ;D

Heb je al foto's gemaakt ?

elianmars

Ik weet niet van welk bouwjaar de T5 is, maar op sommige modellen ligt standaard 302.

En als er V70 stoelen in staan, hoe kom je dan achterin?  :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 08-04-2017 09:38:04
Ik weet niet van welk bouwjaar de T5 is, maar op sommige modellen ligt standaard 302.

En als er V70 stoelen in staan, hoe kom je dan achterin?  :eusa_think:

Zit er aan de stoelen niet zo'n vaag hendeltje om ze te klappen ?

cornelis-b

Citaat van: -D©©©L- op 08-04-2017 09:40:11

Niet aan V70 stoelen
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 08-04-2017 09:40:11

Als je zo'n hendeltje bedoelt die de rugleuning volledig plat laat gaan, die zit volgens mij enkel aan de bijrijderskant.

daanium

Ik heb eens gedacht om S60R stoelen te plaatsen in de C70, maar dat werd toen als APK afkeur gezien omdat je inderdaad niet achterin kunt komen.
Ben wel benieuwd naar de foto's ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Eric850R

Leuke intro! Zal nog niet meevallen om je auto's hier weer een keer aan te bieden...

-D©©©L-

Citaat van: Eric850R op 08-04-2017 09:49:21
Leuke intro! Zal nog niet meevallen om je auto's hier weer een keer aan te bieden...

Het meeste dat aangeboden wordt is toch in onderdelen.  ;D

850blues

Wel een mooie modificatie om te zorgen dat je bepaalde zaken ook niet kunt meenemen (schoonmoeder, koters, de extra beautycase van vrouw-lief....)  ::)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

diederickvolvo

even een klein plaatje bij het praatje, zo ziet de staalwol-c70 er wel goed uit

zeer handig die v70 stoelen haha :eusa_whistle:

en zo ziet die er het op zijn best uit :eusa_shifty:

miskoop-justin

Citaat van: Eric850R op 08-04-2017 09:49:21
Ja en nee ik zie het juist als een uitdaging om te kijken of de c70 nog kan redden :) Zijn de laatste dagen druk bezig met stage 0 blog word vervolgd. Planning tot nu is stage 0, sneller maken en als creme de la creme hem te laten overspuiten in nieuw fris jasje

cornelis-b

En je ABS controller reviseren ;D

Leuk dat je jezelf hebt aangemeld Justin.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-4life

Welkom. Mooie velgen in ieder geval!
En gelukkig zijn er genoeg c70 stoelen te koop.
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

Martin-R

Eerst mezelf even citeren; elders op dit forum:

Citeer
"Een zoektocht naar "een" Volvo gestart, en onze gekoppelde voorliefde voor "saffron" maar eens laten spreken. Om zo de "Saffronies" familie een extra kindje te geven.  En ons oog laten vallen op een C70.

Deze stond te koop in Nijkerk, en met enkel een kort telefoontje of de bolide er nog was op pad gegaan, aangekomen bij de auto stond de auto ervoor al met de trekhaak in de bumper van de C70. Echter dit bleek eigenlijk geen probleem.
Wat zonde dat die auto niet verder naar achter is gereden en gewoon dwars door deze C70 gereden is.
De auto leek wel bewerkt met een staalborstel over de gehele carroserie. Van binnen waren er minimaal 2 wespennesten en een muizenplaag genesteld die de afgelopen 5 jaar deze bolide gebruikt hadden ter huisvesting. Echter nu ook zei de bolide niet meer hoefde is de auto waarschijnlijk te koop komen te staan. evil
Een blik onder de motor kap gaf een mistroostig gezicht Shocked, die heeft nog nooit onderhoud gehad, oke het is een volvo, maar ook een volvo mag soms wat liefde hebben..

Zonder proefrit, of uberhaubt een keer te starten zijn wel snel van deze plek des onheils vertrokken.  eusa_wall
(nog wel mooie opmerking van de verkoper; "ja jullie zijn vast alleen maar nieuwe wagen gewend.. en vervolgens stappen we in de 1998 saffron...")"

Maar hij heeft dus in ieder geval nieuwe stoelen sinds dien!
ik hoop van harte dat je er veel geluk / plezier mee hebt!