Achteras 855 T-5R

Gestart door Marijn Degens, 12-04-2017 19:00:14

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Ik heb een jaar of 2 ondertussen geleden mijn achteras volledig verwisseld met een ander exemplaar uit een sloop 855. Dit had ik gedaan omdat aan een zijde de rubbers volledig waren doorgescheurd en dit gewoon sneller (en dus goedkoper) was.

Later heb ik mijn toenmalige nivomats (en veren) vervangen door gele Koni's. Sindsdien heb ik het probleem dat bij een flinke doorvering van de achterkant de body van de auto eventjes de banden raken. De auto is wel verlaagd maar zeker niet extreem, ik snap werkelijk niet hoe dit kan. Pas als ik de koni's op 100 strak zet (staan nu op 80% ongeveer) gebeurt het niet, maar hou ik dus ook 0 demping over. Bandbreedte is wel 215 ipv 205, maar ik zie zoveel 850 rond rijden met zelfs 225 waar dit helemaal niet gebeurt.

Stom genoeg is het mij eigenlijk pas de afgelopen tijd gaan dagen dat het wellicht die achteras is geweest die op een of andere manier breder is dan gebruikelijk. Is dat uberahupt mogelijk, zijn er modellen geweest waarbij de achteras breder is dan die van mij zou moeten zijn en die verder wel normaal past? Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

de Boeing

was een achteras uit een C70 niet marginaal breder dan een 850 achteras? Kans is natuurlijk wel klein dat je een C70 achteras treft op een sloop 855 ...

Marijn Degens

Citaat van: de Boeing op 12-04-2017 19:07:51
was een achteras uit een C70 niet marginaal breder dan een 850 achteras? Kans is natuurlijk wel klein dat je een C70 achteras treft op een sloop 855 ...

Dat bedoel ik.. zoiets moet het zijn dan. Ik ga op zoek naar partnummer eerstvolgende keer dat ie op de brug staat. Toen ik de as kocht was hij al volledig uitgebouwd, dus wellicht dat de sloper een foutje gemaakt heeft oid.

UserID6342

Citaat van: de Boeing op 12-04-2017 19:07:51
Yep, voor beide.  Bij sommige auto's lopen 215/45-17 idd aan, zowel voor als achter.  Normaliter moet het wel gaan overigens.

V70R^2

De as van een C70 was volgens mij 45 mm breder, dus dat is weer veel te veel...

Probeer de veer eens wat te verhogen, dan volstaat het de schokbreker minder straf af te stellen.