rem blijft hangen

Gestart door protomaat, 13-04-2017 22:02:44

Vorige topic - Volgende topic

protomaat

wie weet raad...?
Onlangs aan de voorzijde nieuwe schijven, blokken, klauwen gemonteerd  en remvloeistof vervangen en ontlucht met zo'n vacuüm apparaat.
Regelmatig blijft rechtsvoor hangen en blijft remmen. Wat kan dit veroorzaken ???
volvo 850 2.0 1995 handbak.

elianmars

Was de remzuiger goed gangbaar? Het kan zijn dat deze verroest is. Doordat de zuiger nu in een andere positie staat door de nieuwe schijven en blokken, kan het zijn dat de zuiger nu blijft hangen.

Edit: ik zie dat je nieuwe klauwen hebt gemonteerd hebt. Dan gaat bovenstaande natuurlijk niet op  :eusa_shifty:  :eusa_doh:

UserID6342

Is veer goed die om de klauw zit, zijn de remslangen OK ?

protomaat

dank voor reacties...
De veren zitten goed...maar in de rechter remslang zit een scheurtje in de buitenmantel, zou dat het probleem kunnen zijn ? Neemt niet weg dat die vervangen moet worden.

timokoorn

heb je de geleidepennen goed in het ate vet gezet. Binnenin de rubbers waar deze doorheen glijden..... ?

protomaat

Die zijn goed gemonteerd met beetje vet. Maar..... beetje heel dom.. ik heb ook achterremmen... :eusa_wall: deze pennen waren beetje behoorlijk en enorm
verroest... ff goed schoongemaakt, in de owatrol, en ingevet, tot nu toe probleem weg.  Tja... nogmaals ...beetje dom, hoop dat probleem weg is..... ik laat weten.
Maar bedankt voor de reacties tot nu toe !

protomaat

hm... heeft het 2 dagen goed gedaan en nu blijf 1 voorrem en 1 achterrem hangen..... iemand een idee ?

peteRRR

Is het systeem wel goed ontlucht?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Bouke

Heb je ook kopervet gebruikt?   :eusa_think:

UserID6342

Kunnen nog steeds beide remslangen zijn... er vanuit gaande dat de remklauwen beide goed zijn.  Die rempennen achter zou ik niet in de Owatrol zetten maar zo schoon mogelijk houden, als ze te ver zijn aangetast gewoon vernieuwen incl veer.

protomaat

hm..... alle remklauwen vervangen, nieuwe remslangen, nieuwe remvloeistof, ontlucht..... heeft het 5 dagen goed, erg goed, gedaan maar nu weer hommeles.....
mss maar niet meer remmen dan. De enen keer pakt het rempedaal hoger dan de andere keer en het lijkt met zonnig weer erger te zijn, toch nog lucht of iemand een andere suggestie ?

classicT5

Raar verhaal/storing, kan me voorstellen dat je dan ff het niet meer weet.

Niet vanuit ervaring, maar dan verwacht ik dat je dan verderop in je remsysteem moet zoeken, dwz hoofdremcilinder. Misschien ooit roest ingezeten en met ontluchten te ver doorgetrapt.

Gebruikte hoofdremcilinder zal niet veel kosten lijkt me en is relatief makkelijk te vervangen.

Misschien heeft iemand anders beter idee of diagnose.

Maestro12

Citaat van: protomaat op 09-05-2017 21:46:14
De enen keer pakt het rempedaal hoger dan de andere keer en het lijkt met zonnig weer erger te zijn, toch nog lucht of iemand een andere suggestie ?

Hoogte verschil bij verschillende remmingen duidt vaak op een defecte (of overlijdende) HRC
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

UserID6342

Eens, maar ook lucht kan dit veroorzaken... Verwacht zelf ook de HRC hoor maar hoe heb je hem ontlucht ?

classicT5

Staat in de opening, met een vacuumapparaat