Stuurwiel loshalen

Gestart door Jort, 07-05-2005 20:48:53

Vorige topic - Volgende topic

Jort

Hallo,

De "Cover" van mijn stuurwiel, waar de airbag onderzit, zit heel raar. Er zit een onzettende ruimte tussen de "Cover" en het echte stuurwiel. Dit wil ik graag weg werken, maar ik las op het forum dat je met enige kracht de zogenaamde "Cover" eraf kunt trekken en dat je dan alleen het frame overhoud? Is dit waar?

Heeft iemand voor mij een uitgebreide beschrijven voor het verwijderen van mijn stuurwiel?

Bedankt.

Jort.

elianmars

Die cover is er niet zomaar af te trekken!!!

Die zit vast met twee schroeven. Draai je stuur een kwart slag, dan zie je aan de achterkant twee gaatjes zitten. Daar zitten torxschroeven in.
Als je die los draait, kun je 't cover weghalen.

Ik weet niet of je wat kunt doen aan die naad, trouwens. Het is gewoon een vaste maat. De schroeven kun je tot een bepaalde stand aandraaien. Dan houdt 't op. Meer kun je niet doen.

Als je het hele stuur er af gaat halen, haal dan eerst ff de accuklemmen los. Minstens 5 minuten wachten, dan kun je de stekkertjes van de airbag loshalen.
Doe je dat niet, dan blijft het srs lampje branden (heb 't namelijk zelf al gehad...... :-[ :-[)

Oh ja, geef ook even met een stift o.i.d. een streepje op het stuur en de stuurkolom, als je het stuur verwijdert. Dan weet je precies hoe het er weer op moet. Anders heb je kans dat 't scheef komt te staan (ik zeg niks..... ::) :-[)

Succes!!

Jort

Ik ga het morgen maar eens doen.

Bedankt voor de tips. Ik wist inderdaad van die 5 minuten.
Ik heb het van andere roffelaars al eens gehoord.

Gna gna..

Jort.

thuur

Ik denk dat het lostrekken alleen kan bij airbag-loze sturen. Logo eruit pielen en dan de rubberen kap naar je toe trekken, die zit met 4 uitstulpsels in een metalen frame gedrukt.

Gr 8)

Deerhunter

Vandaag stuurwiel vervangen door een leren exemplaar.
Na montage van de airbaghouder zat er een enorme naad tussen de 'Cover' en het stuurwiel.
Hoewel het 'Nieuwe Stuurwiel' van het zelfde bouwjaar was als de oude bleek het binnenwerk toch anders (de hoogte dus). Nadat ik het oude binnenwerk had overgezet was de naad verdwenen.

Het binnenwerk zit met vier torxschroeven vast waaronder veren zitten voor de claxon