Deuren vergrendelen en mistlampen aan na omdraaien contact

Gestart door luxuryline, 24-04-2017 22:35:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luxuryline

Hallo,

Ik ben sinds kort in het gelukkige bezig van een Volvo 850 2.5 20v uit '95. Auto doet het keurig maar ik zo nu en dan heb ik een probleem met de elektronica dat ik niet kan plaatsen:

> Soms: Zodra je het contact omdraait gaan soms alle deuren op slot > auto start vervolgens gewoon
> Heel Soms: Zodra je het contact omdraait gaan de deuren op slot en mistlamp aan > auto maakt geen aanstalten om te starten. Na aantal keer herhalen gaat de auto (tot nu toe) altijd zonder problemen aan
> Soms: dashbord lampje van de mistlamp brandt een klein beetje
> Soms: Radio vergeet ingestelde zenders. Dit gebeurd altijd icm een van twee bovenstaande.
> 1x meegemaakt: Lampen aan + deuren op slot zodra ik met contact omgedraaid op de rem trapte. Iedere keer dat het rempedaal werd ingedrukt dus... aantal keer achter elkaar. Na een keer starten was het weer weg.
> 1x meegemaakt: dashboard verlichting doet het niet. Plots weer wel.
> Heel soms: als je de auto uitzet blijft de mistlamp aanstaan en deuren vergrendelen.

Is er iemand die kan aan geven op welke manier deze problemen aan elkaar gerelateerd zijn?

Ik heb al een tijdje zonder radio gereden. Dat was niet de oplossing.

UserID6342

Ik verwacht of een contactslot probleem (electrisch gedeelte achterop, sneuvelen vaak) of een massa probleem.

luxuryline

Bedankt voor je reactie Dirk. Is er een manier om te controleren/uitsluiten wat het is.

Afgelopen tijd heel weinig last van gehad. Maar vandaag viel de auto plots uit terwijl ik een scherpe bocht maakte om in te parkeren. En zelfde symptonen als voorheen: op slot, mistlampen aan en radio gereset.

Vervolgens starten deed hij het gelijk weer maar uit vallen is toch wel een beetje link.

Iemand een idee?

luxuryline

@Dirk,
Als je het hebt over het gedeelde van het contactslot heb je het dan over dit onderdeel?
https://shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-parts/startschakelaar-4928.html

UserID6342

#4
Ja, idd. Ik weet niet of die bij Nordicar een originele is, maar voor dat geld koop je 'm ook bij Volvo en dan is hij wel origineel.

de geneRaal

Blackstone under construction


Hengeveld

Loop ook eens de bedrading van de mistlampen na. Misschien heeft iemand daar aan geprutst. De problemen met mistlampen zie ik niet gebeuren met alleen een massaprobleem of slecht contactslot.

de geneRaal

Ik heb hetzelfde probleem gehad op de veluwe.
Rem intrappen en alles op slot
En niet starten.
Was de massa onder de accu

Gr maus
Blackstone under construction

luxuryline

Gisteren het massapunt onder accu schoongemaakt en een nieuwe startschakelaar gemonteerd. Kabels rondom de de startschakelaar zagen eruit alsof er een keertje iets mee geweest is, zaten stekkertjes tussen.

Nu maar hopen dat dit het is. Bedankt voor de oplossingsgerichte reacties.

stuuraandeverkeerdekant

Kijk je ook naar de andere plekken waar de massakabels contact maken met het chassis? En de accupool zelf? Wanneer dat ergens geen goeie connectie maakt kan er geen stroom door. Om toch te komen waar het wil zijn zoekt het de weg van de minste weerstand en dat kan via andere verbruikers zoals mistlampen of deursloten zijn.

Maar dit slechts ter aanvulling op comments van anderen, want volgens mij ben je al behoorlijk op weg.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!