BSR PPC 1

Gestart door kennone, 25-04-2017 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

kennone

Goede avond.

Gewoon een vraag ivm ik benieuwd ben naar het antwoord.

Ik zag op marktplaats een PPC van BSR voorbij komen. Werkt dit op een 850 t-5/R zo ja hebben meer mensen hier ervaring mee?

Wil de mijne zelf netjes custom laten tunen maar was benieuwd naar dit omdat ik het voor het eerst zag.

razorx

Als je het mij vraagt: Tuning is maatwerk. Aanpassen, meten en controleren, weer aanpassen, meten en controleren.
Nog veel belangrijker is dat je weet dat je metingen kloppen. een deel van de meetwaarden haal je immers uit de sensoren die in je wagen zitten. Maak daar een eerste prioriteit van en je wint op brandstofverbruik en drivability. Je investering in de diverse sensoren/sondes betaalt zich terug.

Als je wilt dat tuning niet op een teleurstelling uitloopt raad ik je aan als eerste een goede stage 0 te doen. Pas dan kan je over tuning denken.
Daarnaast wil ik een kleine kanttekening plaatsen. 10 jaar geleden waren onze blokken gemiddeld wat boven de 2 ton soms 3 ton. Tunen was toen een vanzelfsprekendheid.

Nu zijn we op een moment aangeland dat onze motorblokken oud zijn. Het ene blok heeft goed onderhoud en gebruik gehad het andere niet. Iets wat tien jaar terug leuk en gangbaar was kan nu een risico inhouden.

Ik zou voor een goede stage 0 gaan. ;)

kennone

Ja jou punt over tuning ben ik mee eens. Waarom een standaard chip als elke auto toch net even anders is.

Maar ik zag dat ding voorbij komen en was benieuwd of dat ook werkt op een 850 omdat de verkoper van s60R tot 850T-5 aangeeft. Maar mij lijkt het dat deze een compleet ander ECU systeem hebben.

Op jou aanbod kom ik zeker nog terug, maar laat volgende maand de auto eerst helemaal in orde maken door Serfix want wil er van de zomer mee naar Portugal.

Johann

De PPC is normaal gesproken gekoppeld aan de auto waarvoor deze verkocht is. Ligt vast aan de hand van het chassisnummer en de PPC kijkt in de CEM van de auto of het nummer klopt. Vreemd dus dat deze als dusdanig te koop staat.
Een 850 heeft geen CEM dus dat kan al helemaal niet. 

Sommige PPC's hebben nog een soort van OBD2 reader functie die wel op elke OBD2 auto werkt.

Verder kan een standaard "chip" gewoon in een standaard auto. De auto zal dan nog wel een beetje fris moeten zijn en zoals aangegeven "standaard" dus geen goedkope aftermarket vervangingsdelen die wel een beetje in de buurt van OEM komen.