Afscheid.......& nieuw begin.

Gestart door turbopower, 27-04-2017 16:33:37

Vorige topic - Volgende topic

turbopower

Tsja, en dan opeens is onze trouwe T5 verkocht.
Niet omdat ze slecht werd of iets dergelijks, maar na 8 jaar vrijwel zonder problemen rondgetoerd te hebben wilden wij een andere Volvo. 8 jaar geleden een meer dan stage 0 toegepast en dat draagt dan wel bij tot al die probleemloze kilometers. En uiteraard goed onderhoud, daar is nooit een euro op bespaard. Een betrouwbare T5 rijden kost nu eenmaal wel wat. Daar gaat de nieuwe eigenaar nog veel plezier aan beleven.
Na een paar teleurstellende bezichtigingen bij wat auto"s, die volgens de advertenties in uitstekende staat zouden verkeren, was het reeds bij het de straat in rijden al duidelijk, hallo en tot ziens.
Tot dat mijn oog viel op een, op het eerste gezicht, fraaie V70 RAWD, in Heerenveen. Het model waar wij mee verder wilden. Na jaren met een T5 ga je natuurlijk niet minderen, qua vermogen. Eerst maar gebeld of het wel de moeite waard was, want voor mij niet naast de deur. Na een kort proefritje  maar besloten, dit word hem!.
En de eerst volgende zaterdag vol trots opgehaald : V70 RAWD in de zeer fraaie kleur Saffron Pearl.
Wat opviel tijdens de thuis reis van 150 km, stilte stilte en stilte. De 850 was veel bruter en veel meer een "rijders" auto. Was verlaagd en draagt natuurlijk niet bij aan het comfort. Evenals de sport uitlaat van Simons, RVS en was na 5 jaar nog als nieuw. Alleen iets luider haha. De V70 is nog in volledige standaard trim.
De volledige onderhouds historie gaf al aan dat deze auto geen beurt had overgeslagen, en de laatste 2 jaar was er nog flink in geinvesteerd. Maar goed we beginnen opnieuw dus het volgende is er aan gedaan,

- Olie en fllter
       - Bougies en kabels
       - Ontsteking
       - Automaat gespoeld
       - Koelvoeistof, tankje, sensor
       - Schokbrekers rondom
       - Schijven en blokken
       - Draagarmen.
       - Stabistokjes

Zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar rijdt geweldig nu, en met werkend AWD.
Daar was al het een en ander aan gedaan.
Een geweldige auto met 3 ton op de teller, ik hoop dat er nog veel km bij gereden worden door ons.
Toch wel een droom auto die goed verzorgd gaat worden.

Taranis

Zijn er ook foto's bij dit mooie verhaal? :)

sander69

ben ik ook wel benieuwd naar
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

turbopower

Ach.........wie kent ze niet ;D ;D

turbopower

Hier na thuis komst, nog zonder nieuwe remmen en achter spat schermen.

henry classic v70

Is volgens mij een oud forum wagen als ik de B- en C stijlen zo zie
..deze

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Yep, die trexxen rollen nu onder mijn wagen verder...

Maar goede keus en mooie wagen hoor.
Niet voor iets nieuwers gekozen dus?

Zelf mis ik voor het rijden wel het pure van de 850.
Dat is bij de N en NN nog verder naar de achtergrond als ik het zo lees, nog meer "vervoer".

Veel plezier er mee  :eusa_clap:

turbopower

Het is geen forum auto, nu dus wel ;D
Hoe bedoel je, iets nieuwers ?? haha
Deze auto is naar mijn gevoel veeeeel nieuwer dan de 850.
En dan de kleur natuurlijk, daar kan bijna niets anders tegenop, hoewel smaken verschillen.

henry classic v70

...dan heeft waarschijnlijk iemand de B- en C stijlen gekopieerd  :eusa_eh:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

RoelNL

En een werkend AWD :-)systeem. Hopelijk blijft het heel lang heel!

Veel plezier en houd hem heel.

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

turbopower

Bedankt voor de reakties.
Wat ook niet onbelangrijk is; na 4500 km nog geen olie verbruik kunnen meten :eusa_dance:

vasquez

Gefeliciteeeeeerd!

En nu over 8 jaar een V70RN  :eusa_clap:

Helemaal mee eens trouwens, toen ik  van mijn 855 T-5R overstapte naar de classic V70R vond ik dat ook een hele stap terug qua beleving!
850 was echt heerlijk rauw als je ze vergelijkt, maar ja, alles went...en heb uiteindelijk zelfs de sta gewaagd naar een V70NR, dat is pas soft  ;D

RickG

Prachtwagen! Veel plezier er mee.

BBS

Is dat niet de ex auto van forumlid Redolpho geweest? Dat kenteken komt mij zo bekend voor namelijk....

Wel een prachtige wagen om te zien en gaat je geheid veel plezier opleveren ;) :D
Volvoloos....