ABS en TRACS lampje branden bij 200+ km/u

Gestart door RickG, 28-04-2017 12:42:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickG

Hallo,

Ik heb gisteren in Duitsland het gaspedaal even flink ingetrapt. Vanaf 200 km/u lichtten de ABS en TRACS lampjes tegelijk op. Hoort dat zo of is dat een mankement? De lampjes doofden na het uit- en aanzetten van de motor.

Alvast bedankt.

Groeten Rick

KIM


cornelis-b

Dit hoort zeker niet Rick en ga er maar van uit dat de unit de boosdoener is, hoge snelheid = extra trilling in de auto waardoor de contacten in de unit het extra zwaar krijgen. Is goed op te lossen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Hengeveld

Niet toevallig storing van bijvoorbeeld slecht contactslot of slechte printplaatcontacten van ABS-computer, dat toevallig optrad bij autobahn, door trillingen?

cornelis-b

Ik ga uit van de controller, had laatst ook iemand met het zelfde effect met een V70R van 1998. Nadat ik de controller had gereviseerd heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RickG

Geweldig die snelle reacties. De bandenmaten zijn overal hetzelfde 205/45/R17. Onlangs nog laten uitlijnen en balanceren. Het contactslot werkt prima en ik heb geen idee of de printplaatcontacten goed of slecht zijn. Ik ben de levende definitie van atechnisch. Mooi dat het goed is op te lossen. Weet je ook hoe? En is het heel ernstig of kan ik er rustig 200 mee blijven rijden?

V70geRwin

Die van mij gaan ook af en toe spontaan aan, zelfs al bij lagere snelheden.
Binnenkort even langs bij Henk om te laten fixen dus.

Hengeveld

Je ABS kan geactiveerd worden tijdens remmen, terwijl er geen wiel slipt. In dat geval heb je verminderde remdruk op het desbetreffende wiel dat de storing op de printplaat geeft. Meestal een achterwiel, dus minder erg dan eenzelfde storing bij een voorwiel.
Er zijn meerdere forumleden die je hierbij kunnen helpen, waaronder Henk (cornelis-b) en ondergetekende. Misschien is er iemand dichter bij jou in de buurt.

KIM

Als je ABS niet werkt wil je niet hard hoeven remmen. Onze auto's maken gebruik van elektronische remkrachtverdeling die door het regelapparaat van ABS gestuurd wordt.
Als ABS buiten werking is, zal teveel remdruk naar de achterwielen gaan tijdens stevig remmen. De auto kan hierdoor uitbreken.

Miyel

Ik zie dat het een 850 is?? Dan zou ik voor zomaar ergens van uit te gaan de storingscode uitlezen..

Die van mij ging al bijna 2 jaar regelmatig aan, op allerlei momenten. Wel remmen, niet remmen, meteen of pas na kilometers.. storingscode zei de rempedaalpositiesensor.. Eigenwijs als ik ben geloofde ik dit niet en heb eerst de wielsensoren maar eens vernieuwd; geen resultaat.. De ABS controller gaat niet snel kapot bij een 850..

Vorige week was ik het zat en heb ik de rempedaalpositiesensor open gemaakt. Hiervan kwam de achterkant met de connector er uit zonder de printplaat; die contacten waren dus niet best. Verder zag het er goed uit, dus die twee punten gesoldeerd, en sindsdien geen lampjes meer gehad!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

razorx

Is ook een optie. Al gaat de ABS controller met het plastic huis wel degelijk vaak kapot ;)
Kapot is misschien niet het juiste woord. Ehh heeft een beurtje nodig.

Vulk

Citaat van: KIM op 28-04-2017 16:40:10
Als je ABS niet werkt wil je niet hard hoeven remmen. Onze auto's maken gebruik van elektronische remkrachtverdeling die door het regelapparaat van ABS gestuurd wordt.
Als ABS buiten werking is, zal teveel remdruk naar de achterwielen gaan tijdens stevig remmen. De auto kan hierdoor uitbreken.

Of je krijgt je achterste remschijven krom.
3x raden hoe het komt dat ik dat weet...

UserID6342

Of alle druk op je voorwielen en achter helemaal niets... Kan dus alle kanten opgaan met die metalen units. Vaak zitten de zuigertjes vast is gebleken bij mij...

RickG

OBD1 geeft foutmelding 3-2-1. Ik kan niet op internet vinden wat de omschrijving is van deze foutmelding. Heeft iemand deze kennis paraat?

Vulk

Wat je op het internet niet vindt, vind je wel op het forum!

3-2-1:
Sensor linker voorwiel, sporadische storingen bij snelheden boven 40 km/h (25 mph

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html