Velgen poedercoaten

Gestart door RickG, 01-05-2017 20:15:49

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: myradon op 09-02-2018 14:49:03
Ik heb Gerritsen in Nijkerk gebeld.Heten nu Borgers Coating. 2-delig uit elkaar, zelf bouten erin draaien. 300,- excl. Problemen met plastic doppen op center kennen ze eigenlijk niet. Doen ze ook niet zo dik. Grijs-blauw? Kan. Wheeltrim gaat richten en hart afdraaien. Scheelt weer 450 euro.

Dat scheelt nogal  :eusa_shifty:

razorx

Inderdaad. Ik ben hier ook wel verbaasd over.

myradon

Vandaag heb ik de velgen bij Wheeltrim opgehaald. Afdraaien van 4 velgen en richten van 2 velgen was 343,64euro incl. btw. Stoeprandschade is afgedraaid, hart voor plastic velgkapjes zijn afgedraaid, Er is nu genoeg ruimte dat beide delen na PC'en op elkaar passen. Poedercoating is dikker dan verf. Op naar Borgers Nijkerk. De harten worden RAL 7016 Anthracite grey in zijdeglans met matten blanke laag. De velgen worden silver metallic. Omdat de velgen uit elkaar geleverd zijn, gaat het mij 363,00 euro incl. btw. kosten. Wat Borgers niet doet dat Wheeltrim wel als extra stap doet, is achterkant hart afdraaien nadat het is gecoat. Dit om onbalans te voorkomen. Borgers doet alleen coating daarop en geen primer en blanke laag. Ze blazen van kritische plekken de poeder eraf voordat ze het gaan bakken.  

Totaalprijs is dan 363 + 343,64 = 706,64. Dat scheelt mij dus bijna 391 euro (1097,50 eerder bij Wheeltrim). Dan zal ik nog een Tapsetje voor M7 moeten halen om het draad netjes op te tappen en Locktite blue.

Zal ik eens wat leuks vertellen. Ik raakte aan de praat met coater van Borgers. Hij heeft bij Wheeltrim gewerkt. Wheeltrim brengt regelmatig velgen naar Borgers om te laten coaten. Hij liet mij velgen zien die ze vandaag hadden gedaan (vrijdag's doen ze velgen coaten) en enkele setjes gingen terug naar Wheeltrim.

En nu maar hopen dat alles goed gaat. Zoh.. nu tijd genoeg om 80 titanium bouten te polijsten zodat ze er weer als nieuw uitzien.

san

Ik vind het toch altijd een hoop geld..en dan moet er nog rubber om.

elianmars

Tweedelig is sowieso duurder, toch?