Velgen poedercoaten

Gestart door RickG, 01-05-2017 20:15:49

Vorige topic - Volgende topic

Ryque

Ik ben gisteren bij Wheelcare geweest voor een propus set, hij zei inderdaad dat hij het aanlegvlak niet spuit ivm losdraaien van de wielbouten. Een andere poedercoater in heerde (velgenalsnieuw) doet dat wel. Moet ik ze weer kaal schuren  :eusa_naughty:
Volvo 944 1997 LPT Mystic silver metallic 426
&
Volvo 855 1995 2.0 T5 Silversand Metallic 419

classicT5

Citaat van: mehn op 31-08-2017 08:25:02
Gewoon even de vlakschuurmachine erop na het lakken.

Hoe wil je met een vlakschuurmachine in de uitsparingen voor de boutgaten komen? Ik bedoel niet het aanlegvlak van de velg op de wielnaaf, maar de boutgaten/aanlegvakken in de velg.

mehn

Citaat van: classicT5 op 31-08-2017 13:41:16
Ik bedoel niet het aanlegvlak van de velg op de wielnaaf, maar de boutgaten/aanlegvakken in de velg.

Dan wordt het idd lastig...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Hoe wil je met een vlakschuurmachine in de uitsparingen voor de boutgaten komen? Ik bedoel niet het aanlegvlak van de velg op de wielnaaf, maar de boutgaten/aanlegvakken in de velg.

Als je de boutgaten niet meecoat, krijg je daar toch oxidatie?

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 05-09-2017 21:58:06

Als je de boutgaten niet meecoat, krijg je daar toch oxidatie?

Zolang je af en toe wielen wisselt zal t wel gaan hoor, zelfd als met de verf er aan dat is met een paar keer wisselen ook wel weg.
Wielen lopen er ook echt niet door los ofzo hoor...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

De meeste bedrijven leveren bagger kwaliteit, ziet er leuk uit, maar de expertise ontbreekt en het is niet duurzaam.

Ik heb afgelopen 3 jaar 10+ sets bij 5 bedrijven gebracht..

De enige waar ik ooit nog terugkom is WheelTrim, Nijkerk (geen aandelen).

Kwaliteit kost wat, maar wat een verschil, ik ben eindelijk tevreden (en trillingsvrije reparaties welke niet 1 bedrijf in NL waar kon maken..!)

rafke56

Heeft iemand ervaring met zo'n bedrijf die ook de propusvelgen los draaien? Sommigen onder ons doen het zelf met risico van afbreken, maar ik lees dat het in elkaar zetten niet simpel boutjes indraaien betekent, maar dat er meer bij komt kijken. Ik twee setjes propus die ik wil laten opknappen, maar twijfel bij het zelf los maken van de boutjes.

JackC70

Citaat van: V70R^2 op 06-09-2017 00:16:24
De meeste bedrijven leveren bagger kwaliteit, ziet er leuk uit, maar de expertise ontbreekt en het is niet duurzaam.
Ik heb afgelopen 3 jaar 10+ sets bij 5 bedrijven gebracht..
De enige waar ik ooit nog terugkom is WheelTrim, Nijkerk (geen aandelen).
Kwaliteit kost wat, maar wat een verschil, ik ben eindelijk tevreden (en trillingsvrije reparaties welke niet 1 bedrijf in NL waar kon maken..!)

Ik heb de velgen net weer terug. Idd prijzig (set nieuwe kost hetzelfde ongeveer). Mijn eerste ervaring met Wheeltrim. Hoop op dezelfde ervaring als V70R. Banden komen er binnenkort op.
Groeten, Jack

classicT5

Ik ga het binnenkort eens zelf proberen. Stralen is niet zo moeilijk (heb een straalkast), heb een poedercoatsetje uit china gekocht (lees je mee arjenT5R? ;)) en eens kijken of het wil lukken.

Poedercoaten is voor zover ik het tot nu toe heb gezien niet al te ingewikkeld, ben al bij een groot bedrijf geweest dat industrieel coat en gezien hoe ze dat doen. Lakspuiten is moeilijker en veel meer kans dat het niet lukt.

Als het lukt om zelf te doen, kun je namelijk nog veel meer doen dan alleen velgen. Bv motordelen, ophangingsdelen etc.

Als ik de eerste gedaan heb zal ik hem door adriaan/v70r2 laten keuren :)

myradon

Vandaag ben ik met mijn 18" Triton's naar Wheeltrim in Nijkerk gegaan. Adviesje T5-Joost; Wheelcare. hij wilde er niet aan omdat ik al 1 velg de bouten zelf (koud) had losgehaald (ja dom wist ik veel een bout kapot maar uiteindelijk eruit na stoken en dopje 4mm op te offeren).

Ik telefonisch bij Wheeltrim info wat het gaat kosten in 2 kleuren en mss richten. Tussen 500 en 600 euro (al was het excl. btw maar lees verder). Verteld dat ik de velgen de Titanium bouten na opstoken van velg los haal. Ja prima "als ze maar met 4 bouten vastzitten om te kijken of ze recht zijn"  

Ik vandaag velgen gebracht. De beste man ging rekekenen;
4x 128,50 voor poedercoaten
4x 33,50 om hart af te draaien zodat beide helften passen na PC'en
4x ahterkant afdraaien om PC eraf te halen gezien
4X centreer gedeelte binnenkant en hart waar doppen met volvo embleem in komt moet worden afgedraaid, anders passen doppen niet meer na PC'en aldus beste man.
2x richten a 75 p.s.
2 kleuren afijkend is duurder. Bijna alle kleuren zijn bij hen afwijkend.
Totaal 1097,50 euro incl btw dat dan weer wel.

Ze kunnen alleen RAL kleuren doen aldus medewerker. Ze hadden weinig voorbeelden van kleuren vond ik. Ik wil hart grijsblauw hadden ze niet. Akzo Nobel, hun leverancier levert alleen RAL aldus de medewerker. Ik wil buitenkant Hyper Silver. Hadden ze niet. De medewerker zou gaan kijken of er meer mogelijk is.

Ik stond daar een beetje beduisd. Heb de velgen achtergelaten en aangegeven dat ze alleen voorwerk mogen doen; afdraaien en richten. Ik denk er toch hard aan om ze morgen te bellen en ze op te halen. Nu ik dit alles typ krijg ik er steeds minder vetrouwen in.

Ik wil zoiets voor onder m'n zwarte T-5R maar dan mat; http://www.volkscarphoto.com/wp-content/uploads/2013/06/8905271159_e4fc8dccc6_k-Kopie.jpg

Wie weet een club? Minus Wheelcare want "hij doet alles of niets", die valt dan helaas af. Minus Velgendokter in Uden heb ik geen goede ervaring mee; zeer slechte communicatie

leons850

Velgen als nieuw in Heerde.
Gerritsen in Nijkerk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

@ myradon,

Dat is wel echt een heel fors bedrag, komt met name doordat ze alles keer op keer afdraaien om elke vorm van het ontstaan van onbalans uit te sluiten.

Ook ik heb mijn tweedelige velgen eerst elders gebracht, dat kon allemaal wel voor €450,- ex btw, korte versie: goedkoop was duurkoop, heb ze alsnog naar nijkerk gebracht en het dubbele betaald ...  :eusa_shifty:

Maar met een offerte van bijna €1100 euro had ook ik overwogen nieuw te kopen en deze triton opknapset maar (in alle eerlijkheid) aan de doehetzelfver verkocht  ???

JackC70

Hi Raymond, ik heb denk ik de donkerste kleur grijs voor poedercoaten die Wheeltrim had.
We waren al op een lichtere uitgekomen, die de donkerste zou zijn. Ik liep nog ff 1 voor 1 langs de voorbeelden achter de balie, en zei dat ik er 1 toch mooier vond, dichterbij origineel grijze Canistas.
En 'verrek', die bleek net nieuw in poedercoat te kunnen. En is t dus geworden.
(en e800 incl btw totaal, voor 4x richten, stralen en coaten. Moet nog steeds uitvinden of t de moeite en geld waard was, liggen nog in opslag sindsdien).

Kan je een foto mailen als je wilt (ga niet uitzoeken hoe die hier te posten).
Groeten, Jack

myradon

Ik heb Gerritsen in Nijkerk gebeld.Heten nu Borgers Coating. 2-delig uit elkaar, zelf bouten erin draaien. 300,- excl. Problemen met plastic doppen op center kennen ze eigenlijk niet. Doen ze ook niet zo dik. Grijs-blauw? Kan. Wheeltrim gaat richten en hart afdraaien. Scheelt weer 450 euro.

san

Ik heb mijn comets ook bij "Gerritsen" laten poedercoaten in een kleur die ze toendertijd zelf hebben gemaakt om zo dicht mogelijk bij de originele kleur te blijven.
Ik heb toen €275,- betaald.Dus voor 18 inch betaal je iets meer.Zeer netjes gedaan zou bij een volgend setje er weer heen gaan.