Velgen poedercoaten

Gestart door RickG, 01-05-2017 20:15:49

Vorige topic - Volgende topic

T5-4life

Van te voren inspuiten en met de juiste dop losdraaien. Stelt niks voor.

Toevoeging: als ze niet uit elkaar gaan, krijg je ze niet netjes volgens mij.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

timokoorn

Citaat van: elianmars op 17-05-2017 08:25:39
Citaat van: timokoorn op 16-05-2017 15:34:43
vorige week vrijdag een set propus c en een set tritons naar Wheelcare gebracht.
Worden Hyper silver (uiteindelijk..na grondige restauratie).

Lag een heel mooie set Comet's in hyper silver klaar. Iemand van hier ?

Ik ben super tevreden over wheelcare !

Hoe gaat dat eigenlijk met tweedelige velgen? Gaan die uit elkaar voor het coaten?
Ik heb zelf ook een set Propus die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. Ben alleen bang dat dat flink duurder uitpakt dan 'gewone' velgen.

Ja gaan zeker uit elkaar. probleem bij deze velgen is dat als een niet kenner ze ooit al uit elkaar heeft gehaald vaak wat boutjes breken. Je zult eerst de velg moeten opwarmen rond het boutje en dan heel voorzichtig eruit draaien. Bij de Triton set was er door een vorige eigenaar wat we zo snel zagen een boutje afgebroken en er weer in GELIJMD.... daar moet dus nu een helicoil in gezet worden omdat de draad kapot/weg is.

Maar kost inderdaad wat meer omdat als de velgen uit elkaar zijn ze 2 plaatsen innnemen in de oven bij ontlakken etc.
Ik ga voor Hyper silver(wat ook weer meer kost) en met richten erbij ben ik zo'n €500,- per 4 stuks kwijt maar dan zijn ze weer 100% en kunnen en weer 10 jaar tegenaan.

Niet goedkoop wel goed.

thijsj

Citaat van: timokoorn op 21-05-2017 09:54:14
vorige week vrijdag een set propus c en een set tritons naar Wheelcare gebracht.

Hoe gaat dat eigenlijk met tweedelige velgen? Gaan die uit elkaar voor het coaten?
Ik heb zelf ook een set Propus die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. Ben alleen bang dat dat flink duurder uitpakt dan 'gewone' velgen.

Ja gaan zeker uit elkaar. probleem bij deze velgen is dat als een niet kenner ze ooit al uit elkaar heeft gehaald vaak wat boutjes breken. Je zult eerst de velg moeten opwarmen rond het boutje en dan heel voorzichtig eruit draaien. Bij de Triton set was er door een vorige eigenaar wat we zo snel zagen een boutje afgebroken en er weer in GELIJMD.... daar moet dus nu een helicoil in gezet worden omdat de draad kapot/weg is.

Maar kost inderdaad wat meer omdat als de velgen uit elkaar zijn ze 2 plaatsen innnemen in de oven bij ontlakken etc.
Ik ga voor Hyper silver(wat ook weer meer kost) en met richten erbij ben ik zo'n €500,- per 4 stuks kwijt maar dan zijn ze weer 100% en kunnen en weer 10 jaar tegenaan.

Niet goedkoop wel goed.
Ik ben wel nieuwsgierig naar het resultaat, dus als je een foto wilt delen graag!

timokoorn

2 juni zouden ze klaar moeten zijn. Ik zal dan goede foto's maken

StefanCJ

Je zou Karelsen in Soest kunnen vragen.

timokoorn

afgelopen vrijdag belde wheelcare dat de wielen al klaar zijn. heeft dus maar 2 ipv 3 weken geduurd.

Ben er heel erg tevreden mee.

Hieronder de foto's

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Vulk

Citaat van: KIM op 04-05-2017 18:07:17
Bij mij zowel de Volans als de Thors laten doen bij wheelcare. Keurig werk geleverd.
Helaas kan hij niet meer de de matte antraciet kleur die ik op de Volans heb laten zetten leveren...

Ik heb daarom de Thors in Hyper silver laten coaten. Liever had ik ze antraciet gehad...

Het antraciet van de Titans hebben ze niet meer (932)?

yannickdv

Nope al een tijdje niet. Wilde mijn volans ook doen, enige antraciete kleur die ie kon maken was bijna zwart...
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

dbs1

Citaat van: yannickdv op 28-08-2017 15:27:47
Nope al een tijdje niet. Wilde mijn volans ook doen, enige antraciete kleur die ie kon maken was bijna zwart...

Klopt, dat vond ik ook al te donker. En hyper zilver te licht bij mijn zwarte R.
Toen werd het klassiek zilvergrijs, hij heeft alle poedercoat kleuren op een voorbeeldvelg staan.
Even naast de auto gezet om te zien wat ik het mooist vond.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

V70R^2

Draaien ze na het coaten de naaf en het zitvlak ook af bij wheelcare?

timokoorn

Naaf weet ik niet. Zitvlak zeker wel

Ozzzz

Weet iemand een soortgelijk adres maar dan aan de andere kant van NL ergens in Twente?

Hans Duiven

Van Gelder in Zwolle, Amperestraat 4

Poedercoaten in de meeste kleuren mogelijk.

Tot 20 inch €180 euro de vier

Hans

Redolpho

Heb net 22 inch naar powercoat www.powercoat.nl gebracht.

Prijs is op aanvraag afhankelijk van de maat.

Good luck

Edit: Tot 20 inch voor 180 euro is een zeer mooie deal. Weet uiteraard niet wat voor maat je wil laten coaten.