Automaatbak heeft beperkte aandrijving achteruit

Gestart door KIM, 11-05-2017 11:31:58

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ik weet niet hoelang Kornelis daar blijft en of hij wat basisgereedschap bij zich heeft, degene die hier nieuw ligt is de 9466012 geschikt voor het 2e type AW50-42 bakken.  Die kan maandag eventueel op de post naar Frankrijk toe, geen idee hoelang dat duurt voordat hij daar is dan ?

Bouke

als het de pnp is die van drakie is geweest dan is dat nog de orginele iig. Zelf nooit een probleem mee gehad eigenlijk, je moest hem alleen altijd een seconde de tijd geven om aan het idee te wennen dat je achteruit wilde gaan rijden.Maar dat hadden er meer begreep ik.

KIM

Jongens ik ga zometeen wel even raggen. Ik heb voldoende gereedschap meegenomen om m hier te kunnen vervangen dus als het de PNP mocht zijn dan neem ik contact met je op Dirk.
Ik heb er zelf een hard hoofd in omdat de storing zo specifiek gericht is op alleen de achteruit. Op de R zit trouwens ook nog steeds de originele...

Mocht het de bak zijn dan zal de bak in NL ter revisie aangeboden gaan worden bij Autrans. Ik heb van hen een offerte terug gekregen voor een volledige revisie inclusief brein en koppelomvormer die alleszins redelijk is te noemen. Omdat ik de auto toch wil blijven rijden moet het dan maar goed gebeuren.

UserID6342

Citaat van: Bouke op 13-05-2017 08:47:50
als het de pnp is die van drakie is geweest dan is dat nog de orginele iig. Zelf nooit een probleem mee gehad eigenlijk, je moest hem alleen altijd een seconde de tijd geven om aan het idee te wennen dat je achteruit wilde gaan rijden.Maar dat hadden er meer begreep ik.

Citaat van: Dirk342 op 13-05-2017 06:19:01

Edit: bedenk mij net dat de vorige T5 estate iets soortgelijks had... Achteruitverlichting deed het gewoon maar als je 'm in de R zette gebeurde er helemaal niets. Pas als je wat gas gaf, klapte hij er ineens in met een lompe bonk/schok :(. Alle 4 de versnellingen en OD vooruit deden het gewoon, ook die PnP vervangen (sindsdien ligt er hier standaard een nieuwe op voorraad) en alles werkte weer normaal zoals het hoorde.

KIM

Het heeft niet geholpen...
Tractie wordt steeds minder naar achteren. De huurauto is opgehaald en we zullen zien hoever de XC me gaat brengen de terugreis.

Thuis gaat de bak er uit en naar Autrans. Het moet nu dan maar echt goed gebeuren.

Sbv

Goed besluit van de revisie denk ik. Terug gaat wel goe alleen niet achteruit rijden.
We zullen wat standby blijven

Vulk

Bouke

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

leons850

Citaat van: Bouke op 14-05-2017 19:18:28
Ik sta ook vast in de standby stand, ;)

Citaat van: Sbv op 13-05-2017 23:12:43
Goed besluit van de revisie denk ik. Terug gaat wel goe alleen niet achteruit rijden.
We zullen wat standby blijven

En dan wedstrijdje wie er het eerste is? ;D

Vervelend Kor, we zullen hier vast lezen hoe 't is afgelopen.
Ik hoop dat je het gewoon zelfstandig redt.

Volgens mij heb je al genoeg hulp aangeboden, maar als er nog een pakezel nodig hebt dan hoor ik het wel.
Succes en geniet nog even van de prachtige omgeving.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

classicT5

Is de terugreis gelukt Kornelis? Of zit je nog in het verre zuiden te genieten?

KIM

Zo. Ik ben zojuist weer thuis gekomen.
De auto heeft zich prima gehouden:
- Bij Lodeve de helling op is een kilometer of 8 met een stijgingspercentage tussen 8 en 10%; geen krimp...
- De hele periferique van Parijs en nog flinke stukken in Noord-Frankrijk in de file gereden; geen krimp...

Bijna zonde om m uit elkaar te halen  ;D

Ik hoop de bak volgende week bij Autrans af te kunnen leveren, dan kan ik zo snel mogelijk weer rijden.

StefanCJ

Fijn dat jullie goed en wel thuis gekomen zijn.

UserID6342

Idd fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen !  :eusa_clap: :eusa_clap:

razorx

Dat is een meevaller! Dat soort ritten met die onzekerheid zijn geen feest.