Automaatbak heeft beperkte aandrijving achteruit

Gestart door KIM, 11-05-2017 11:31:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Helaas is de kennis van automatische transmissies schrikbarend slecht. Alleen echte specialisten kunnen een fatsoenlijk oordeel vellen zonder de halve auto uit elkaar te trekken.
Ik hoop dat ik dat de ANWB duidelijk kan maken. Ik zit niet te wachten op een vette rekening zonder een oplossing.

De auto rijdt nog vooruit dus ik kan de gok natuurlijk nemen om ermee naar huis te rijden. Dan zal ik voor de tussenliggende tijd een autootje moeten huren om de XC te sparen.

Vulk


StefanCJ

Idd met de ANWB overleggen. Het zou mooi zijn als de auto op transport naar Nederland kan en je via de ANWB vervangend vervoer krijgt aangeboden (zit standaard in het Europa-pakket, max 21 dagen binnen Europa).

Anders zou je de tweede optie inderdaad kunnen doen, auto huren en met je 'fingers crossed' naar huis rijden in je eigen auto aan het einde van je vakantie.

KIM


Peultje

Swedespeed geeft een vuile PNP switch als mogelijke oorzaak: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?97940-Auto-Transmission-is-slipping-in-Reverse

Verder wordt veel te laag olieniveau of vuile olie genoemd maar dat had je zelf ook al bedacht. Sterkte met  zaken in het mooie Frankrijk.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Vulk

Citaat van: KIM op 11-05-2017 22:22:11
Citaat van: Vulk op 11-05-2017 21:21:08
Waar zit je?
In de buurt van Montpellier.

Oei iets te ver om even een auto te brengen. Paar 100km zag ik nog wel zitten.

Jans Duiven

Citaat van: Peultje op 12-05-2017 00:16:00
Swedespeed geeft een vuile PNP switch als mogelijke oorzaak: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?97940-Auto-Transmission-is-slipping-in-Reverse

Verder wordt veel te laag olieniveau of vuile olie genoemd maar dat had je zelf ook al bedacht. Sterkte met  zaken in het mooie Frankrijk.


Slipping in reverse door een vuile PNP switch ken ik nog maar had daarbij geen trillingen zoals Kornelis beschrijft

KIM

PNP kan ik me zelf niet voorstellen. De mechanische schakeling van de selector zorgt in de basis voor PRND schakeling. De sensor is voor lock-up en hogere versnellingen. Achteruitrijlichten werken ook nog gewoon; dat is een indicatie voor een defecte PNP switch.

Ik ga een auto huren en gewoon met de XC terug naar huis rijden: Vooruit is er niets aan de hand. Heb inmiddels ook maar een prijsopgave voor revisie opgevraagd bij Autrans. Na twee bakken ben ik het wel een beetje beu...

Heb ik dan zoveel geluk met de R dat die bak al 540.000 km meegaat en nog steeds boterzacht schakelt?

Jans Duiven

Citaat van: KIM op 12-05-2017 16:17:52
PNP kan ik me zelf niet voorstellen. De mechanische schakeling van de selector zorgt in de basis voor PRND schakeling. De sensor is voor lock-up en hogere versnellingen. Achteruitrijlichten werken ook nog gewoon; dat is een indicatie voor een defecte goede PNP switch.

Ik ga een auto huren en gewoon met de XC terug naar huis rijden: Vooruit is er niets aan de hand. Heb inmiddels ook maar een prijsopgave voor revisie opgevraagd bij Autrans. Na twee bakken ben ik het wel een beetje beu...

Heb ik dan zoveel geluk met de R dat die bak al 540.000 km meegaat en nog steeds boterzacht schakelt?

KIM


de Boeing

 :( vervelend dat dit soort dingen dan ook nog eens gebeuren met de minst handige timing :(

Desalniettemin had ik met te weinig ATF in mijn automaat dezelfde symptomen, na bijvullen was het weg, wellicht versterkt als ie schuin staat?? (maar een dergelijk olielek had je wel al eerder opgemerkt...)

Succes met de afhandeling en geniet hopelijk ook nog wat van la douce france !!

UserID6342

Citaat van: KIM op 12-05-2017 18:43:09
Dat dus  :P
Toch kan die rottige switch wel degelijk niet goed werken, als de achteruitrijlichten wel gewoon werken....  Ik vind het nog helemaal niet zo'n gekke gedachte om eerlijk te zijn. Ook ik heb er wel eens mee zitten klungelen bij een auto die van 2 naar 4 schakelde en de drie oversloeg. Nergens een foutcode, switch vernieuwd en het ding schakelde weer perfect door alle gangen heen.  Ros die pook eens zekerheidshalve een paar keer flink lomp er door heen ?

KIM

Ik heb m bij de GLT ooit kapot gehad en die wilde niet meer naar de 4e versnelling schakelen. Daar had ik in een eerder stadium wel al problemen met de achteruitrijlichten.
Desalniettemin loont het de moeite om de pook een paar keer flink heen en weer te raggen  8)

In ieder geval is het huurautootje al geregeld. Ik ga mijn vakantie er niet door laten verpesten.
Ik ga proberen de XC gewoon naar huis te rijden maar heb me inmiddels al wel verzekerd van een transportje terug mocht het nodig zijn. Fijn om zulke behulpzame mensen om je heen te hebben!

UserID6342

#28
Beter !  En idd laat je vakantie er niet door verzieken, het is al lullig zat dat het ding het net nu laat afweten...

Edit: bedenk mij net dat de vorige T5 estate iets soortgelijks had... Achteruitverlichting deed het gewoon maar als je 'm in de R zette gebeurde er helemaal niets. Pas als je wat gas gaf, klapte hij er ineens in met een lompe bonk/schok :(. Alle 4 de versnellingen en OD vooruit deden het gewoon, ook die PnP vervangen (sindsdien ligt er hier standaard een nieuwe op voorraad) en alles werkte weer normaal zoals het hoorde.

Vulk

Kan er niemand Kim let spoed een pnp opsturen?