boutkop afgebroken in massapunt

Gestart door H_Rovers, 20-05-2017 15:03:05

Vorige topic - Volgende topic

H_Rovers

Zojuist is de kop van de bout waarmee de massakabel van de accu aan het chassis vastzit afgebroken. Er zit nog een stuk van de bout in het chassis, en ik kan de kabel dus niet daar opnieuw vastmaken. Uitboren of iets dergelijks zal me wel lukken, met zo'n oud barrel komt dat natuurlijk vaker voor, het probleem is dat de auto op dit moment op een plek staat waar ik weinig mogelijkheden heb hiervoor. Waar en hoe kan ik voorlopig (om de auto naar m'n werkplaats te rijden) die kabel het beste vastmaken? Voor zover dat uitmaakt, het gaat om een v70 classic.

cornelis-b

Je kan de massakabel eigenlijk vastzetten aan elke stevige bout van het chassis, mits je dat haalt wat de lengte van de massakabel betreft.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

H_Rovers

Dat massapunt heeft wel een mooi kaal oplegvlakje waar de ring van de massakabel goed contact maakt. Ga je dat bij een andere bout niet missen?

StefanCJ

Op andere plek ook even opschuren?

UserID6342

De massakabel naar het blok toe, hangt onder de accu, tegen het binnenscherm, vast met een klem met een SW 10 boutje. Volgens mij moet je dat net kunnen halen als je de huidige massakabel naar de carosserie even langs de + kabel naar beneden laat lopen. Schroef 'm daar dan even tijdelijk aan.