Route Cremona

Gestart door kulk, 18-05-2017 23:33:24

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Aangezien hier aardig wat kilometervreters, truckers, vakantiegangers etc. op het forum aanwezig zijn vroeg ik mij het volgende af:

Morgenavond reizen wij af naar Cremona in Italie ( Soncino om precies te zijn ) en nu twijfelen we of we beter door
Zwitserland of Oostenrijk kunnen rijden. Wellicht andere alternatieven ook.

Navigatie aan en gaan werkt altijd maar is ook zo saai he  ;D

Alvast bedankt!

UserID6342

Beide kan, persoonlijk zou ik via Zwitserland gaan puur omdat ik die route mooier vind ;D

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 19-05-2017 06:40:11
Beide kan, persoonlijk zou ik via Zwitserland gaan puur omdat ik die route mooier vind ;D

Yup
En heb je de tijd.
Ga dan lekker door de passen ed.
Prachtig rijden.
Laatste keer over de top van de gothard gegaan.
Daar waar de asvalt ophield zeg maar., prachtig rijden.
Als er een file voor de tunnel staat een aanrader mocht je er in de buurt komen.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Walter

vorig jaar hadden we ook de tijd en hebben we de oude Brenner gereden. Ook erg mooi, maar ook bijzonder omdat je ziet wat de nieuwe Brenner met de economie langs de oude Brenner heeft gedaan

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

kulk

OK! bedankt zover, zoals ik het nu zie pakken we gewoon Zwitserland door de Gotthard of er overheen :)

UserID6342

Als je kunt en de tijd hebt, zou ik er over heen gaan.  Is een erg mooie route om te rijden en ook erg leuk. Als het snel moet gewoon de tunnel pakken want scheelt echt een lel in tijd. Tunnel is bijna 17 km en max 80 km/h

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 20-05-2017 07:02:36
Als je kunt en de tijd hebt, zou ik er over heen gaan.  Is een erg mooie route om te rijden en ook erg leuk. Als het snel moet gewoon de tunnel pakken want scheelt echt een lel in tijd. Tunnel is bijna 17 km en max 80 km/h

Juist
Erover tot waar de asvalt ophoud en verder.

Groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

kulk

Al weer een week terug uit Italie, was echt mooi!

Gewoon via Zwitserland gereden, nou ja gewoon, het is echt prachtig rijden daar!
Ik kan me wel voorstellen dat het bij die Gotthard tunnel een drama kan zijn, wij hadden geluk dat het rustig was en konden gewoon door rijden, je zou maar uren in de file staan in de tunnel  :eusa_sick:
Heen hebben we er 13 uur over gedaan, terug ging sneller ongeveer 10,5 uur, dank voor de tips.

UserID6342

De route langs de Vierwaldstättersee is echt prachtig te noemen en geweldig om te rijden, word daar altijd weer vrolijk van als je op die route zit.  Zoveel geweldige natuur, geweldige rust/stop plekjes, helemaal top.

kulk

Jij snapt het Dirk!

Wij zijn ook een paar keer gestopt om gewoon even te kijken, prachtig, Lugano ook!
Kom je daar vaak? Ik zoek nog een leuke camping, liever in begin Italie eigenlijk, Zwitserland wordt een duur geintje denk ik.

H_Rovers

Dit is echt een aanrader: http://www.campingsolcio.com/nd/index.php
Ligt aan het Lago Maggiore, vlak tegen Zwitserland aan.

Overigens staat de file nooit in de tunnel. Een teveel aan verkeer wordt via stoplichten tegengehouden zodat je in de tunnel door kan rijden.