ombouw van 15T naar 16T turbo

Gestart door trimix, 20-05-2017 15:40:46

Vorige topic - Volgende topic

trimix

sorry dat er mensen vallen blijkbaar over hoe een vraag gesteld word hier ... en dat er spelfouten inzitten ?  lekker belangrijk...    dacht dat een forum er voor is om elkaar te helpen met problemen en dus niet vallen over een bepaalde manier van schrijven of evt een taalfout
Maar ik zie het vaker dat mensen daar blijkbaar wel over vallen     iphoneforum , volvo groep of facebook enz      toch bij deze iedereen bedankt voor de reacties

trimix

wellicht ben ik iets te enthousiast als ik een vraag stel en typ ik iets per ongeluk  te veel of te weinig   of fout

arjenT5R

Citaat van: trimix op 27-07-2017 19:12:15
sorry dat er mensen vallen blijkbaar over hoe een vraag gesteld word hier ... en dat er spelfouten inzitten ?  lekker belangrijk...    dacht dat een forum er voor is om elkaar te helpen met problemen en dus niet vallen over een bepaalde manier van schrijven of evt een taalfout
Maar ik zie het vaker dat mensen daar blijkbaar wel over vallen     iphoneforum , volvo groep of facebook enz      toch bij deze iedereen bedankt voor de reacties

Knap dat je er voor uit komt..... dat meer mensen zich er aan ergeren betekend vast dat de rest gek is  :P

@ Trimix niets persoonlijks hoor je bent vast een prima kerel...  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

trimix

dank je voor je reactie arjen        dank je voor het meedenken   

T5-4life

Citaat van: trimix op 27-07-2017 19:18:03
wellicht ben ik iets te enthousiast als ik een vraag stel en typ ik iets per ongeluk  te veel of te weinig   of fout
Nalezen en verbeteren is ook een mogelijkheid  ;)

Edit: of een leesteken er bij zetten...
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

volvobug

Citaat van: trimix op 27-07-2017 19:18:03
wellicht ben ik iets te enthousiast als ik een vraag stel en typ ik iets per ongeluk  te veel of te weinig   of fout

Enthousiasme is altijd goed. Foutje maken overkomt de beste. Maar je gebruikt nul komma nul interpunctie. Dat komt het overbrengen van de boodschap (de vraagstelling) niet ten goede en dat is jammer. Jij wilt tenslotte iets. Ik kan het goed begrijpen dat je op andere fora daar ook opmerkingen over krijgt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

trimix

afgelopen zaterdag nog eens alles nagelopen en ingespoten met remmen reiniger  maar helaas nog steeds niks kunnen vinden
Het is net of tijdens het stevig optrekken de benzine toevoer stopt voor 1 sec    als ik rustig rijd is er niks aan de hand  alleen bij het gas stevig intrappen
Het gaat om een automaat  en zie dat er een stroomkabel op de gaskabel zit ,net bij het schutbord   wellicht heeft het hier iets mee te makken ?
Ik heb er een paar maanden geleden een ander uitlaat spruitstuk opgezet en de pakking niet vervangen voor een nieuwe maar wel de pakking nagekeken of deze nog goed was en alles weer terug gemonteerd   , zou daar een lek kunnen zitten waar de auto op reageert ?
Iemand nog een tip ?

thijsvanderplas

Gebruik je originele Volvo turbo bougies ?

-D©©©L-

Citaat van: trimix op 21-08-2017 20:18:24
afgelopen zaterdag nog eens alles nagelopen en ingespoten met remmen reiniger  maar helaas nog steeds niks kunnen vinden
Het is net of tijdens het stevig optrekken de benzine toevoer stopt voor 1 sec    als ik rustig rijd is er niks aan de hand  alleen bij het gas stevig intrappen
Het gaat om een automaat  en zie dat er een stroomkabel op de gaskabel zit ,net bij het schutbord   wellicht heeft het hier iets mee te makken ?
Ik heb er een paar maanden geleden een ander uitlaat spruitstuk opgezet en de pakking niet vervangen voor een nieuwe maar wel de pakking nagekeken of deze nog goed was en alles weer terug gemonteerd   , zou daar een lek kunnen zitten waar de auto op reageert ?
Iemand nog een tip ?

Dat is heel waarschijnlijk.

Zitten alle slangen nog aan de turbo ?

arjenT5R

F f f f f.    F

Ffffeuuuullllllcut!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 21-08-2017 21:28:56
F f f f f.    F

Ffffeuuuullllllcut!

Stuur met tandafdrukken of ovlov op t voorhoofd ?

volvobug

Citaat van: -D©©©L- op 21-08-2017 21:32:02
Citaat van: arjenT5R op 21-08-2017 21:28:56
F f f f f.    F

Ffffeuuuullllllcut!

Stuur met tandafdrukken of ovlov op t voorhoofd ?

;D moest ff denken maar het is natuurlijk in spiegelbeeld  :eusa_doh:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

trimix

ja zitten de originele volvo bougies in 

Evilknievel

Heb je iets van een boostcontroller ertussen?
Zitten alle slangen goed aangesloten op je turbo?
Zelfde voor je TCV, in de juiste volgorde.

trimix

Ik denk dus ook dat de turbo control valve kapot is ( Boost Solenoid )   
Ik zag ook toen ik er die afhaalde dat de slangen niet goed zaten    in het midden hoort de slang naar de luchtinlaat te gaan   de onderste de rode naar onderkant van de turbo en de gele naar de wasegate 
Ik zag dat die naar de luchtinlaat gaat  bij mij op de onderste aansluiting of bovenste aansluiting zat

kan ik de 12 volt aansluiting op dat ding nameten of deze spanning krijgt ?

ik zal eerst eens een nieuwe bestellen   heb er andere opgehad maar toen had ik bijna geen turbo boost meer