Volvo Immobilizer uitgebouwd- aansluitingen 2 stekkers onduidelijk- help

Gestart door Bas T5r, 21-05-2017 15:14:42

Vorige topic - Volgende topic

Bas T5r

Wie kan mij helpen? ik ben met schema's bezig , maar heb een vermoeden dat ik simpelweg een kabel of relais mis door de ombouw van de vorige eigenaar / volvo dealer:

situatie: in mijn ( duitse ) T5-R zat een immobilizer ingebouwd; Volvo ding met zo'n pennetje erbij:

Aangezien er bij de auto maar 1 pen zat wat uiteraard niet echt handig is, plus dat ik op dit forum meerdere malen las " weghalen dat ding, is achteraf ingebouwd en laat je vroeg of laat staan - simpelweg de kabels weghalen" , vandaag maar begonnen.

helaas liep de kabel van het ding waar het pennetje in moest naar het kastje over het bovendek en was dit vakkundig vastgezet met tie-wraps: hele dash dus uit elkaar gehaald en alles verwijderd...

Het kastje zat als volgt aangesloten:

-3 zwarte draden naar een geel blok in de auto : 1 naar rood, 1 naar zwart , 1 naar bruin/ oranje. Waarschijnlijk + / + geschakeld en - . Deze weggeknipt:

vanaf de immobilizer gingen 2 mannetjes stekkers naar 2 vrouwtjesstekkers die origineel lijken te zijn:
stekker 1 vanaf immobilizer naar zwarte stekker bij stuurkolom met 1 groen, 1 groen / rood streepje en 2 blauw / rode draden
stekker 2 vanaf immobilizer naar witte stekker met 1 roze, 1 geel / witte streep , 1 wit / zwarte streep en 1 geel zwarte streep.

situatie nu met de 2 stekkers:

de zwarte stekker te verduidelijking:

de witte stekker ter verduidelijking:

Nu is mijn probleem dat er nergens mannetjesstekkers of relais in de buurt lijken te zitten waar dit weer op aangesloten kunnen worden. de originele bekabeling lijkt intact en origineel en bijzonder kort; ik zou dus verwachten dat er een originele mannetjes-stekker in de buurt hoort te zitten.

Wanneer ik nu het contactslot aan doe , branden de controle lampjes. bij starten gebeurd er ( uiteraard ) niets, hetzelfde geluid als wanneer je in de D stand wilt starten ( automaat )

wie kan mij verder helpen en weet waar deze kabels naartoe moeten?  mis ik een stuk kabel of een verloop?

overigens is de auto voorzien van een origineel standaard alarm, geen Guard oid. Het relais dat er in zit is een 210, bruine.

alvast bedankt voor het meedenken!
855 T-5R

Bas T5r

Dankzij de deskundige hulp van Dirk is het hele zooitje eruit en werkt het weer als vanouds! Dirk bedankt!

855 T-5R