Inlaat

Gestart door Reitse, 19-01-2003 16:35:56

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Ik zit net ff wat rond te kijken op de ET-site (projectauto) en er valt me iets op. Als ik bij m'n eigen GLT kijk, is het inlaatspruitstuk wat hoekig van vorm. Bij voorzitter M is het veel ronder... Enige redenatie als in betere luchtstroom?

Mellow_yellow

Jouw auto heeft een variabel inlaatspruitstuk met lange en korte kanalen, een klep schakelt hiertussen om zoveel mogelijk koppel te generen bij lagere toerentallen. Een turbo heeft dta niet nodig, die heeft al veel koppel bij alle toerentallen!  ;D

ed

Marc,

Weet jij of zo'n spruitstuk ook op een 2.5 10V zit? Ik heb deze vraag eerder gesteld, maar kreeg daar geen antwoord op.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

CiteerMarc,

Weet jij of zo'n spruitstuk ook op een 2.5 10V zit? Ik heb deze vraag eerder gesteld, maar kreeg daar geen antwoord op.

Ed

Wat ik zo kan zien niet.
Spruitstuk is wel 't zelfde maar ik zie geen regeklep zitten.

Aad

Inderdaad zit er niet in Johan,

Sorry Ed maar wij 10 V-eurs moeten het gewoon doen met het uiterlijk en niet met de PK's.

ed

Dat is dan waarschijnlijk de reden dat de 20V zijn max koppel bij een lager toerental bereikt. Bij de 10V heb je het idee dat je ver moet doorhalen (wat ook zeer regelmatig gebeurt) om een beetje tot presaties te komen.

Die extra PK's komen niet door die klep, die doet zijn werk voornamelijk bij lage toerentallen.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!