Hulp gevraagd bij uitlezen KM stand *OPGELOST*

Gestart door DOP terreur, 26-05-2013 21:53:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DOP terreur

Beste mensen,

Morgen wil ik bij mijn lokale Volvo dealer mijn kilometerstand laten uitlezen. Na telefonisch contact te hebben gehad met die dealer (Bangarage Amstelveen) werd mij verteld dat dit niet mogelijk was aangezien een 850 een mechanische teller heeft en dat de juiste stand nergens anders buiten de teller opgeslagen wordt. Na het lezen van meerdere berichten hier heb ik begrepen dat dit wel kan.
Hebben ben jullie misschien tips of ervaringen waardoor ik de monteur in de juiste richting kan sturen? De medewerker van de Bangarage was wel bereid om er eens naar te kijken en daarom gezegd dat ik eens met de auto langs moet komen.

Het betreft hier een 850 uit '96 met OBD 2.

Alvast bedankt!

KIM

De kilometerstand is uit te lezen in het instrumentenpaneel.
De monteur zal daar dus moeten zoeken.

DOP terreur

Dankjewel KIM!
Als dit werkt kan ik mijn tellertandwiel vervangen.  :eusa_dance:

Jeroentjuh

Dit kan elke dealer gewoon uitlezen....

DOP terreur

Het is gelukt!
Ik kreeg van 2 medewerkers te horen dat het niet mogelijk was maar na de aanwijzing van KIM was het binnen 3 minuten gepiept.
Mijn mooie wagen heeft dus 281*** gelopen!

Nu maar snel beginnen aan het vervangen van het tandwiel!

Fro

Ik ben ook bezig om mijn tandwiel te vervangen.  Hebben ze hem bij Bangarage Amstelveen uitgelezen en hoeveel vroegen ze hiervoor? Ik heb ook al van diverse garages te horen gekregen dat het niet kan.

martintb

Mijn kilometerstand is uitgelezen en geeft aan dat de 850 280000 km gelopen heeft. Het vreemde is dat mijn tellerstand 320000 is. Het is een alter 1 1/2 van november 93. Er zat zo'n Japans tellerwerk in dus geen kapotte tandwieltjes...
Heeft er iemand een verklaring voor het feit dat mijn teller bijna 40000 km meer aangeeft dan wordt uitgelezen? Of zou hij de verkeerde kant om zijn teruggedraaid ;D
Alvast bedankt. Groet martin

cornelis-b

Misschien is er ooit een ander tellerblok in gezet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien