Koppeling verschillen (R of gewoon)

Gestart door ddvries04, 28-05-2017 15:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ddvries04

Goedemiddag,

Wat zijn de precieze verschillen tussen een 'gewone' koppeling en een 850R koppeling? Ik begreep dat een R een sterkere drukgroep heeft vanwege het hogere vermogen. Rijd zelf met een (gechipt) T5 blok uit een S70 (240pk) en vroeg mij af wat de beste keuze was voor de koppeling?

Mocht iemand nog een losse koppelingsplaat (met veren ) of R drukgroep hebben liggen hoor ik dat ook graag! Rijd nu nog met een 'vaste' plaat van een 960 maar wil graag over naar een plaat met veren.
1984 760 T5 (B5234T3, M4.4, Schutten chip)
̶1̶9̶9̶9̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶M̶E̶7̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
̶2̶0̶0̶1̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
2006 V70 2.4 T5 (B5244T5, LPG, Schutten chip)