Steenslag op bumper

Gestart door Martijn5, 12-05-2005 17:13:08

Vorige topic - Volgende topic

Martijn5

Heeft iemand nog tips om de steenslag op de bumper van mijn T5 te verwijderen (minder zichtbaar te maken)?

Martijn

elianmars

Mijn motorkap zag er ongeveer ook zo uit. Met heel veel geduld heb ik alle plekjes aangetipt met een lakstift.
Ziet er weer veel netter uit.

Ik denk dat dat de enige oplossing is, wil je niet het hele spul over (laten) spuiten.

Succes!

thuur

Ja, lakstift gebruiken, evt. met blanke lakstift. Wat je dan geknoeid hebt kun je commandant 4 wegpoetsen. Is idd de enige oplossing behalve spuiten...

Trouwens een bumper zou je nog zelf kunnen spuiten met een spuitbus. Enige ervaring is dan wel meegenomen.

Maar het is wel een bumper he.... Ik weet niet waar je rijdt, maar voor je het weet zit ie weer vol met steenslag. Ik zou daarom gewoon voor de lakstift-oplossing gaan.

Gr 8)

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

@®-

Op een mooie dag insmeren met lijnolie dat haal de kleur weer op en maakt beschadigingen minder zichtbaar. Dit moet je een aantal keer herhalen.
Dus erop smeren laten indrogen en op een andere mooie dag weer herhalen.

Dit geldt alleen voor het zwarte gedeelte van de bumper.

denkweb

Even bij wat Schadeherstelbedrijven informeren, is vaak eenvoudig weg te werken zonder de hele bumper te spuiten. Wat het kost? Varieert, daarom even goed rondbellen!

elianmars

Citaat van: elmarconi op 13-05-2005 11:06:10
http://www.bettercarcare.com/articles.php?articleId=27

Dat werkt dus ook alleen als de pitjes niet te diep zijn. Als de grondlak te zien is, of zelfs helemaal verdwenen is aantippen of spuiten echt de enige optie.

toycar

Mijn advies: aantippen met een lakstift. Dit eventueel enkele keren herhalen tot het putje helemaal gevuld is met verf. Daarna met wat cleaner er over heen zodat de nieuwe verf enkel in het putje zit en je zit er (bijna) niets meer van  :P