Koen, Oudewater, 850 sedan T5 2.3 AUTOMATIC

Gestart door gmc, 30-05-2017 20:36:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gmc

Hoi,

Hiernieuwd voorstellen! Ik was een tijd terug al hier als Hagenaar en gelukkige eigenaar van mijn 1e volvo, een 850 station (mijn eerste auto).

Inmiddels is die (helaas) afgevoerd naar de sloop, met 560K op de teller (de teller liep al 3 jaar niet meer door).

Daarna een S70 gehad, ook niet onaardig, maar helaas is die in een kettingbotsing total-loss geraakt eind vorig jaar.

Sindsdien weer een fijne 850 sedan, T5 motor 2.3 met automaat en turbo uit '95. Asociaal lekker hoe dat reageert als je het gas goed intrapt. Nog net geen 290.000 op de teller, hopelijk kan ik er nog wel even mee rondrijden.

Wat mankementjes bij aankoop: motor kwam niet op temperatuur bij snelwegritten. Dankzij dit forum de oorzaak gevonden: thermostaat defect (en dus vervangen). Ook liep er wat aan, dat uiteindelijk bij de garage laten oplossen (iets in de aandrijving, weet zo even niet meer wat). De A/C zou zogenaamd helemaal nagekeken zijn, maar die doet uiteraard niets meer nu het daadwerkelijk nodig is :) En de kachelmotor begint weer aan te lopen, maar daar heb ik er inmiddels al zo veel van vervangen, dat komt wel goed. Zit nu alleen te twijfelen of ik er weer een gebruikte originele in hang, of voor zo'n nieuwe imitatie zal gaan.

Groeten,

Koen

RemkoT5


spijky

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Bouke

Welkom Koen
Woon je in Oudewater , das niet heel ver bij mij vandaan ;)

Ries van de Zilverschuit

Aha, nog een streekbewoner. We gaan wel eens een ijsje eten bij Mario. Welkom.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

Welkom Koen, heb je ook al plaatjes  ;D

Mankementen vallen nog wel mee en ach dan is er weer wat te klussen toch  ;)

Walter

Welke kleur is de auto? Zal de ogen open houden, als je een blauwe S80 ziet zwaaien...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

gmc

Hoihoi,

Het is een blauwe, met een spoilertje. Het interieur is ook blauw, erg apart toen ik dat de eerste keer zag. Dat is meestal zwart.

Ik zal binnenkort eens wat foto's maken, zag zowaar dat ik er nog geen had!

Leuk dat er hier ook mensen uit de buurt rondhangen, ik woon hier overigens nog niet zo lang (een paar maanden :).

Op weg van Oudewater naar Papekop zit zo'n Volvo handelaar. Ziet er altijd erg interessant uit van een afstandje, heel veel oude volvo's, lijkt wel een museum. Iemand daar ervaring mee? Is het wat?

Gr,

Koen

Bouke

Dat is Klein Zweden, als je van je geld af moet kun je daar prima terecht :eusa_whistle:   

Walter

en er ligt zat... Pas op wat je zegt, het hele spul staat te koop. Eigenaar wordt ouder en heeft medische issues.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

gmc

Citaat van: Walter op 01-06-2017 11:27:12
en er ligt zat... Pas op wat je zegt, het hele spul staat te koop. Eigenaar wordt ouder en heeft medische issues.

Tsjah, ik moet daar voorlopig maar even niet heen gaan, dan wil ik vast deze:

http://www.volvokleinzweden.com/user_files/2012_03/370929/photos/9b3504b602f7a775d5aa8facd26b3f27.jpg

Of een 940 ... of of...

Maar daar heb ik helemaal geen ruimte voor!