Automaat weer als nieuw door chiptuning..

Gestart door kennone, 01-06-2017 06:14:46

Vorige topic - Volgende topic

kennone

Even een mooi verhaal voor iedereen die een bonk of iets dergelijks heeft in zijn automaat.

Ik had sinds ik mijn wagen had regelmatig een harde bonk bij het overschakelen of vlot wegrijden. Automaat laten spoelen en dit leek iets minder geworden te zijn. (Kon ook tussen mijn oren gezeten hebben) Nou heb ik gistere de wagen laten tunen bij Schutten en bleek dat de chip die in mijn 850R aut. Zat een chip uit een handbak 850t-5 kwam.. Mijn ecu communiceerde dus niet met mijn automaat. Buiten dat ik nu een snellere auto heb schakeld mijn bak nu ook weer perfect door de software van Schutten 👌

mehn

Conclusie: het is opgelost door automaatsoftware in de ECU te zetten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

yannickdv

Dat was al enigzins bekend dat een handbak ECU niet zo gaat in een automaat werkt.

Maar wel erg fijn dat het is opgelost! Veel plezier met je chippie.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

kennone

Ja ben er erg blij mee. Maar als ik geen tune plannen had was ik er denk ik ook nooit achter gekomen. Dus was echt een win win

elianmars

Citaat van: kennone op 01-06-2017 06:14:46
Even een mooi verhaal voor iedereen die een bonk of iets dergelijks heeft in zijn automaat.

Ik had sinds ik mijn wagen had regelmatig een harde bonk bij het overschakelen of vlot wegrijden. Automaat laten spoelen en dit leek iets minder geworden te zijn. (Kon ook tussen mijn oren gezeten hebben) Nou heb ik gistere de wagen laten tunen bij Schutten en bleek dat de chip die in mijn 850R aut. Zat een chip uit een handbak 850t-5 kwam.. Mijn ecu communiceerde dus niet met mijn automaat. Buiten dat ik nu een snellere auto heb schakeld mijn bak nu ook weer perfect door de software van Schutten 👌

Er zat dus blijkbaar een verkeerde ECU in jouw wagen.

Dat wil niet zeggen dat chiptuning bonk-problemen oplost bij andere auto's met automaat....  :eusa_think:

V70 classic

Citaat van: elianmars op 03-06-2017 18:07:42
Citaat van: kennone op 01-06-2017 06:14:46

Er zat dus blijkbaar een verkeerde ECU in jouw wagen.

Dat wil niet zeggen dat chiptuning bonk-problemen oplost bij andere auto's met automaat....  :eusa_think:

We
Zouden ook kunnen stellen.
Dr is was een hardware probleem.
En dat ie weg gepoetst met wat software. 😳

Maw dr brand een lampie.
We leggen r een boek voor.

Groet.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

NinaPaul

"mijn 2CV klonk als een 2 cilinder, toen ik er een 4 cilinder in heb gelegd was dat probleem over"

Er is in het verleden een fout gemaakt, die is gecorrigeerd. Heeft dus niets met alle overige auto's te maken, tenzij ze zelf in het verleden ook diezelfde fout hebben gemaakt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

kennone

Haha kijk maar hoe jullie het willen zien. De auto schakelt zachter als ooit te voren na het herschrijven van de chip. Kan geen toeval zijn!!

NinaPaul

Het is ook geen toeval, het is een oude fout die hersteld is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz