Neo's Zwarte V!

Gestart door DJ--NeO--, 02-06-2017 22:13:57

Vorige topic - Volgende topic

DJ--NeO--

Bij deze zal ik dan ook eens een blogje starten over het wel en wee van mijn zwarte V!

De auto bij aanschaf

Vervolgens de standaard zonne-rollo's er vrij snel uitgehaald

En vervangen voor een set Privacy Shades, tegelijk hiermee ook de Auto Broekhuis af gemaakt
en een nette plaat houder van Verkerk met de leuke verwijsing van Utrecht erop!

Ondertussen een lekke Martel ventilatie vervangen in de eerste weken na aanschaf en nu druk aan het
kijken voor de olie lekkage ten einde te krijgen!

en dan vanavond onder het mom van je auto weer wat beter te leren kennen en hij vroeg om een verwennins kuurtje op het dash!

Laten we eens lekker Olie verversen! normaal gesproken is het makkelijker gedaan dan gezegd!
in dit geval kom ik een carterplug tegen welke niet meer zes kantig is! en en dan ook nog eens rete vast zit!   :eusa_shifty:

Goed dat wordt op een op korte termijn later moment nog maar eens kijken!

Dan de sparkplugs vervangen! dat was een stuk makkelijker om te doen! sterker nog, te makkelijk! 4 van de 5 hoefde ik alleen de dop op te draaien en kon ik
Direct losdraaien met de hand!  :eusa_naughty:
nieuwe verse erin was nodig! nu die olie nog... nog tips hier om die lamme bout eruit te krijgen? (uiteraard nadat ik eerst een nieuwe stop heb gehaald! :) )

My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Ewout Schalkwijk

Makkelijkst is wellicht er 'even' een moer op te laten lassen en dan los draaien.

Je noemt de moer 'lam' als in wel draaien maar niet los komen, of lam als in lamstraal? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Je hebt van die speciale doppen ervoor die je er zachtjes op slaat en bij het losdraaien zich vastvreet in de carterplug (of andere moer / bout). Die heb je ook in verschillende maten  Daarmee krijg je 'm altijd los, weet de naam van die doppen zo even niet, wel dat ik hier een setje ervan heb liggen (van 3.5 tot 22mm)... ik heb ze dan van Snap-On maar ze zijn er ook van andere merken en dan beduidend goedkoper.  Zeker als je 'm maar eenmalig gebruikt. Force heeft ze, voor over ik weet ook, en dan kosten ze echt praktisch niets.

DJ--NeO--

aan die doppen om erover te slaan zat ik ook al te denk! vandaag maar eens een nieuwe carterplug halen en kijken of de lokale onderdelen boer zoiets heeft liggen :) blijft uiteraard behoorlijk irritant!
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

NinaPaul

Grote moordenaar (tang) erop en klaar? Of kan je er niet bij?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

DJ--NeO--

Citaat van: NinaPaul op 03-06-2017 09:56:30
zo'n mooie grijptang is ook een goede optie! heb alleen geen zin om te blijven rijden naar de onderdelen shop, dus eerst een nieuwe carterplug en zo'n dop halen! :)
dan beginnen met de moordenaar om het vervolgens met de dop te proberen als de moordenaar geen succes heeft! :) thnx voor het meedenken allemaal!

JvW

Citaat van: DJ--NeO-- op 03-06-2017 11:11:47
Citaat van: NinaPaul op 03-06-2017 09:56:30
zo'n mooie grijptang is ook een goede optie! heb alleen geen zin om te blijven rijden naar de onderdelen shop, dus eerst een nieuwe carterplug en zo'n dop halen! :)
dan beginnen met de moordenaar om het vervolgens met de dop te proberen als de moordenaar geen succes heeft! :) thnx voor het meedenken allemaal!

Ik zou het andersom doen als ik jou was. Met die moordenaar sloop je die plug misschien wel zo erg dat je aan die dop ook niets meer hebt.

dielie850

Citaat van: Dirk342 op 03-06-2017 07:21:36
Je hebt van die speciale doppen ervoor die je er zachtjes op slaat en bij het losdraaien zich vastvreet in de carterplug (of andere moer / bout). Die heb je ook in verschillende maten  Daarmee krijg je 'm altijd los, weet de naam van die doppen zo even niet, wel dat ik hier een setje ervan heb liggen (van 3.5 tot 22mm)... ik heb ze dan van Snap-On maar ze zijn er ook van andere merken en dan beduidend goedkoper.  Zeker als je 'm maar eenmalig gebruikt. Force heeft ze, voor over ik weet ook, en dan kosten ze echt praktisch niets.
Bedoel je soms een gripdop Dirk?
Mooie V70 trouwens 8)

UserID6342

Het is idd zo'n set als Audy laat zien, alleen heb ik in die van HBM niet veel vertrouwen qua kwaliteit.  Maar voor 1- of 2-malig gebruik zijn ze prima.  Het probleem met die goedkope setjes is, dat de scherpe kanten waarmee ze zich vast vreten zo bot als wat worden bij die goedkope dingen en je er dan gewoon overheen draait (zeker met een luchttol erop).  Dat gebeurt met een echt goede set dus totaal niet maar is ook logisch qua prijsverhoudingen; 1 echt goede dop kost meer als de totale set van HBM......

Die set die Jeroen liet zien ken ik alleen van TV en van die koopprogramma's / koopmails en weet niet hoe die zijn, maar ze lijken mij echt weinig grip te hebben (geen ervaring mee). Wel ervaring met een soortgelijk iets, waarmee je tapeinden uit kunt draaien (die ook afgebroken zijn), waarbij 3 rollen zich om het resterende tapeind vreten en het daardoor los komt.  Werkt an sich mooi zo'n set.

DJ--NeO--

Gisteren een klein setje gripdoppen kunnen scoren!
Afgelopen zondag nog geprobeerd met een moordenaar, maar dat had geen succes!

Echter met de gripdop was het letterlijk met een zucht en een scheet bekeken voor de plug!

dit haalde ik er onder vandaan:

vervolgens de zooi weer opruimen en de afgewerkte olie uit de opvang bak weer in een lege fles mikken ligt er ineens een stukje plastic in de bak ?????
nu moet ik er eerlijk wel bijvertellen dat ik de opvang bak gewoon in mijn schuur leg en dat ie daar op de vriezer open en bloot staat maar t was me niet direct opgevallen (ook niet op gelet) dus daarom stel ik toch gewoon de vraag even...

KAN DIT UBERHAUPT via het olie wisselen mee zijn gekomen uit het onderste gedeelte van mijn motor?? als ik het zelf zo zie lijkt mij de kans zeer klein, maar meerdere antwoorden kunnen bijdragen aan een geruster gevoel :)

Daarnaast vervolgens de auto vanochtend op APK gestuurd en deze mag er weer een jaartje tegen aan!
al moet ik wel zeggen dat de keurmeester hem eerst dacht af te keuren op te veel speling op de achterste stuurkogel!
blijkt dat dat geen afkeur punt is... ben bang dat het wel een keertje moet worden vervangen!

als laatste noemenswaardige om te melden is dat ik vandaag ook een zeer fraai chromen sier stuk voor de uitlaat heb weten te scoren! foto's volgen :)

DJ--NeO--

Vandaag met mijn V naar auto biermans in maastricht gegaan om haar te laten Keuren.

toen de auto daar op de brug ging viel mij een bak met uitlaat einde's op waar ik een opmerking over maakte...

als Antwoord kreeg ik terug, neem maar mee gaat toch allemaal de container in! dat liet ik me geen 2de keer zeggen uiteraard!

nu de volgende uitdaging... hoe ga ik deze zo mooi mogelijk onder mijn V krijgen?

foto's spreken voor zich :)

de eind tip heeft dus een grotere diameter dan mijn uitlaat, het eindstuk waar ik de eindtip mee heb gekregen kan ik net over mijn uitlaat heen schuiven iemand iedeen?

UserID6342

Het is zo, door mij in ieder geval, niet te zien wat je nu precies bedoeld omdat de foto's veels te groot zijn.  Als je deze even wat verkleind zal het voor iedereen wat duidelijker zijn wat je nu precies bedoeld en zullen er ook betere antwoorden komen.

Edit: Beter zo en beter te zien. Die chromen tip die je over je huidige uitlaat schuift, past die wel ? Dan of klem eromheen en/of aanlassen (hechten is al meer als genoeg), als die pijp te groot is kun je hem of aanlassen of 2 sleuven inslijpen waardoor je 'm kleiner kunt maken.

Ewout Schalkwijk

Een Marcel pijpje. ;D

Check even zijn blog. Ergens heeft hij hetzelfde probleem gehad. Het leven na Roetmobiel het het blog.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-06-2017 07:14:44
Een Marcel pijpje. ;D

Check even zijn blog. Ergens heeft hij hetzelfde probleem gehad. Het leven na Roetmobiel het het blog.

Nadeel van de N uitlaat is dat deze schuin naar beneden loopt op het eind. Daardoor krijg je nooit zo'n strak resultaat als bij de 850 en x70 classic.
Ik heb ook van alles geprobeerd om het een beetje mooi te krijgen.
Werd allemaal niks....  :eusa_shifty:
Uiteindelijk de complete uitlaat maar vervangen door een rvs uitlaat waarvan het eind gewoon recht naar achteren loopt, zoals het standaard bij de R zit.

Zo was het standaard bij mij:

En met de nieuwe uitlaat: