Bougies S60R

Gestart door Marijn Degens, 04-06-2017 10:38:36

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Blijkbaar is er een verschil tussen S60 en S60R bougies (R zijn langer), wie heeft er voor mij het partnummer van de bougies voor een S60R?

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Evilknievel

EDIT: klopte niks van

Marijn Degens

Citaat van: NinaPaul op 04-06-2017 10:41:10
Zelf ook te vinden via:

http://www.volvopartswebstore.com/

Ik kwam daar enkel S60R met een 2.5 blok vinden, niet met een 2.4.

de Boeing

je kan ook zoeken naar bougies voor een B5244T5 (zelfde bougies!)

nummer is veranderd naar: volvo 30751806

Helaas hier nog geen goeie NGK alternatieven voor beschikbaar (want die volvo bougies zijn best duur)

Marijn Degens

Citaat van: de Boeing op 04-06-2017 11:07:46

Helaas hier nog geen goeie NGK alternatieven voor beschikbaar (want die volvo bougies zijn best duur)

Hoi, ja deze zijn het inderdaad -->30751806. Bedankt!

vasquez

Ehhh, die zijn er zeker wel!

Denso Iridium
IKH22 - OEM
IKH24 - 1 stap kouder
IKH27 - 2 stappen kouder

NGK

LFR6AIX 6618 - OEM
LFR7AIX 2309 - 1 stap kouder

Rijd zelf met de LFR7AIX

elianmars

Ach, wat is duur? Ik meen dat ik zo'n 6 tientjes heb betaald voor een setje. De auto loopt er perfect op. Waarom zou je dan moeilijk doen, om twee tientjes te 'besparen'?

Blackfox

Citaat van: elianmars op 04-06-2017 15:21:48

Ach, wat is duur? Ik meen dat ik zo'n 6 tientjes heb betaald voor een setje. De auto loopt er perfect op. Waarom zou je dan moeilijk doen, om twee tientjes te 'besparen'?

Tja als je het ga uitrekenen over 50.000 km en stel dat is in 1 jaar.....
20 euro in een jaar  poeh dan bespaar je toch even 5 cent per dag  ;D
Al was het 4 tientjes in dat jaar zou ik er nog niet wakker van liggen.. ;)

NinaPaul

Als het dan toch niet uitmaakt, waarom rijden jullie dan geen nieuwe auto?

Waarde is niet voor iedereen hetzelfde en soms dicteert de situatie de uitgaven....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 04-06-2017 19:11:44

Waarde is niet voor iedereen hetzelfde en soms dicteert de situatie de uitgaven....

Het is algemeen bekend dat onze motoren gewoon het best lopen op originele Volvo bougies. Als je twee tientjes wil besparen door er een ander merk in te draaien en er na 10k km achter komt dat de motor niet lekker loopt, ben je alsnog duur uit.

En een paar tientjes heb ik nog wel, tienduizenden euro's om een nieuwe auto te kopen helaas niet. Was het maar waar.... :eusa_shifty:

Blackfox

Citaat van: elianmars op 04-06-2017 20:18:58

Het is algemeen bekend dat onze motoren gewoon het best lopen op originele Volvo bougies. Als je twee tientjes wil besparen door er een ander merk in te draaien en er na 10k km achter komt dat de motor niet lekker loopt, ben je alsnog duur uit.

En een paar tientjes heb ik nog wel, tienduizenden euro's om een nieuwe auto te kopen helaas niet. Was het maar waar.... :eusa_shifty:

De spijker op z.n kop zullen we dan maar zeggen :eusa_clap:
Want zo is het en niet anders ;)

Walter

Als de ervaringen met de originele goed zijn, kan dat toch geadviseerd worden? Daarbij durf ik de aanname te doen dat je als de eigenaar van een S60R bent, die €20 toch niet het probleem moet zijn. Zo wel, dan zou ik toch eens kritisch het autobezit in overweging nemen. 

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

NinaPaul

Het gaat ook niet om het advies, dat is gewoon juist.

Het gaat erom dat die "2 tientjes" niet voor iedereen dezelfde waarde hebben.
En waar die grens ligt van "even geld uitgeven".
(Sommige kunnen zo 3k uitgeven per maand in een opwelling zonder daar iets van te voelen, anderen moeten al tijdens de wekelijkse boodschappen opletten dat ze binnen het budget blijven en er geen 2 euro over zitten.)

CiteerZo wel, dan zou ik toch eens kritisch het autobezit in overweging nemen.
Waarom staat het forum dan vol met besparingen (en vinden we het "ga maar naar de dealer, not done"?
Waarom staat het vol met 2e hands troep (ja troep, want je kan bijna alles nog nieuw krijgen)?
etc.

En ik ken mensen die jaren met een defect cabriodak rijden, omdat het te duur is (en ze er voor moeten/willen sparen).
Dus die mensen moeten dan maar geen cabrio rijden?

Ik heb klanten gehad met "dure" oldtimers die elke cent die ze over hadden in die auto staken, maar die soms toch nog met een klein defect bleven rondrijden.
Soms was het gewoon even niet haalbaar. Ook mensen die vroegen of ze op de oplegger mochten staan voor een evenement, want de rit was te duur met de V8 (Ze reden dan met vrienden in een andere auto er naar toe), maar ze wilden graag hun auto showen.

In het kort, het advies is juist, oem bougies zijn erg goed ook voor lpg gebruik. Wat iemand doet met het advies moeten ze zelf weten en ook bepalen waar wel/niet te besparen.
-Gottfried Leibniz

de Boeing

Oei, ik heb met mijn opmerking blijkbaar dit topic gekaapt, was niet de bedoeling   ...

Maar de NGK variant is er dus toch, weer wat geleerd  ;D

(ik had met NGK's gewoon heel goeie ervaringen in mijn lpg 2.3tje, ging langer goed dan de originele en dan ook nog eens goedkoper, dus ja... En het klopt, volvo bougies zijn prima en over die paar euro gaat het in principe ook niet, alleen stond ik laatst bij de dealer en informeerde even naar die langere turbo bougies en bleken ze bijna 2x duurder te zijn dan ik in mijn hoofd had... )