850 2.5 20v van 1996 gezien...advies gevraagd

Gestart door 850GLT1992, 09-06-2017 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

Ibanez

Nou, als hetgeen wat je schrijft allemaal klopt, dan zou ik niet gaan 'kruidenieren' voor 150,-. Ik zou het wel weten - zéker gezien het enthousiasme dat ik bij jou bespeur. Straks koopt alsnog iemand anders hem en dan blijf jij balend met lege handen achter...

clk-p

Ik ben ook van mening dat een goede aantoonbaar onderhouden 850/s70/v70 met relatief weinig kilometers (in volvo begrippen) best wat meer mag kosten.
Als de basis en opties goed genoeg zijn zou ik niet moeilijk doen om iets meer te betalen dan wat ik geboden zou hebben. Natuurlijk is het altijd het proberen waard en dat zou ik ook niet laten. Maar om het om 150€ stuk te laten lopen? Het is na jou zeggen een strakke auto dus niet te lang wachten zou ik zeggen.

850GLT1992

Dat klopt ook wel, alleen zit ik een beetje met die natte vloer bij de bestuurder (hoogstwaarschijnlijk door de kachelradiateur). Voor hetzelfde geld is de auto ergens anders lek of iets dergelijks. In de vluchtigheid heb ik gezien dat de koelvloeistof wel op peil stond en mooi roze was.

cornelis-b

Sorry maar nu snap ik het even niet, in je eerste bericht schrijf je.

Citeer-bijna 100 procent zeker een lekke kachelradiateur of een aansluiting daarvan. Vloerbedekking bij de bestuurder was goed nat, en het voelde vies, een beetje plakkerig en rook muf met een zweem zoet.

En nu is weer twijfel?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850GLT1992

Twijfel is een groot woord, maar dan zou dat toch kunnen of zit ik er naast? Ik ben gewoon bang dat er misschien 850s in hetzelfde budget zitten, die misschien zoiets niet hebben. En ook om een probleembak aan te schaffen. Al zal dan misschien het onderhoud weer niet zo snor zitten. Ik weet het, ik ben nogal een twijfelaar  ::)

Died850

In deze prijsklasse zijn er maar weinig auto's die 100% goed zijn op technisch vlak (en al helemaal op optisch vlak ;)). Maar als het meeste goed lijkt en de 850 voorlopig nog APK heeft dan vind ik €1000,- een erg nette prijs.

UserID6342

Citaat van: 850GLT1992 op 11-06-2017 22:28:16
Twijfel is een groot woord, maar dan zou dat toch kunnen of zit ik er naast? Ik ben gewoon bang dat er misschien 850s in hetzelfde budget zitten, die misschien zoiets niet hebben. En ook om een probleembak aan te schaffen. Al zal dan misschien het onderhoud weer niet zo snor zitten. Ik weet het, ik ben nogal een twijfelaar  ::)
Tsja, heel misschien, maar dan ook echt heel misschien vind je een 850 die de genoemde 'storingen' niet heeft, maar dan is er wel weer iets anders mis mee..... Als je nu echt denkt dat je voor 1000 euro een perfecte auto koopt waar helemaal niets aan mankeert, dan denk ik echt dat je even bij jezelf te rade moet gaan of dit wel reëel is...

JvW

En ter aanvulling: als die de genoemde storingen niet heeft is de kans reeel dat dat binnenkort wel ineens zo is. Als je het over de 850 of X70 hebt, dan zijn een boel onderdelen gewoon al behoorlijk oud en hebben dus een groter risico op defect.
Als ik jou was zou ik maar heel snel toehappen.

850GLT1992

Gisteren aangegeven dat ik hem graag wilde hebben, maar het gaat moeizaam en proefrijden is al een probleem omdat de auto geschorst staat en de man geen groene platen heeft. Tsja, dat hoort niet mijn probleem te zijn, een auto kopen zonder proefrit is geen optie. Dus wordt vervolgd, ik probeer fatsoenlijk contact met de man de krijgen.

JvW

Nou, twee weken geleden gekeurd. Dus hij rijdt wel, dat is het probleem niet. Als ik jou was zou ik hem maar gewoon kopen, maar dan moet er wel het vertrouwen zijn dat je niet belazerd wordt. Uit je verhaal proef ik niet dat de verkoper je wil belazeren, maar er ook weer niet teveel geld aan wil uitgeven. Wat ik ook goed kan begrijpen.
Houdt er gewoon rekening mee dat je er nog wat geld bij moet doen voordat de auto helemaal goed is, dan kan het alleen maar meevallen. Ik krijg het idee dat je een prima auto aangeboden krijgt, maar altijd rekening houden met extra kosten dan komt het helemaal goed.

850GLT1992

Hij rijdt ook wel, maar officieel mag hij nu de openbare weg niet op omdat hij geschorst staat. Ik heb er wel vertrouwen in maar het rijden zelf wil ik toch echt eerst doen. Het contact verloopt alleen moeizaam dus ik hoop dat ik niet achter het net vis. Daarom probeer ik het warm te houden.

Sbv

Wil je niet achter het net vissen dan concreet een afspraak maken en geld mee en klaar.
Mogelijk dat de verkoper dan wat sneller reageert als je aangeeft ik wil de auto hebben voor x bedrag wanneer kunnen we overschrijven

850GLT1992

Dat heb ik al ongeveer zo aangegeven maar hij is niet zo goed bereikbaar...Dus wacht ik af en probeer ik het regelmatig.

maruska

met het risico dat hij, dankzij jouw speurwerk, zo verkocht wordt aan iemand anders... als je hem graag wilt, geld mee, rondje rijden, en gaan met die banaan
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

Citaat van: Dirk342 op 12-06-2017 05:40:49
Citaat van: 850GLT1992 op 11-06-2017 22:28:16
Tsja, heel misschien, maar dan ook echt heel misschien vind je een 850 die de genoemde 'storingen' niet heeft, maar dan is er wel weer iets anders mis mee..... Als je nu echt denkt dat je voor 1000 euro een perfecte auto koopt waar helemaal niets aan mankeert, dan denk ik echt dat je even bij jezelf te rade moet gaan of dit wel reëel is...

Plus één. Dan is die kachel niet lek, is er wel wat anders mis mee. Ik geloof no way dat er een 850 te koop staat waar écht niets aan mankeert, zeker voor €1000 niet.