benzinelucht buiten bij volle tank en warm weer

Gestart door raven, 10-06-2017 22:30:31

Vorige topic - Volgende topic

raven

Laatst mijn 850 estate volgetankt, voor het eerst in langere tijd en rook de volgende dag benzine, eerst bij de achterkant, later in de week nogmaals bij de voorkant, beide keren aan de passagierskant. Geen druppel onder de auto te bekennen, ook niet na starten. Later bij wegrijden wel een kleine hoeveelheid druppels, alsof het van een randje af was gevallen. Geen hoger verbruik.

Op de brug laten zetten, geen spoor van nattigheid te zien. Wel benzine lucht.

De tank grotendeels leeggereden, nog een keer op de brug, tank los en laten zakken, alle slangen waren in orde, er toch vanaf gehaald en vervangen. Niets gevonden.

Weer volgetankt, warme dag, weer sterke bezinelucht, weet iemand wat er aan de hand kan zijn ???

Alvast bedankt...

Raven

peteRRR

Heb je de slangen vanaf de benzinepomp goed geïnspecteerd,..er kunnen ongezien haarscheuren in zitten waardoor er lekt.
Advies is goed die slangen ver/ombuigen,..mag niks in zitten.

Zou toch nog gaan kijken waar die druppels vandaan kwamen,..hoort ook niet ;)
En de ring er goed opzetten bovenop van de pomp met de juiste/goede rubberen ring.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

raven

Vanmorgen (toen het lekker warm was) nog eens gekeken, ook onder de auto. En ja hoor, druppelen. Ik zat al te denken aan de vulslang of de tankdop. Maar goed, een dergelijk benzinelek was me te gortig. Ik heb de ANWB gebeld.

Het afdekkapje waaronder de O-ring van de vlotterdeksel op de tank losgeschroefd en daar was het nat. Deze bleek aardig los te zitten. Nu strak aangedraaid en drooggeblazen. De afgetapte benzine weer teruggegoten en geen druppels meer.

Enige tijd geleden is de brandstofpomp vervangen en vermoedelijk is de O-ring daarbij losgeraakt. Toen ik op "O-ring vlotterdeksel"
ging zoeken op het forum, zag ik dat dit probleem met dezelfde verschijnselen zich eerder had voorgedaan en dat met het (stevig!) aandraaien van deze O-ring het probleem verholpen was, geen benzinelucht en gedruppel meer. Ik hoop dat dit bij mijn roffel ook het geval is. Morgenochtend merk ik het. Mocht het niet zo zijn, meld ik me meteen weer.

Bedankt PeteRRR voor je reactie!

Groet,
Raven