kilometer signaal aftappen van abs sensor links voor

Gestart door volvobaksteen, 13-06-2017 22:10:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobaksteen

wie ow wie heeft al is de kilometer teller aangesloten op de abs kabel links voor en werkte dit ook daadwerkelijk.

ik zou graag weten welke kleuren op elkaar aangesloten moeten worden.
de m59 heeft geen sensor dus vandaar.

en ik wil niet de achterste gebruiken ik zou graag wielspin willen zien. ivm met gladheid en dergelijke tijdens de winter reizen.
boven de herrie uit zal ik vast de bandjes niet horen slippen straks

The Demon

Citaat van: volvobaksteen op 13-06-2017 22:10:24
en ik wil niet de achterste gebruiken ik zou graag wielspin willen zien.
Dat zie je toch wel aan je toerenteller, als die omhoog schiet en je snelheid gaat niet evenredig mee heb je wielspin.
Bovendien voel je het in je stuur.

volvobaksteen

Zal lastig voelen zijn met een sper. En zowieso vind ik het ook leuk om te zien hoe die met 130kmh nog begint te spinnen op de snelweg. Maar of even erop terug te komen weet jij welke kleurtjes er aangesloten worden.

volvobaksteen

wat een animo hier op dit forum,
weinig aan hier...

MikeyQR

Citaat van: volvobaksteen op 15-06-2017 18:11:06
wat een animo hier op dit forum,
weinig aan hier...


Ja je vraagt ook iets specifieks, waar vrij weinig tot niemand het antwoord op weet.

Het is heel simpel.
Schoef je parafan eraf en wissers, dan zie je van links een zwarte kabel lopen die komt van je LV ABS sensor af, ga deze dan doorverbinden en kijk of het werkt wat je wil.

Pak je hem van de achteras dan werkt het gewoon al zie je dan niet dat je je bandjes oprookt.

Succes. ;)

elianmars

Ik begrijp het hele verhaal niet.

Waaraan wil je zien dat je wielspin hebt? Aan een knipperend abs lampje? En dan?  :eusa_think:  :eusa_shifty:

StefanCJ


MikeyQR

Citaat van: elianmars op 15-06-2017 19:11:32
Ik begrijp het hele verhaal niet.

Waaraan wil je zien dat je wielspin hebt? Aan een knipperend abs lampje? En dan?  :eusa_think:  :eusa_shifty:


Nee Marcel, hij wil zien dat de wielen spinnen als hij laat zeggen 130 km/h rijd en dan volgas gaat geven.
Zodat je de snelheidsmeter ziet uitslaan naar laat zeggen 200 km/h (wielspin) terwijl je nog 130 km/h rijd.
Waar het voor nodig is geen idee maar ieder zijn ding zeg maar. ;)

peteRRR

Waarschijnlijk voor/door het resoneren door dat alles in de hardere rubbers zit, hevige uitlaat geluid
misschien een lege/lichte auto en de velheid van de motor samenstelling/mapping,...te veel gas en spinnen.

Kan me voorstellen dat je gelijk reactie op de tellerklok wil zien,...maar het zal ook wel goed zijn om met een zwaar getunde
auto op je gevoel te gaan rijden/opletten.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

volvobaksteen

kan me niet voorstellen dat niemand dit al gedaan heeft ik ben alleen bang dat is ik draadjes verkeerd heb zitten me abs of tellerbak eruit rook.
aangezien hier talloze projecten gedaan zijn zal het aannemelijk zijn toch. heb ook geen schema's van abs dus dat word een beetje gokken daar hou ik niet zo van.

peteRRR

Bij mij zit het ook doorgelust vanaf links voor maar dat is door Tom van Serfix gedaan.
evt,.http://www.serfix.nl

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MikeyQR

Citaat van: volvobaksteen op 15-06-2017 22:50:52
kan me niet voorstellen dat niemand dit al gedaan heeft ik ben alleen bang dat is ik draadjes verkeerd heb zitten me abs of tellerbak eruit rook.
aangezien hier talloze projecten gedaan zijn zal het aannemelijk zijn toch. heb ook geen schema's van abs dus dat word een beetje gokken daar hou ik niet zo van.

Draden kan je omdraaien (verkeerd monteren) maar dan gebeurd er niets met je teller ( geen km/h op je teller) omdraaien en klaar.
Dit zeg ik niet zomaar heb dit ook mogen ervaren maar dan wel een signaal van de RA wielsensor bij een T-5R.

arjenT5R

#12
Stelt allemaal niet zoveel voor hoor, heb een stekker en contra stekker gebruikt van een nokkenas positie sensor, die aan de draden van de LV abs sensor gezet (parallel). En idd als ie verkeerd om zit moet je m gewoon omdraaien.

Kan niets aan mis gaan verder, geen uitgefikte teller units enzo..

Wat betreft wheelspin moet je niet bij die auto zijn 2.0 10V @ damvormige gassen aangezogen via cockring  ::)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Citaat van: arjenT5R op 27-06-2017 07:17:26
Stelt allemaal niet zoveel voor hoor, heb een stekker en contra stekker gebruikt van een nokkenas positie sensor, die aan de draden van de LV abs sensor gezet (parallel). En idd als ie verkeerd om zit moet je m gewoon omdraaien.

Kan niets aan mis gaan verder, geen uitgefikte teller units enzo..

Wat betreft wheelspin moet je niet bij die auto zijn 2.0 10V @ damvormige gassen aangezogen via cockring  ::)

En het werkt perfect, uitgezonderd die wielspin inderdaad.  ;D
Durf ook niet echt plankgas te geven bij 130, ben bang dat m'n motorkap eraf vliegt.  :eusa_eh:

SB T-5R



Alstu.

50% kans dat het in 1 keer goed gaat.
Anders draadjes omdraaien. Gebeurd niks mee.
Succes.