Milieuvignet Frankrijk: wat betekent dit voor de 850?

Gestart door Vulk, 18-06-2017 13:44:12

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: BBS op 18-06-2017 18:15:23
Citaat van: )()()sT op 18-06-2017 18:12:51
Weer zo'n lelijke sticker erbij ::)
Ik heb hem ook voor de V60 besteld, maar denk dat ik het ook voor de V70 doe.
Gewoon niet meer die kant op gaan..... Heb je ook geen lelijke sticker meer ;D ;D

Niet altijd zo evident. Rijsel is bij mij om de hoek en daar komen we ook wel eens. Ook in het centrum.
Daar is het wel een 'sporadische milieuzone', maar het is kwestie van tijd voor de 850 er definitief niet binnen mag.

Best vervelend aangezien ik een jongere (grote) auto wou kopen van zodra de 850 oldtimer was. In plaats van nog 1,5 jaar te wachten is dit sinds kort nog 6,5 jaar.

)()()sT

Je hebt de Mii toch? Ga je daarmee naar zuid Frankrijk ;D

Vulk

Citaat van: )()()sT op 18-06-2017 19:03:39
Je hebt de Mii toch? Ga je daarmee naar zuid Frankrijk ;D

Zal even kijken om een trekhaak te laten monteren dan. ;D

The Demon

BBS

Citaat van: elianmars op 18-06-2017 18:46:08
Gewoon niet meer die kant op gaan..... Heb je ook geen lelijke sticker meer ;D ;D

Of doen zoals ik dat voor de Duitse sticker gedaan heb. Plastificeren dat ding en achter de ruit leggen wanneer je er komt ;)

Dat laatste mag dus eigenlijk niet.

Ik heb een Duitse milieusticker op de ruit en had twee houders voor tolkastjes (Scandinavië en Frankrijk). Laatst een nieuw kastje voor Frankrijk gekregen. Dat past ook op de houder van het Scandinacische kastje, dus dat scheelt weer wat 'rommel' op de voorruit.
Mag niet ligt op het kerkhof, wil niet en kan niet liggen er vlak naast. ;D ;D
Gewoon een parkeerkaartjeshouder ding aan de rechterkant van het raam plakken zodat hij haast niet zichtbaar is. Dan daar elke willekeurige geplastificeerde sticker tussen schuiven welke je nodig bent. Geen hond er naar kraait.
Ik doe het met de V al jaren zo en het bevalt prima....

Je voorraam volhangen met kastjes en goedbedoelde stickers van elk zichzelf respecterend land is verkeersveilig :eusa_wall:
Oh-wee als je een vaantje aan het raam hangt, dan krijg je een donderpreek van hier naar China en weer terug en een bon van heb ik jou daar.
Of alles aan het raam, of niks aan het raam.....
Volvoloos....

Jan_D.

Handig één Europa en ontelbaar veel stickers, vignetten en tolkastjes. Mijn V70 heeft trouwens een Franse 3 sticker gekregen.

elianmars

Citaat van: BBS op 18-06-2017 22:17:15
Citaat van: elianmars op 18-06-2017 18:46:08

Of doen zoals ik dat voor de Duitse sticker gedaan heb. Plastificeren dat ding en achter de ruit leggen wanneer je er komt ;)

Dat laatste mag dus eigenlijk niet.

Ik heb een Duitse milieusticker op de ruit en had twee houders voor tolkastjes (Scandinavië en Frankrijk). Laatst een nieuw kastje voor Frankrijk gekregen. Dat past ook op de houder van het Scandinacische kastje, dus dat scheelt weer wat 'rommel' op de voorruit.
Mag niet ligt op het kerkhof, wil niet en kan niet liggen er vlak naast. ;D ;D
Gewoon een parkeerkaartjeshouder ding aan de rechterkant van het raam plakken zodat hij haast niet zichtbaar is. Dan daar elke willekeurige geplastificeerde sticker tussen schuiven welke je nodig bent. Geen hond er naar kraait.
Ik doe het met de V al jaren zo en het bevalt prima....

Je voorraam volhangen met kastjes en goedbedoelde stickers van elk zichzelf respecterend land is verkeersveilig :eusa_wall:
Oh-wee als je een vaantje aan het raam hangt, dan krijg je een donderpreek van hier naar China en weer terug en een bon van heb ik jou daar.
Of alles aan het raam, of niks aan het raam.....

Sinds wanneer kunnen honden kraaien?  :eusa_think: ;D

)()()sT

Ik wil er wel eens een foto van zien BJ. Want in Aachen waren/zijn ze streng of dat ding dus echt als ronde sticker op de ruit geplakt zit.

BBS

Citaat van: )()()sT op 19-06-2017 04:34:29
Ik wil er wel eens een foto van zien BJ. Want in Aachen waren/zijn ze streng of dat ding dus echt als ronde sticker op de ruit geplakt zit.
Is goed, maar je zult ff geduld moeten hebben. Als ik in Nijmegen kom maak ik er ff een foto van.....

En ook in Aachen ben ik geweest, gewoon de sticker achter het kaartjes ding geschoven en gaan met die banaan ;) :D
Ik wil al die foei lelijke stickers niet aan het raam hebben terwijl ik hooguit 1x per jaar zo'n ding nodig ben
Volvoloos....

)()()sT

The Demon

Ik kom gelukkig nooit in Frankrijk!  ;D
Daar wonen teveel Fransen!  :evil:

hilko73

Citaat van: Vulk op 18-06-2017 15:20:35
Inderdaad, tot je het probeert.

Zie ook dit:

http://www.vulk850.be/volvo/peut.jpg
Als je eerst natural gas aanklikt bij brandstof, kun je het formulier wel verder invullen. Tenminste, daar lijkt het op.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Vulk

Citaat van: hilko73 op 04-07-2017 22:11:17
Citaat van: Vulk op 18-06-2017 15:20:35
Inderdaad, tot je het probeert.

Zie ook dit:

http://www.vulk850.be/volvo/peut.jpg
Als je eerst natural gas aanklikt bij brandstof, kun je het formulier wel verder invullen. Tenminste, daar lijkt het op.

Ja, maar dat is aardgas.
Maar ook dan geraak je niet verder.

hilko73

Daar valt ook lpg onder. Maar als je dan ook niet verder komt houdt het op.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

NinaPaul

Citaat van: hilko73 op 05-07-2017 07:07:26
Daar valt ook lpg onder. Maar als je dan ook niet verder komt houdt het op.

In dit geval hebben ze onder "natural gas" veel brandstoffen gezet (en hun code).

Maar aardgas en LPG zijn net zo verschillend als benzine en diesel! (In Frankrijk heet LPG (liquefied petroleum gas), GPL (gas petrol liquid))

Het zijn allemaal koolwaterstoffen, echter is aardgas voornamelijk methaan (1 enkel koolstof), LPG is voornamelijk een mengsel van butaan en propaan (alkanen met 3 en 4 koolstoffen per keten), benzine bestaat voornamelijk uit vertakte alkanen met tussen de 4 en 12 koolstoffen (kankerverwekkende stoffen als benzeen eruitgehaald), diesel bestaat voornamelijk uit alkanen, daarna naftenen (ringvormige alkanen), alkenen (dubbele binding) en als laatste aromaten (ringstructuur maar relatief minder waterstofatomen, onverzadigd) tussen de 9 en 20 koolstoffen per keten.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz