Geen remdruk na vervangen remblokken

Gestart door yannick, 25-06-2017 01:22:11

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Waar woon je?
Anders kom je er ff mee langs of k kijk morgen ff.
K woon regio Roosendaal/Bergen op Zoom
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

peteRRR

In principe als het gehele systeem dicht blijft zou er geen lucht in moeten komen met enkel verwisselen van de blokken,..op
z,n meest een luchtbel verschuiving denk ik vanwege het terug duwen van beide cilinders,..stel dat er al lucht zat ergens.

Nieuwe blokken kunnen verslechtering geven in het remmen in het beging op oude schijven,...de 1 die pomp er bij en de ander die duwt weer langer en harder op het pedaal totdat de boel weer vlak op elkaar aansluit.

Tis al mooi als je zelf dingen gaat proberen en zo ontwikkeld en leert,....remmerij is natuurlijk wel voorzichtig blijven in de leer.
En het is bekend voor iedereen die sleutelt dat het veelal iets simpels kan zijn maar ook dat er nieuwe dingen voorkomen die we nog
niet hebben gehad,..ook het stomste kleinste dingetje kan gebeuren,..of een manko/zwakte wat er uit komt als je dingen gaat vernieuwen.

Samen sleutelen doe je met de neuzen dezelfde kant op.

Burp ;D

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Peultje

Heb je die draadveren weer in de juiste positie teruggezet. Als die er fout opzitten gaat de zuiger na het remmen verder terug in de cylinder en moet je dus eerst pompen alvorens ie remt
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

V70 classic

Citaat van: peteRRR op 25-06-2017 12:09:45
In principe als het gehele systeem dicht blijft zou er geen lucht in moeten komen met enkel verwisselen van de blokken,..op
z,n meest een luchtbel verschuiving denk ik vanwege het terug duwen van beide cilinders,..stel dat er al lucht zat ergens.

Nieuwe blokken kunnen verslechtering geven in het remmen in het beging op oude schijven,...de 1 die pomp er bij en de ander die duwt weer langer en harder op het pedaal totdat de boel weer vlak op elkaar aansluit.

Tis al mooi als je zelf dingen gaat proberen en zo ontwikkeld en leert,....remmerij is natuurlijk wel voorzichtig blijven in de leer.
En het is bekend voor iedereen die sleutelt dat het veelal iets simpels kan zijn maar ook dat er nieuwe dingen voorkomen die we nog
niet hebben gehad,..ook het stomste kleinste dingetje kan gebeuren,..of een manko/zwakte wat er uit komt als je dingen gaat vernieuwen.

Burp ;D

Als er ook maar ergens lucht in t systeem heeft gezeten dan had ie nooit remdruk gehad.
Dat is basic hydraulica.
Vandaar dat ik even iets anders vermoed.
Het kan gewoon een kwestie zijn van inremmen.
Maar dat moet je wel ff zeker weten voor je gaat rijden.

Zou zo maar kunnen dat na 2 keer voluit remmen vanaf een km of 100 dat t dan goed is  :eusa_shifty:

of indeed iets verkeerd gemonteerd.

Feit blijft als leek kun je dat risico niet nemen.
Maar mn aanbod staat he.
Mocht ie in de buurt wonen  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

peteRRR

Citaat van: V70 classic op 25-06-2017 13:27:33
Citaat van: peteRRR op 25-06-2017 12:09:45

Burp ;D

Als er ook maar ergens lucht in t systeem heeft gezeten dan had ie nooit remdruk gehad.
Dat is basic hydraulica.
Vandaar dat ik even iets anders vermoed.
Het kan gewoon een kwestie zijn van inremmen.
Maar dat moet je wel ff zeker weten voor je gaat rijden.

Zou zo maar kunnen dat na 2 keer voluit remmen vanaf een km of 100 dat t dan goed is  :eusa_shifty:

of indeed iets verkeerd gemonteerd.

Feit blijft als leek kun je dat risico niet nemen.
Maar mn aanbod staat he.
Mocht ie in de buurt wonen  :eusa_whistle:

Mooi aanbod ;)

Wat het nu is/was is om 1 ding te veranderen en dan te gaan testen,...meestal gaan we meerdere dingen verbeteren en dan weet je eigenlijk niet
wat er nu gaande was.

Er kan best wat lucht al in zitten wat minder merkbaar was,...oude olie of wat er ook kan verschuilen in het systeem als er niet regelmatig ververst is.

Denk ik ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MikeyQR

Niet om lullig over te komen. ;)

Maar heb je de de remblokpunten ingevet of de hele remblok?
Remblokken goed gemonteerd?, het staalen gedeelte naar de buitenzijde?

Dit zie ik nog wel eens voorbij komen, mensen die het zelf doen en of de remblokken verkeerd monteren of zoveel vet erop doen dat de auto niet meer remt. :eusa_wall:

Je kan dan wel remdruk hebben maar dan remt de auto niet zoals het moet.

clk-p

Ben ook wel benieuwd of dit om de auto gaat die aangeboden wordt op volvo's verkoophoekje op F.B eigenlijk.