Trekhaak Stekker. Welke Draad Hoort Waar?

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 27-06-2017 13:29:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

In mijn blog net uitgebreid beschreven welk probleem ik met mijn trekhaak aansluiting heb (zie hier), maar hier even in het kort de volgende vraag:

Heeft er iemand een schemaatje van welke draad waar hoort? Zo ziet het er momenteel bij mij uit, maar ik heb mijn twijfels of dit klopt   :eusa_think:

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

)()()sT



Volgens Google moet het zo ;)
Ik heb een schemaatje vanuit de handleiding van de caravan in de auto liggen volgens mij, en ben toevallig met de R vandaag. Ik zal zo even kijken...

stuuraandeverkeerdekant

Dank je! Dat ziet er hetzelfde uit als mijn tekeningetje.... Als die indeling ook klopt voor de Volvo dan is dat het probleem in ieder geval niet. Staat er bij jou ook continue stroom op pin 2? Ook als je de sleutel uit het contact haalt?

Ben benieuwd naar t schemaatje van je caravan!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

)()()sT

Eh nou, in mijn (gesloopte) V70R had ik dat wel. Die afneembare trekhaak is inmiddels op de saff. gezet en daar zat eerst een Bosal haak op met contacdoos die ook links achterin aangesloten was. Op de continu-draad hebben we een zekering gezet die ik dus los kan halen.

stuuraandeverkeerdekant

Probleem zat niet in de aansluiting van de pinnen, maar toch in de aanhangwagen. Topic kan dus weer gesloten worden  ;D

Alsnog bedankt voor het meedenken!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

BBS

Ik ga het wagenpark dit jaar nog (laten) omzetten naar 13 polig multicon stekkers en aansluitdozen. De bestaande 7 polige stekkers passen er dan nog wel in, maar voor de boottrailer en caravan heb je dan extra opties. Zoals achteruit rijlichten (werklampen) constante stroom en mistachterlicht.
Volvoloos....

Kozer

Citaat van: BBS op 27-06-2017 19:21:01
Ik ga het wagenpark dit jaar nog (laten) omzetten naar 13 polig multicon stekkers en aansluitdozen. De bestaande 7 polige stekkers passen er dan nog wel in, maar voor de boottrailer en caravan heb je dan extra opties. Zoals achteruit rijlichten (werklampen) constante stroom en mistachterlicht.

Hoe heb je dat omgezet? Ik heb een hele tijd geleden een trekhaak bij rameder besteld, maar dat was destijds een 7 polige stekkerdoos. Heb je de hele kabelset vervangen of zijn er adapters die je er gewoon bij op kan zetten?

UserID6342

Er zijn verloopstukken verkrijbaar met een 13 polige naar 7 polige aansluiting.  Uiteraard werkt dan niet alles en heb je niet alle mogelijkheden tot je beschikking.  Ook kun je gewoon 13 polige kabelset en bijbehorende stekkers kopen.  je kunt dan kiezen uit meerdere varianten zoals bijvoorbeeld een Jaeger of Multicon aansluiting, net wat jij het fijnst vind.

widebody

Citaat van: Kozer op 25-09-2017 08:56:15
Citaat van: BBS op 27-06-2017 19:21:01
Ik ga het wagenpark dit jaar nog (laten) omzetten naar 13 polig multicon stekkers en aansluitdozen. De bestaande 7 polige stekkers passen er dan nog wel in, maar voor de boottrailer en caravan heb je dan extra opties. Zoals achteruit rijlichten (werklampen) constante stroom en mistachterlicht.

Hoe heb je dat omgezet? Ik heb een hele tijd geleden een trekhaak bij rameder besteld, maar dat was destijds een 7 polige stekkerdoos. Heb je de hele kabelset vervangen of zijn er adapters die je er gewoon bij op kan zetten?

https://www.winparts.nl/bagage-transport/kabelset-autospecifiek/volvo/c104-388.html