Automaat S/V70 T5 in 850 T5-R

Gestart door skidz850, 28-06-2017 10:03:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skidz850

Beste iedereen,

Helaas heeft enkele dagen geleden de versnellingsbak van mijn T5-R de geest gegeven, met als gevolg dat deze vervangen zal moeten worden. Nu ben ik opzoek naar een andere bak en ik krijg veel aanbieden van s/v70 T5 bakken. Nu is het mij opgevallen dat de vehicle speed sensor bij deze bakken op een andere positie zit (namelijk bovenop) dan bij de 850 (achter op). Tevens is de stekker anders. Mijn vraag is nu of ik deze bak gewoon kan overzetten en de draaien gewoon kan solderen. Krijgt mijn Ecu dan een juist snelheidssignaal of moet ik mogelijk nog andere stappen zetten of is het gewoonweg niet mogelijk?
Alvast ontzettend bedankt voor de input!


de Boeing

Ik dacht dat het snelheidssignaal omleggen wel mogelijk was. Maar zeker ook de automaat ECU van de donor bak erbij monteren.

Wat scheelt er aan je eigen automaat? en welk nummer staat erop?

skidz850

De code van de bak is 1208-573. Gezien het feit dat dit overeenkomt met een bak voor een 2.5 20v, neem ik aan dat deze al een keer is vervangen.
Het probleem is dat mijn bak in eerste instantie er moeilijk begon te schakelen en veel begon te bokken bij het wisselen van versnelling.
Daarna is de volledige aandrijving weggevallen met brandlucht als bijkomstigheid. Nu heb ik de bakolie eruit laten open en deze is git zwart. Dus om op safe te spelen wil ik er een andere bak onder hangen.

de Boeing

ok, wellicht zinvol om even naar een turbo bak te zoeken. Volgens mij is het meeste dus wel uitwisselbaar (mits je er de juiste ECU bij hebt) alleen opletten met de laatste classic automaten (de 5-bakken, die wil je niet/passen niet)

UserID6342

Andere bakken passen ook gewoon (x70 bakken), idd wel bak ECU mee overzetten en snelheidssignaal haal je dan van de ABS controller af.

Philip850

Is de AT kabelboom van een 850 gelijk aan die van een x70?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

KIM

Volgens mij is de stekker van de PNP switch iets anders.

skidz850

Ik ben vooral benieuwd naar de andere stekker van de snelheidsmeter en het type signaal

arjenT5R

Signaal type is t zelfde gewoon een puls, je kan m evengoed zelfs van de abs sensor pakken. Dus dat zal t probleem niet zijn.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: KIM op 28-06-2017 12:58:05
Volgens mij is de stekker van de PNP switch iets anders.
Nee, zijn gelijk bij de AW50-42 bakken

skidz850

Bedankt voor de input mannen. Dan ga ik maar eens kijken voor een bak met ECU!