Kapotte koppeling

Gestart door Sander, 04-01-2003 01:11:20

Vorige topic - Volgende topic

Sander

De koppeling hapert in zijn eerste en tweede versnelling (hij slipt). Je voelt ook het koppelings pedaal trillen in de eerste twee versnellingen.

Volgens onze garage gaat de reparatie van de koppeling +/- 1000 euro kosten.
En dan moeten we ook nog nieuwe banden whaaaahhh.

Kan iemand mij zeggen of dit een reeel bedrag is en of het de auto nog waard is. De Volvo is Bovag onderhouden. Nieuwe aandrijf riem, nieuwe airco (onder garantie).
1992 / 260000 km. GLT 2,5 / 20V. Hij rijdt verder nog heerlijk.

Reitse

Als er verder niets mis is met je auto, zou ik die investering gewoon doen. Je kan dan weer een hele tijd doen met je roffel. Als ze de bak toch los hebben, laat meteen je krukaskeerring vervangen.

Guido_Smit

Ik weet niet of de prijzen zo.. veel duurder zijn geworden, maar ik heb 6 jaar geleden bij mijn 850glt 1300,- gulden moeten betalen voor een geheel nieuwe koppeling incl montage. Is toch goed gebeurd want hij gaat toch al weer 222.000km mee en nog geen problemen.  +/- 1000 euro is nog altijd 2200,- gulden.

Gr: Guido.

vinnie

Hy Sander,

Heb zelf ook mijn koppeling moeten vernieuwen en was daar 2000 gulden voor kwijt heb wel gelijk een apk keuring er bij laten doen dus de prijs klopt wel zo ongeveer.
Ze moeten namelijk bijna je hele motor er uit halen en daar gaat nog al wat tijd in zitten ze zijn bij mij 12 uur totaal bezig geweest.
Ik zelf rij ook in een 850 glt uit 93 met 400.000 op te teller en ik heb me koppeling laten vervangen op 360.000 dus je kan nog wel even door met jou volvo.

gr,
vin