inwendig onderzoek

Gestart door freefall, 10-07-2017 15:22:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freefall

Afgelopen weekend heb ik uit pure baldadigheid intresse een automaat open geschroefd. Wat mij opviel was het complete gebrek aan slijtage ??? ???

Het enige wat ik kon vinden was vervuiling en dan voornamelijk in het kleppenblok. De.frictieplaten en rembanden waren nog zo goed als nieuw. Zelfs de typeaanduiding nog leesbaar. Zou het niet kunnen zijn dat deze AT's gewoon vervuilen en daardoor minder gaan presteren?
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

classicT5

Ik verwacht ook dat het kleppenbok grootste kans op slijtage heeft, daar zijn de toleranties het kleinste.

Rest is vrij rechttoe rechtaan, lekker ongecompliceerde bak. Zijn er ook letterlijk miljoenen van gebouwd, gemonteerd in vele merken, dan wil je liever stevig en betrouwbaar product, recalls zijn anders erg kostbaar.

razorx

Ik denk het wel. Daarom is een automaat weer zo fijn na een powerflush.

freefall

Inderdaad redelijk ongecompliceerd. Alhoewel het kleppenblok een sterk staaltje vernuft is...damn...die van die oude amerikanen is nog iets van te begrijpen..  :eusa_think:

Als het flushen mét reiniging is kan ik het me beter voorstellen. Die sludge spoel je er toch niet zo makkelijk uit lijkt me...er zitten een hoop kleine filtertjes in dat kleppenblok.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Even een moment van ongekende helderheid dat meteen weer een vraag oproept. Er wordt hier regelmatig gesproken over het vervangen van de solenoids in onze automaten als het schakelen nie meer gaat zoals gewenst. Mocht dit niet helpen gaat "men" al gauw over naar het vervangen van de bak, welk een beste klus is.

Heeft er ooit iemand geexperimenteerd met het wisselen van het kleppenblok?  En heeft iemand zo'n ding ooit eens in een ultrasoon reiniger gedaan? Ben wel benieuwd of dat enige soelaas zou bieden. Ik vervang liever het kleppenblok als een hele bak en aangezien ik nu gezien heb hoe deze bak er na 440K er van binnen uitziet lijkt me dat toch een uitkomst te kunnen zijn.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am