De Gasserati: het vervolg

Gestart door JvW, 29-06-2017 21:46:35

Vorige topic - Volgende topic

macfocus

Hopen dat ie nou net zo betrouwbaar is als de blauwe baksteen.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

JvW

Haha, die zou ik inderdaad zo weer terugkopen. Had ik gewoon nooit weg moeten doen.... :eusa_boohoo:

arjenT5R

Ha! Mooooooi dat t geregeld is!

Wat zou je zonder forum moeten he  :D

Nu voorlopig t ding z'n geld maar weer eens op laten brengen. Pas bij de 607.000 hoeft er weer een riem dus tot die tijd knallen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hilko73

Mooi dat er verbetering is. Mocht je ooit op vrijdagmiddag in Rotterdam zijn, rij dan even naar Agin bv. Zij hebben dan een inloopspreekuur vanaf 17.00 uur. Voor 25 Euro wordt er een diagnose gesteld én ze hebben de Vialle Signalite computer om je systeem te diagnosticeren en opnieuw in te regelen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

JvW

Dank voor de tip, ga ik zeker een keer doen! Aanstaande vrijdag lukt niet, maar ik ben drie dagen in de week in Rotterdam. Dat komt dus wel goed.

beunmaat

Ha! Vanmiddag gespot op de nieuwe vlissingseweg! Glimt goed dat rode gasbommetje ;D

JvW

Leuk om gespot te zijn! Moet wel gepoetst worden hoor....

Maar heb geen andere Volvo gespot volgens mij.... Waar verplaatste jij je in?

JvW

Ff een kleine (maar belangrijke) update. De backfires zijn echt verleden tijd!

arjenT5R

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

JvW

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-08-2017 07:18:05
Hoe dan? :eusa_clap:

Idd heel blij mee!
Zoals op de vorige pagina beschreven, heb ik de actuator op de verdamper vervangen voor een goed werkend exemplaar. De niet werkende actuator was dus de oorzaak van de (bijna) dagelijkse backfires.

arjenT5R

Citaat van: JvW op 02-08-2017 07:39:05

Idd heel blij mee!
Zoals op de vorige pagina beschreven, heb ik de actuator op de verdamper vervangen voor een goed werkend exemplaar. De niet werkende actuator was dus de oorzaak van de (bijna) dagelijkse backfires.

A backfire a day keeps the dust in the airfilterbox away  ;D

JvW

Citaat van: arjenT5R op 02-08-2017 07:58:46
Citaat van: JvW op 02-08-2017 07:39:05

Idd heel blij mee!

A backfire a day keeps the dust in the airfilterbox away  ;D

Hahaha, heb je ook nog zoiets over versnellingsbakolie? Die druppelt er namelijk ook nog vrolijk op los....

Ff serieus: hoe kan ik zien of die bak niet droog aan het lopen is?

NinaPaul

Aan de zijkant de plug eruit draaien en voelen of er nog olie in zit, of gewoon gelijk vullen tot het randje.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

leons850

Citaat van: NinaPaul op 02-08-2017 09:42:23
Aan de zijkant de plug eruit draaien en voelen of er nog olie in zit, of gewoon gelijk vullen tot het randje.

Eens.
Of leeg laten lopen en opnieuw vullen met 2.1L olie, heb je dat ook meteen preventief vervangen. ;D
Tevens zou je dan kunnen overwegen om alle ringen achter de pluggen en de 2 aandrijfas keerringen te vervangen.
Hopen dat hij dan stopt met lekken, ;)

Mocht je dat laatste doen, vullen via het diff gaat een stuk makkelijker dan dat schijt gaatje.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein