Volvo als eerste om: vanaf 2019 alle Volvo's helemaal of deels elektrisch

Gestart door Ibanez, 05-07-2017 09:02:05

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Waar staat trouwens dat die toekomstige Volvo's maar 32km. kunnen rijden?

NinaPaul

Citaat van: Vulk op 05-07-2017 19:50:25
Citaat van: BBS op 05-07-2017 19:37:32
Feit is natuurlijk wel dat iemand érgens moet gaan beginnen wil er iets gebeuren aan het milieu.
Als niemand iets doet gebeurd er ook niks. Dus aan de ene kant is dit een goede stap(je) vooruit. Aan de andere kant is het natuurlijk compleet belachelijk dat je als autofabrikant  een (deels) elektrische auto op de markt gaat brengen die welgeteld ongeveer 32 kilometer op een acculading kan rijden. :eusa_wall:
Auto's kunnen al zelf rijden, zien gevaar op de weg, achteruit in parkeren of parkeren met een aanhangwagen. Alleen een leuk gesprek aanknopen kunnen ze nog niet..

Technisch kunnen fabrikanten al heel veel en daar sta je versteld van. Dan vind ik persoonlijk het "elektrisch" rijden echt een farce en te belachelijk om überhaupt serieus te nemen.

Doe het dan als Tesla, Opel Ampera, of de Renault Zoë. Daarmee kom je wel verder dan de dagelijkse boodschappen en de eerstvolgende laadpaal.......

We kopen allemaal een auto op 1x in het jaar naar het Zuiden te rijden, maar de overige 50weken van het jaar rijden we er elke dag hele korte ritjes mee...

Dus een elektrische actieradius van 32km gekoppeld aan een verbrandingsmotor is zo gek nog niet...

Tja, een goedkope nieuwe elektrische auto is 20k tot aan de 180k voor een tesla (twizzy niet meegerekend van 9k, omdat die maar 45/85km/h gaat)
Koop je een E-up of dezelfde versie op brandstof heb je 10k om aan vaste lasten en benzine uit te geven!! Dat zijn nog al wat km's met 1 op 18 testverbruik.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Aan de andere kant is het natuurlijk compleet belachelijk dat je als autofabrikant  een (deels) elektrische auto op de markt gaat brengen die welgeteld ongeveer 32 kilometer op een acculading kan rijden. :eusa_wall:

Technisch kunnen fabrikanten al heel veel en daar sta je versteld van. Dan vind ik persoonlijk het "elektrisch" rijden echt een farce en te belachelijk om überhaupt serieus te nemen.

Doe het dan als Tesla, Opel Ampera, of de Renault Zoë. Daarmee kom je wel verder dan de dagelijkse boodschappen en de eerstvolgende laadpaal.....

Neem je nu voor het gemak maar even aan dat Volvo over 3 jaar met een elektrische auto komt die een accucapaciteit gaat hebben met zo'n kleine actieradius?

Wordt wakker: De wereld is heel snel aan het veranderen op elektrisch gebied en als je je een beetje verdiept in wat de Chinezen allemaal al doen op elektrisch gebied (Zoek maar naar BYD: de grootste fabrikant van elektrische voertuigen ter wereld).
Ik reken er op dat Volvo met een rechtgeaarde Tesla-beater komt.

Ik heb vorige week een lezing bijgewoond van Carlo Weijers en wat deze man wist te vertellen over de toekomst van de auto sneed echt hout en is helemaal niet zo slecht als wij allemaal verwachten. Volvo is zich heel duidelijk op de toekomst aan het voorbereiden. De tijd van fossiele brandstoffen is bijna voorbij.

Hoe jammer ik het ook vind dat een mooi geluid van een zescilinder lijnmotor, een V8 of een vijfcilinder langzaamaan zal verdwijnen denk ik dat mijn volgende auto best eens elektrisch zou kunnen gaan zijn. Het zal nog wel even duren maar ik denk dat de keuze voor elektrisch binnenkort verstandiger zal zijn als een verbrandingsmotor als je nog lang door wilt blijven rijden.

BBS

Citaat van: Vulk op 05-07-2017 19:50:25
Feit is natuurlijk wel dat iemand érgens moet gaan beginnen wil er iets gebeuren aan het milieu.
Als niemand iets doet gebeurd er ook niks. Dus aan de ene kant is dit een goede stap(je) vooruit. Aan de andere kant is het natuurlijk compleet belachelijk dat je als autofabrikant  een (deels) elektrische auto op de markt gaat brengen die welgeteld ongeveer 32 kilometer op een acculading kan rijden. :eusa_wall:
Auto's kunnen al zelf rijden, zien gevaar op de weg, achteruit in parkeren of parkeren met een aanhangwagen. Alleen een leuk gesprek aanknopen kunnen ze nog niet..

Doe het dan als Tesla, Opel Ampera, of de Renault Zoë. Daarmee kom je wel verder dan de dagelijkse boodschappen en de eerstvolgende laadpaal.......

We kopen allemaal een auto op 1x in het jaar naar het Zuiden te rijden, maar de overige 50weken van het jaar rijden we er elke dag hele korte ritjes mee...

Dus een elektrische actieradius van 32km gekoppeld aan een verbrandingsmotor is zo gek nog niet...

Even kijken naar onze eigen situatie....

Ik ga op de fiets, dus dat telt niet mee.
Jennie werkt in Zwolle, das 46 kilometer enkele reis. 90 op een dag. Stel dat zo'n ding 50/60 kilometer kan rijden op een accu. Dan kan je nog niet heen en weer omdat er een bekrompen regeling is dat wanneer iemand binnen een uur reizen met het OV van het werk woont, je geen recht hebt op een parkeerplaats in de parkeer garage. Dus opladen is uitgesloten. Dus zit je weer op fossiele brandstof te stoken. En voor zoiets moet je dan echt diep in de portemonnee graaien om dat te kunnen aanschaffen?
En ik denk dat wij echt niet de enige zijn die een knap stuk moeten reizen om op het werk te komen....

Citaat van: )()()sT op 05-07-2017 20:30:48
Waar staat trouwens dat die toekomstige Volvo's maar 32km. kunnen rijden?
Niet. Dat is een aanname van de actieradius van nu heden ten dage.
Bovenstaande redenatie is ook van nu.
Volvoloos....

KIM

Die aanname is dus verkeerd. De meeste plug-ins die op het moment worden verkocht halen de 50 km wel.

BBS

Citaat van: KIM op 05-07-2017 21:01:48
Die aanname is dus verkeerd. De meeste plug-ins die op het moment worden verkocht halen de 50 km wel.
Das nog minstens 50 te weinig......

Ik tuf wel verder in die oude ketels ;D
Volvoloos....