T-5R taxeren voor restauratie?

Gestart door Sven850, 12-07-2017 22:43:15

Vorige topic - Volgende topic

Sven850

Ik heb in 2013 een 854 t-5r bs geimporteerd. Ik heb mn auto een vrij uitgebreide stage 0 gegeven. Eigenlijk heb ik, op de achteras rubbers na, alle ophangrubbers, steunen, complete ontsteking, alle vacuum/water/ic slangen, carterventilatie, kachel radiateur, airco van a tot z, enz. vervangen en is er een gereviseerde kop opgezet. Achteras vertoonde nog geen tekenen van uitgelubberd zijn volgens de keurmeester.
Door omstandigheden heb ik optisch alleen nog niet heel veel aan deze auto gedaan. Hij staat nog goed in de lak, maar ik heb in mijn bijrijders portier een tweetal parkeerdeuken zitten en er zit wat steenslag op de motorkap.

Volgend jaar wil ik mijn auto opnieuw laten spuiten en de deukjes die erin zitten eruit laten halen. Tevens wil ik dan het interieur aanpakken ( bestuurderstoel en stuur). Ik wil deze auto zo ver als voor mij mogelijk terug naar nieuwstaat gaan brengen  :)

Ik zat vanavond het blog van KIM door te lezen en daar las ik dat de anwb je auto niet ophaald als de kosten hiervan hoger zijn dan de dagwaarde en daar schrok ik wel een beetje van. Nou heb ik even via google zitten kijken en daar las ik dat de dagwaarde van een 850 volgens independer 1500 euro is.

Ik ga deze zomer op vakantie met de 850, nou verwacht ik niet dat hij de strijd op gaat geven maar ben toch liever zeker dat ik hem daar niet achter hoef te laten of allerlei extra capriolen uit te halen om hem thuis te krijgen  :-[

Maar mijn vraag is nu, heeft het zin om een T-5R voor het overspuiten/optisch opknappen te taxeren of is dat alleen maar zonde van de 100 euro voor het taxatie rapport?
XC40 T4 Recharge

Boeijke

Als je 850 echt is super staat is zal de taxatiewaarde vele malen hoger zijn.
Lees oa het blog van arjen850 maar een door. Staat ergens achteraan.
Er zijn er hier meer die hem hebben laten taxeren. Komen som best. Mooie bedragen uit.
Iig veel hoger dan de 1500 euro.

Sven850

Toch maar een afspraak gemaakt voor taxatie. Kan alleen pas 1 september terecht. Ben benieuwd :)
XC40 T4 Recharge

Sven850

Ik wilde toch nog even laten weten hoe dit afgelopen is.

1 september is door omstandigheden niet door gegaan, maar afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Met een stapel facturen naar de taxateur gereden.
Ik heb het taxatie rapport nog niet binnen, maar de taxateur gaf aan dat het een waarde van rond de 8000 euro gaat worden  :eusa_dance:

Dus om mijn eigen vraag te beantwoorden, ja dat is zeker de moeite. Ben zelf blij met het resultaat  ;D
XC40 T4 Recharge

elmarconi

--
Autogas Inside . . .