lampjes REC en AC en niet aanslaan fan airco

Gestart door LouisVKWD, 13-07-2017 22:01:43

Vorige topic - Volgende topic

LouisVKWD

In de laatste 2 maanden zowel een aircocheck in Helmond laten uitvoeren alsmede de kachelmotor laten vervangen (sloop). Helaas nu toch weer een probleem: lampjes AC en REC branden kortstondig (10-15 sec.) en airco werkt wel maar de fan niet in de stand AUT, wel bij handmatige bediening. Meest logische oorzaak vlg. de diverse topics lijkt me de interieursensor. Nu mijn vraag: waar zit dat ding? Volgens mij zijn de ruimtes achter de handgrepen leeg en valt daar dus niets te zuiveren. Ik lees ook dat de sensor naast het stuur zou zitten. Wie kan mij aangeven waar in een VOLVO 850 van nov. 1995 (model 1996) de sensor zich bevindt resp. hoe ik er bij kom?
Louis.

mehn

Bij de handgrepen boven de voorportieren.

Bij de x70 zit die in het dashboard.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LouisVKWD

Het helpt als je weet waar je moet zoeken. Eerste resultaat na gebruik airduster (voorzichtig, op afstand en met grote spuitmond) is positief. Na starten geen lampjes meer aan en airco + fan werkt direct. Nu maar duimen dat het zo blijft. Dank voor de info Mehn.

Vulk

Heb je ook de foutcodes uitgelezen? Dat kan je ook goed op weg helpen.

LouisVKWD

Citaat van: Vulk op 15-07-2017 19:48:30
Heb je ook de foutcodes uitgelezen? Dat kan je ook goed op weg helpen.

Tip die ik zal gebruiken als het probleem weer optreedt. Ik moet er voor naar "derden". Kost telkens min. € 25,-. Ben dus selectief daarmee.

LouisVKWD

update: afgelopen week trad het probleem weer op. Nu wat drastischer te werk gegaan met de airduster. Probleem lijkt daarmee weer opgelost althans geen ECC-lampjes meer aan bij/na het starten. Omdat ik binnenkort vertrek richting alpen toch het advies maar opgevolgd en vandaag de storingscodes laten uitlezen. Resultaat: 412 (stroomtoevoer geblokkeerd) en 417 (binnensensor storing!). Na reset weer huiswaarts gekeerd en nu maar hopen dat het definitief is opgelost.

LouisVKWD

Helaas treedt het probleem weer op. Omdat ik het zowel op het forum als bij google niet kan vinden leg ik nu de volgende 2 vragen voor:
1) Is (de)montage van de sensoren achter de handgrepen eenvoudig zelf te doen? Zo ja, zijn er afbeeldingen beschikbaar?
2) wat kosten nieuwe sensoren ongeveer?

RemkoT5

Is zelf eenvoudig te doen, B-sijl losklikken handgreep demonteren, roostertje eruit wippen dakpaneel beetje losmaken en dan zie je daar een fantastisch klein ventilatortje, deze kun je ook demontern. hier kan een flinke kluit stof zitten. voorzichtig schoonmaken en dan de boel weer monteren.
Let op met met het doorblazen met perslucht zonder demonteren, liefst een sate prikker of zo iets voorzichtig in de ventilator stoppen zodat deze door de perslucht niet aangedreven kan worden, er bestaat de kans dat de ventilator wanneer niet geblokkeerd wordt door de perslucht hard gaat draaien  en intern kan verbranden. Dan heb je als nog storing.
Ik heb hier ergens foto´s van de demontage gezien... ff zoeken  ik heb ooit n how to toegevoegd.

RemkoT5

LouisVKWD

Dank voor de info. Dit is wat ik zocht. Losmaken B-stijl etc. bekend van het vervangen van gordels. Wordt een leuk klusje.
Ik maak er overigens uit op dat er normaliter geen nieuwe sensoren nodig zijn. :angel:

arjenT5R

Voor die €25 euro die dat uitlezen kost steeds kan je beter een vag kkl kabel kopen met ftdi chip
kan je voortaan zelf uitlezen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

LouisVKWD

Citaat van: arjenT5R op 04-01-2018 00:07:23
Voor die €25 euro die dat uitlezen kost steeds kan je beter een vag kkl kabel kopen met ftdi chip
kan je voortaan zelf uitlezen.

In september jl. via ebay besteld en zou uiterlijk eind november geleverd worden. Moet het nog krijgen!. Gaat gelukkig maar om een paar euri. Doe wellicht nog een nieuwe poging.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

LouisVKWD

Oké, dank voor de tip. Daar ga ik "vandaag" verder achteraan.