ff voorstellen, van 855 naar V70 T5 (updated)

Gestart door Joost23, 07-08-2005 21:14:09

Vorige topic - Volgende topic

Joost23

Citaat van: Joost23 op 06-03-2012 14:24:53
Citaat van: dbs1 op 06-03-2012 12:37:59
Mooie auto hoor, staat goed die Comets (was niet standaard op de T5). Is de auto van '99?

Enne, wat meer foto's mag altijd natuurlijk  ;)

Zijn het Comets? Wist ik niet (kan al die velgnamen nooit onthouden...)
Volgens de advertentie zijn het Perfo's.  Ze zijn mooi in ieder geval ;)
edit: nog even gekeken, lijken inderdaad Comets. Perfo's zijn wat meer afgerond ?

Auto is uit 1998.

En meer foto's komen eraan. Deze was ff snel vanaf de telefoon. Vrijdag ophalen, meteen de garage in voor een distributiewissel en zaterdag ophalen.
Zondag dan (hopelijk mooi weer) poetsen, paar foto's schieten en uitproberen.

Tijdens de proefrit al wel aangenaam verrast. De turbo merk je goed, al komt deze niet onbeschoft om de hoek kijken (zoals mijn Renault Alpine V6 Turbo wel doet...)
En, het kan aan mij liggen, maar een V70C stuurt echt wat strakker dan een 850. Of dat kan ook komen door het sportonderstel en andere banden ;)

Kali-Integrali

Mooie V70 Joost, geniet ervan!

Lekkere km-stand btw.

gr-Martijn

johnskie

mooie wagen .............mooie kleur  :) :)

nog even op zoek naar een achterklepspoilertje , want die mag niet ontbreken  ;)

Joost23

Citaat van: johnskie op 08-03-2012 17:28:52
mooie wagen .............mooie kleur  :) :)

nog even op zoek naar een achterklepspoilertje , want die mag niet ontbreken  ;)

Gaan we zeker nog zoeken, moet er nog op. Maar wat zijn die dingen *&%$#@ duur, voor een stukje polyester....
Zag bij ET, 179 eurootjes en dan moet ie nog gespoten worden ook...(kan ik ergens mijn kleurnummer terugvinden trouwens?)

Citaat van: dbs1 op 09-03-2012 11:12:06
Citaat van: Joost23 op 06-03-2012 14:24:53
Zijn het Comets? Wist ik niet (kan al die velgnamen nooit onthouden...)
Volgens de advertentie zijn het Perfo's.  Ze zijn mooi in ieder geval ;)

En, het kan aan mij liggen, maar een V70C stuurt echt wat strakker dan een 850. Of dat kan ook komen door het sportonderstel en andere banden ;)

Hier vind je een overzicht van een aantal Volvo velgen. Perfo's staan er ook bij, dit waren de standaard S/V70 T-5 velgen, Columba's horen op de 850 T-5.
Comets zaten op de S/V70 R.

Wat betreft het strakker sturen: dit hangt natuurlijk erg af van de gereden uitvoering en staat van onderhoud.

850 GLT 20V vs V70 T5
15" 195/60 vs 16" 205/50 (geloof ik)
En de T5 heeft een dynamic onderstel....daarmee al een flink verschil te pakken lijkt me....

BTW, de V70 vandaag opgehaald in de buurt van Kampen. LekkeRRRR hooRRR. Wat komt die turbo er heerlijk beschaafd in (maar je merkt m wel)
Meteen naar Harderwijk (waar ook de Alpine in onderhoud is) gebracht en morgen gaat de nieuwe D-riem erop, samen met waterpomp, multiriem etc.
Morgen staat ie voor de deur. Zodra het zonnetje schijnt foto's maken en zal ze hier dan posten!

Elsje

Citaat van: dbs1 op 06-03-2012 12:37:59
Mooie auto hoor, staat goed die Comets (was niet standaard op de T5). Is de auto van '99?

Enne, wat meer foto's mag altijd natuurlijk  ;)

Mooie wagen!

Als ze 16 inch zijn heten het meteors. Comets zijn  altijd 17 inch  ;)

Joost23

Nu wat extra foto's!!!!

Gisteren ging wel ineens het lambda lampje branden....even uitzoeken waar dat aan kan liggen....

Joost23

Heb het even voor je nagezocht.
Datum 1e toelating: 16 april 1998, dus het zal wel geen MY99 zijn.

Auto heeft wel eerst bij Volvo NL rondgereden, dus misschien voorloopmodel op MY99?

Joost23

En weer een update!!!

Na de 850 (LX-TL-16) en de V70 (TG-TG-13) heb ik een tijdje in een lease-auto rond gereden. Lease auto is nu ingeleverd en dus weer op zoek naar eigen vervoer. En ja, dan kom je toch weer bij een Volvo uit ;)

Afgelopen zaterdag de deal rond gemaakt. Een zilverkleurige V70 T5 2.0 (ja een Italiaan) met Lpi. Wel handig met ongeveer 500 km in de week. Leren bekleding, HU 1205 erin (hier moet nog wel een parrot aan geknoopt gaan worden). Spoilertje achterop. Helemaal mooi!

Nog een paar dagen wachten en dan kan ik m ophalen. Technisch en optisch wordt ie nog even nagelopen, zodat die weer helemaal tiptop in orde is.

De dashboard inleg is van hout (de donkere variant). Ziet er nog heeeeeel mooi uit, maar ik ben geen hout liefhebber. Dus als iemand wil ruilen met aluminium......

Foto's volgen!

ddvries04

Hallo,

Is de 2.0 t5 nog te koop? Zag deze in een ander topic te koop staan.
1984 760 T5 (B5234T3, M4.4, Schutten chip)
̶1̶9̶9̶9̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶M̶E̶7̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
̶2̶0̶0̶1̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
2006 V70 2.4 T5 (B5244T5, LPG, Schutten chip)