Temperatuur motor/verwarming volvo 850

Gestart door skibber54, 17-07-2017 15:23:37

Vorige topic - Volgende topic

skibber54

Geachte forum leden
Kan iemand mij een verstandig  antwoordt geven op een klacht die ik heb met mij 850 het volgende is aan de hand als ik mijn koelsysteem gevuld heb en de temp meter staat op half dan begint het systeem al vloeistof uit te gooien ik heb een nieuwe thermostaat geplaatst de sensor van de zelfdenkende fan het relais ook en tevens een andere ecu, kachel wordt ook warm, doch mijn fan slaat niet aan als deze rechtstreeks op de accu plaats draait deze wel.
Wie o wie kan mij helpen.

volvobug

Citaat van: skibber54 op 17-07-2017 15:23:37
Geachte forum leden
Kan iemand mij een verstandig  antwoordt geven op een klacht die ik heb met mij 850 het volgende is aan de hand als ik mijn koelsysteem gevuld heb en de temp meter staat op half dan begint het systeem al vloeistof uit te gooien ik heb een nieuwe thermostaat geplaatst de sensor van de zelfdenkende fan het relais ook en tevens een andere ecu, kachel wordt ook warm, doch mijn fan slaat niet aan als deze rechtstreeks op de accu plaats draait deze wel.

ik denkt dat je er altijd rekening mee moet ook een nieuwe thermoprostaat kan stuk zijn dus eerst deze er helemaal uit laten dan rijden en kijk of probleem er nog is zo niet opgelost zowel zou het kunnen zijn dat waterpomp schoepen mist op zitten los op as zeker met kunststof schoepen is dit reeeeeele mogelijkheid en dan wordt kachel wel warm maar motor koelt onvoldoende dus drukopbouwt dus gooit er uit.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

skibber54

De waterpomp is er een met stalen schoenen de thermostaat zal ik er eens uithalen

skibber54

Waterpomp is er oktober vorig jaar ingekomen

volvobug

Citaat van: skibber54 op 17-07-2017 15:55:35
Waterpomp is er oktober vorig jaar ingekomen

Origineel Volvo, Aisin of ander merk?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

skibber54

T5-4life

Citaat van: volvobug op 17-07-2017 15:36:11
ik denkt dat je er altijd rekening mee moet ook een nieuwe thermoprostaat kan stuk zijn dus eerst deze er helemaal uit laten dan rijden en kijk of probleem er nog is zo niet opgelost zowel zou het kunnen zijn dat waterpomp schoepen mist op zitten los op as zeker met kunststof schoepen is dit reeeeeele mogelijkheid en dan wordt kachel wel warm maar motor koelt onvoldoende dus drukopbouwt dus gooit er uit.
;D
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

skibber54

Aan dat soort antwoorden heb ik niets

mitsupiet

Te hard geschrobt.......

razorx

Dan wordt het lastig. Het was een goede tip.

arjenT5R

Als de temperatuurmeter in het midden staat hoeft de zellufdenkendefan niet te denken want dat is de temperatuur goed.
de thermoprostaat (nietdenkenddomding) is dan aan het beginnen open gaan.

Heb je de dop er wel op zitten? Ben je er van op de hoogte dat de doppen ook stuk kunnen?

waar gooit ie precies vloeistof uit t systeem?

edit: wat is dat toch met die zellufdenkendefan van je?  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Geachte forum leden

Het duurt echt wel lang voordat de fan aanslaat zeker 15 minuten stationair draaien.
Loopt de fan wel als de airco aanstaat ?
Zitten er scheurtjes in het reservoir ?
Dop van het reservoir nog ok ? Welke kleur ? Niet te vastgedraaid met kapotte schroefdraad tot gevolg ?

-D©©©L-

Geachte forum leden

waar gooit het systeem vloeistof uit ?

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 26-07-2017 14:09:36
Geachte forum leden

waar gooit het systeem vloeistof uit ?
Idd en is het zeker dat de fan goed is aangesloten ?  Draad op startmotor niet vergeten of massa aansluiting niet vergeten ?

cornelia

De fan slaat niet aan als je hem rechtstreeks op de accu aansluit