project 285

Gestart door edenmartina, 16-05-2005 20:47:36

Vorige topic - Volgende topic

edenmartina

Trek ook maar eens de stoute schoenen aan om eens iets te schrijven op het forum.
Ik ben op het ogenblik bezig met een groot project,wat jullie misschien wel leuk vinden.
Ik heb zelf een 850 estate uit 93 die ik er netjes bij heb gezet en die wil ik gewoon standaard houden.
Maar het begon toch wel een beetje te kriebelen om iets leuks te doen, en zie daar er kwam een 245 op mijn pad die ik voor weinig kon kopen.
het was ook nog een turbo dus helemaal leuk. :D
Auto was wel in slechte staat(veel roest)maar wel wat van te maken.
Na lang nadenken ben ik er nu uit ,ik ga er een v8 inbouwen.
Er komt een 350 cu(5,7 liter) chevrolet motor in, met een automaat.
Ben nu druk bezig met allerlei voorbereidingen,onderdelen verzamelen e.d.,het meeste heb ik al maar het wordt van kwaad tot erger.
Aan de auto ben ik ook begonnen heb hem van binnen helemaal gestript,en heb er samen met knip een rollbar in gelast.
Ben nu bezig met het dashboard,oude eruit gehaald en ben nu bezig met een nieuwe te ontwerpen.
Meters heb ik in usa besteld van het merk autometer,heb er al een paar binnen dus ik kan lekker mijn gang gaan.
Al met al wordt het wel een hoop werk maar wel leuk om te doen,het is een hoop denkwerk wil hem ook op kenteken hebben.
Dit was zo,n beetje in grote lijnen mijn verhaal.
Ik hou jullie verder wel op de hoogte grt ed

4 sept

Project lag even stil ivm aanschaf van nog een 850 glt estate waar de motor van kapot was.
Die loopt weer dus kan ik nu weer aan 285 gaan werken.
Ben nu begonnen met wat spullen aan te schaffen voor motorblok,motor blijft niet standaard dus moeten er allemaal high performance onderdelen in.

Ik gebruik als basis een 5,7 liter chevrolet blok.
Blok wat ik heb is een 4 bolt main dwz dat de hoofdlagerkappen van de krukas met 4 bouten vast zitten ipv 2 deze blokken kunnen heel erg veel hebben.
Blok laat ik uitboren tot een overmaat van 0,40,en er gaat een stroker kit in,nu willen jullie weten wat een stroker kit is?
Stroker kit is een andere krukas (van staal ipv gietyzer) andere drijfstangen en andere zuigers.
Met srtoker kit verander je het slagvolume dus inhoud wordt groter,dus wordt dan 6,6 ipv 5,7 liter.
Dan heb je een small blok met de inhoud van een big blok.
Zuigers heb ik gisteren gekocht dit zijn gesmeede zuigers met spec zuigerveren dit omdat ik ook lachgas ga gebruiken.
Carburator heb ik ook een Holly street advenger,Inlaatspuitstuk ook een holly streetdominator kocht ik beide op marktplaats nieuw in doos dus dat was mazzel.
Voor de rest heb ik een edelbrock high flow waterpomp van aluminium met alu poelie en krukas poelie ook van alu.
Dus ik heb al het een en ander kunnen scoren maar ik ben er nog lang niet,maar goed het kan ook niet allemaal in 1 keer spullen kosten een vermogen.
Denk als blok straks klaar is dat je van het geld een leuke t5r had kunnen kopen.
Maar goed wil je iets aparts dan kost het geld.
Lachgas set heb ik trouwens ook al.
Binnenkort ga ik motor en bak eruit halen kan hem nu stilzetten omdat ik nu nog een 850 heb.
Motor en bak heb ik verkocht dus voor dat geld kan ik weer nieuwe spullen aanschaffen das weer lekker
Zodan jullie zijn weer een beetje op de hoogte en als ik te ver doordraaf moeten jullie het maar zeggen hoor! groeten ed :)

DopdeDouwer

opgraving van de weekweekweek...
Sorry maar dit had ik nog nooit gelezen en was toch wel erg benieuwd of het een en ander gelukt is.
Vierkant Rules

M a r c

Dat lukt Ed vast wel.  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Citaat van: DopdeDouwer op 12-07-2007 18:10:10
....en was toch wel erg benieuwd of het een en ander gelukt is.

Geloof het niet. Ed is inmiddels alweer 4 projecten verder ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

De project-auto leeft nog hoor ;D

Met B21ET!

Gr 8)

DopdeDouwer

Is hij de afgelopen jaren omgevormd tot madmax? ;) :D
Vierkant Rules