Hoe krijg je deze rode rechthoekige stekker / connector 24/14 los?

Gestart door MarcelL, 05-11-2016 14:52:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcelL

Beste (ervaring)deskundigen, wellicht kan iemand mij een tip geven hoe ik de grote vierkante stekkers onder het dashboard los kan krijgen. Het gaat om deze rode stekker:

Het is mij duidelijk dat deze connector scharniert (op de bovenste foto, bij de zwarte viltstift streep) en dat de vergrendeling dus aan de tegenoverliggende zijde moet liggen, rechts op de onderstaande foto.

Helaas loop ik daarna een klein beetje vast...

razorx

Er zit een schuifsysteem aan. Even voelen waar, naar buiten trekken en de connector kan los.
Ik neem aan dat je het over een 85 of 70 classic hebt. ;)

MarcelL

Inderdaad een 850, modeljaar '95 (een alter 1,5, maar dat zal voor deze connector niet uitmaken).

Bedoel je dat er een schuif-vergrendeling op de connector zit? Schuifje schuiven en de connector draait open?

razorx


MarcelL

Okidoki, dan duik ik gelijk weer even in de voetenruimte  :eusa_eh:

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx


arjen850

Citaat van: razorx op 05-11-2016 19:30:35
Dat is de reden dat ik daar liever niet duik. ;D
Ff Dirk bellen, die laat ik ook altijd overal onder en tussen kruipen, als tie niet wil dan helpt een dwingend schopje nog wel eens ;D

razorx

 ;D Ik geloof in een toekomst met wokkelvormige mensen. Werkelijk zo voel ik me als ik getordeerd aan die rotplek gewerkt heb.

BBS

Citaat van: razorx op 05-11-2016 21:00:35
;D Ik geloof in een toekomst met wokkelvormige mensen. Werkelijk zo voel ik me als ik getordeerd aan die rotplek gewerkt heb.
Dat doe je ook niet goed Yits, dat moet je net als Arjen laten doen... ;D ;D
Volvoloos....

UserID6342

Nu ben ik natuurlijk niet zo groot en wellicht dat het dan iets makkelijker voor mij is, maar ik heb er geen moeite mee ;D.

bebe66

Hoe krijg je de zwarte stekker bij modeljaar '94 weer vast??? :(

Vandaag bezig geweest met het verwijderen van een oud alarm, diverse Scotch blokjes en opnieuw solderen van de betreffende kabeltjes.

Tot mijn verbazing ging de centrale deurvergrendeling open en dicht als ik wat aan de kabels bewoog. (ja, ja, had de accu los moeten koppelen).

Toen ik wat beter keek, zag ik dat het zwarte stekkerblok onder het dashboard bestuurderskant, naast de witte en rode stekker, uit zijn vergrendeling was gekomen. De ene keer maakte deze contact, dan weer niet.
Dacht eerst dat er wat afgebroken was, maar het lijkt ook zo'n scharnierend blok, dat met pijlvormige schuifjes op zijn plek wordt gehouden? Gewoon terugduwen werkt niet....

Moeilijk te zien allemaal, maar hoe schuif ik e.e.a. weer vast?
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

bebe66

Met dank aan Dirk, die het ding weer vastgeklikt heeft :)
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht